Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Catti36
Jag märker ju också direkt om man inte har burit på ett tag. I somras när vi var iväg på semester så var vi antingen hemma hos folk eller i deras trädgårdar eller på stranden och till och från alla dessa ställen åkte vi bil och de promenader vi tog var enkla för en 1½åring.
Sen kom vi hem och började göra allt det där vi vanligen gör, skogsutflykter, gå till och från affären osv osv och då kändes det nästan som om jag behövde börja om, jag som har en så svag rygg.
Så det var säkert flera veckor som jag tyckte det var lite jobbigt och tungt, särskilt efter att jag burit, inte under tiden. Så jag har full förståelse för att folk inte alls förstår vad vi snackar om, att det är så lätt att bära ergonomiskt i sjal eller sele. Man kan gå i flera timmar utan problem...

Nu är jag tillbaka till samma form igen och använder helst Becon, men ska börja öva in mig på långsjalen igen för den tycker jag är bäst att ha vintertid när sjalbarnet har tjocka utekläder på sig. Vi bär fram och tillbaka till förskolan t ex och då har han ju overall på sig. Dessutom ser jag fram emot att göra tjusiga ryggknyt med sjalen inför förskolan som redan har bestämt att jag är en knasig prick som har ett barn på ryggen istället för att använda en smidig vagn.
Användarens profilbild
Av Din mamma
lottamira skrev:Jag förstår inte hur folk orkar bära länge, eller bära stora, tunga barn...!! Förstår inte heller riktigt varför man bär stora barn...Tänker att de sliter väldigt på kroppen ?
Och jag förstår inte hur man kan, eller varför man skulle, låta bli! :loving: Jag älskar verkligen att bära.
Av IEDN
Din mamma skrev:
lottamira skrev:Jag förstår inte hur folk orkar bära länge, eller bära stora, tunga barn...!! Förstår inte heller riktigt varför man bär stora barn...Tänker att de sliter väldigt på kroppen ?
Och jag förstår inte hur man kan, eller varför man skulle, låta bli! :loving: Jag älskar verkligen att bära.
Speciellt när de precis vaknat och de tittar upp och ger världens största leende när de ser en :loving:
Användarens profilbild
Av Din mamma
IED skrev:
Din mamma skrev:
Speciellt när de precis vaknat och de tittar upp och ger världens största leende när de ser en :loving:
Eller när de lägger huvudet tillrätta mellan ens skulderblad och börjar snusa lugnt :loving:
Av Smurfstrumpan
Jag känner att jag blivit starkare av att bära. Minstingen är tre månader och 7,5 kg nu, och jag har inga problem att bära honom, dvs jag får inte ont. Men trött blir jag! Nu har det blivit en hel del 3 timmars promenader på sistone och jag orkar mer och mer. Storebror bar jag på ryggen i ergon när lillebror var bara ca tre veckor, då vägde storebror ca 16 kg, och jag klarade lätt av en halvtimme innan det blev för jobbigt. Det är grymt bra träning, barnvagnspromenader i all ära, men sjalande kan man bränna mammahull med ;-)
Av IEDN
Din mamma skrev:
IED skrev:
Din mamma skrev:
Eller när de lägger huvudet tillrätta mellan ens skulderblad och börjar snusa lugnt :loving:
:loving:
Användarens profilbild
Av zink
Din mamma skrev:Eller när de lägger huvudet tillrätta mellan ens skulderblad och börjar snusa lugnt :loving:
*fniss*

Vidar gjorde en sak idag som han inte gjort förut. När vi cyklade hem från dagis (eller rättare sagt Lantmännen/Granngården, en trevlig omväg ;-) ) så känner jag honom mot ryggslutet. Ser i speglingen av ett skyltfönster att han vilar huvudet mig så gott det går och håller fast (i valkarna) med händerna... Som när han somnar på min rygg :loving:
Användarens profilbild
Av Din mamma
cinclus skrev:
Din mamma skrev:Eller när de lägger huvudet tillrätta mellan ens skulderblad och börjar snusa lugnt :loving:
*fniss*

