Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Är lite sugen på att sy ett sådant...hittar massa trådar med sydda men alla bilder är borta!
Tänkte om någon vänlig själv vill visa det ni sytt!??
Kanske vad för tyg som borde användas...vad rekommenderar ni?
Hur gjorde du och vad skulle du vilja ändra??
Har tänkt göra ett där jag kan plocka av fodret!
Prinsen är idag lite över 8 månader och mäter ca 72 cm och jag vill iaf kunna använda det ett tag såklart! :)
Tack på förhand
tasselitass
Emmiez skrev::hmm: jag hade nåt sånt, ska se om jag hittar var jag hade hittat det innan.
hittar inte :(
Emmiez skrev:
Emmiez skrev::hmm: jag hade nåt sånt, ska se om jag hittar var jag hade hittat det innan.
hittar inte :(
Ingen fara...gulligt du kollade! Hoppas nån annan vill visa bilder, komma med råd m.m...
Här är några bilder på mitt bärskydd, det är min mamma som sytt det, det är sytt med bävernylon på utsidan och fleece på insidan. På bilderna är det 15 grader kallt så därför har han även en overall på sig. Har varit jättenöjd med det. Är sytt enligt mönstret som tinaw sålde på sin sida Bäranära tidigare.

Har ibland funderat på att sy till en huva, men det har inte blivit av.

Bild

Bild
Jag har visat mitt bärskydd tidigare, men har tydligen rensat bort bilderna vid något tillfälle. Här kommer bilderna och en beskrivning:
Bild
Skyddet består av ett vind- och vattenavstötande yttertyg (stuvbit från Ohlssons tyger) och ett foder i fleece (gammal filt).

Jag gjorde skyddet något äggformat (fast med rak överkant och underkant, rundade sidor på nederkanten). Överkanten är 60 cm bred, och det bredaste stället mitt på skyddet är 80 cm (dock rekommenderar jag att man gör den minst 90 cm bred så att det inte blir så tight). Den totala längden är ca 90 cm. För att hålla in underkanten lite och för att det inte skulle bli så pösigt gjorde jag inprovningar i nederkanten. Jag vet inte om detta moment gav så mycket resultat, kanske kan det uteslutas.

Fodret sys på samma sätt som yttertyget. Delarna sys ihop räta mot räta och vrängs.
Sy en kanal runt hela bärskyddet utom översidan. Trä i ett rejält gummiband i kanalen. Fäst knäppanordningen (remmar) i övre hörnen och sy ihop översidan. Man skulle kunna sätta band med spänne att knäppa runt midjan för att hålla in sidorna som ett förkläde ungefär.

Sy en luva och sätt fast den med knappar. Luvan kan även sys fast i översidans söm om man hellre vill ha en luva som inte går att ta bort.
Bild
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?