Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av telistant
Blir sjalar verkligen gosigare om man stryker dem?

När jag har strykit mina tycker jag att de blivit "pappriga" altså lite papperskänsla innan man burit in dem igen.

Blir de mjukare fortare om man stryker eller inte :hmm:

Vad tycker du
Användarens profilbild
Av telistant
mari_tres skrev:Stryka! Jag stryker ganska hårt, så att den likssom dras ut.. :hmm: om du förstår.
Jag tror jag förstår hur du menar, kanske.

Det blir inte stryka ikväll, måste sova. Det skadar ju inte att göra det iallafall.
Användarens profilbild
Av Jemmah
:badidea:

Jag har ingen aning (som svar på din fråga) men jag har alltid velat prova den där smileyn. Inte klockrent, men så nära man kommer :mrgreen:
Användarens profilbild
Av telistant
Jemmah skrev: :badidea:

Jag har ingen aning (som svar på din fråga) men jag har alltid velat prova den där smileyn. Inte klockrent, men så nära man kommer :mrgreen:
:rofl:
Användarens profilbild
Av sussry
Strök nog ibland. Helt klart gosigare efter strykning än före, men oftast blev det ingen tid över för strykjärnet...
Användarens profilbild
Av telistant
Nu är girasolen struken, det blev stor skillnad, den blev mycket gosigare. Undra varför inte inkan blev det, den blev bara hård och stel då. och min lollipop som var gosig innan tvätt blev också stel o hård.

Kanske jag strök ut den bättre nu? men jag tror inte det.

Kanske det beror på vilken sjal det är och hur fibrerna är, men alla är 100 bomull iallafall
Användarens profilbild
Av sanna73
Jag stryker alltid.
Tycker de blir helt klart gosigare efter en tur med järnet :tumup:
Användarens profilbild
Av Be-Linda
telistant skrev:
mari_tres skrev:Stryka! Jag stryker ganska hårt, så att den likssom dras ut.. :hmm: om du förstår.
Jag tror jag förstår hur du menar, kanske.

Det blir inte stryka ikväll, måste sova. Det skadar ju inte att göra det iallafall.
Jag stryker också! Helst sjuk hobby detta som innebär en massa hushållsarbete... :hmm: :Hahaa: :twisted: 8) :purskis: :hick:
Användarens profilbild
Av loppatoppa
Nu måste jag ju testa att stryka (eller mangla :hmm: ) girasolen som är nytvättad för att se hur den blir :) Jag som avskyr allt vad strykning innebär....(utom när jag är gravid o får för mig att ALLT ska strykas :Hahaa: )
Användarens profilbild
Av Chalottentotten
telistant skrev:Nu är girasolen struken, det blev stor skillnad, den blev mycket gosigare. Undra varför inte inkan blev det, den blev bara hård och stel då. och min lollipop som var gosig innan tvätt blev också stel o hård.

Kanske jag strök ut den bättre nu? men jag tror inte det.

Kanske det beror på vilken sjal det är och hur fibrerna är, men alla är 100 bomull iallafall
Jag strök också min lollipop när jag fick den och jag tyckte precis som dig att den blev stel och hård, som tur var så försvann det snabbt :D
Användarens profilbild
Av Be-Linda
Helt sjukt med en hobby som innebär hushållsarbete, men jag ääääääääääääälskar att stryka mina sjalar!!!! Tycker som Mari_tres, de blir mjukare! Dessutom får man juh umgås med ett vackert tygstycke en stund!!!! :mrgreen: :Hahaa:
Av IEDN
Be-Linda skrev:Helt sjukt med en hobby som innebär hushållsarbete, men jag ääääääääääääälskar att stryka mina sjalar!!!! Tycker som Mari_tres, de blir mjukare! Dessutom får man juh umgås med ett vackert tygstycke en stund!!!! :mrgreen: :Hahaa:

:styka: :fnissa:

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?