Vidar gjorde en sak idag som han inte gjort förut. När vi cyklade hem från dagis (eller rättare sagt Lantmännen/Granngården, en trevlig omväg ;-) ) så känner jag honom mot ryggslutet. Ser i speglingen av ett skyltfönster att han vilar huvudet mig så gott det går och håller fast (i valkarna) med händerna... Som när han somnar på min rygg :loving:
Nåååååh :heart:
Av puh
Din mamma skrev:
cinclus skrev:
*fniss*

Nåååååh :heart:
:heart: :loving:
Av lottamira
Ja, så jag tog alltså och provade att hiva upp 2.5-åringen i MT häromdagen....Hon satt kanske 2 minuter. Hon tyckte att det var kul ! Men jag höll på att haverera....! :(

Hon väger 14-15 kg och OJ så tungt det var !! :shock:

Nä, hon får allt gå i fortsättningen också...Och så koncentrerar jag mitt bärande till lillan, det jag orkar med !
Ska prova en BB-Tai tror jag, tycker att min MT har lite smala band....
Av IEDN
lottamira skrev:Ja, så jag tog alltså och provade att hiva upp 2.5-åringen i MT häromdagen....Hon satt kanske 2 minuter. Hon tyckte att det var kul ! Men jag höll på att haverera....! :(

Nä, hon får allt gå i fortsättningen också...Och så koncentrerar jag mitt bärande till lillan, det jag orkar med !
Jag bär min 3½ på ryggen och tricket för min del att orka är att se till att ha breda axelband och ordentligt midjebälte. Annars skulle jag totalt haverera, kan inte bära henne i en MT alls. Det jag använder just nu är en MT-hybrid och då kan hon gått sitta där i 30 min iaf plus att jag har min minsta fram på ca 5 kg. (men hon sitter där allt som oftast, det är bara på ryggen det varierar viktmässigt :roll: )
Användarens profilbild
Av Jolin
lottamira skrev:Ja, så jag tog alltså och provade att hiva upp 2.5-åringen i MT häromdagen....Hon satt kanske 2 minuter. Hon tyckte att det var kul ! Men jag höll på att haverera....! :(

Min 2,5 åring sitter super bra i BB taien :tumup: hon är nog lite lättare, typ 11 kg men hon sov gott i den på väg hem från dagis förra veckan bara när det inte blivit nån vila. 30 min promenad, inga problem.
Av lottamira
Kanske blir det en BB-Tai här framöver då.....!

Igår bar jag lillan (7 kg) i ca 1,5 h och det gick väldigt bra ! Men vaknade med ont i ryggen idag tyvärr :(
Tror mest att det är träningsvärk pga otränade ryggmuskler dock....Fötterna klarade sig dock bra, där brukar det bli problem annars. Hade att par gamla, väl "ingådda" skor igår vilket nog gjorde susen ! :tumup:
Av SusannaK
Dorotea skrev:Det är nog mest fråga om träning, tror jag, och som med allt annat måste man träna upp sig. Jag har burit Benjamin från start, och i början växte han ju väldigt fort (1kg/mån) och vid 3-4 månader var det tungt - det hade gått för fort, min kropp hade inte hunnit med. Nu har jag kommit ikapp! :D

Men även med god träning så har kroppen en gräns för vad den klarar av... Samuel, 4 år och 18 kg, kan jag bara bära korta stunder innan jag börjar få ont i höfterna. Men det kanske inte är så konstigt eftersom vi väger över 100kg tillsammans... det är tom värre än när jag var höggravid med Samuel och då kunde jag knappt röra mig. ;)
ja det västa var när han växte så snabbt, fick ryggskott när K var runt 2-3 månader, nu går det faktiskt bättre och bättre kan ta längre och länge promenader med K på ryggen i manducan, men funderar på att köpa en Zara eftersom de avlastar så bra...

Ngt ännu mer positivt är att maken har upptäckt manducan :vågen: har provat att introducera vävs sjal också men det var alldeles för krångligt tydligen
Användarens profilbild
Av Angelicc
Jag brukar bära runt på min skrutt när jag går långpromenad med vovven. Men visst känns det tungt ibland, speciellt om jag har typ "power walkat" och fått för mig att jag ska få upp pulsen lite. Nej, långpromenad i lagom takt!

Sen om man ska på stan är det ju bra om man har bärhjälp, har hivat över Lola till syrrorna och min mamma ngr gånger om vi varit på stan tillsammans (det går ju inte att prova kläder med bebis på ryggen) De brukar gilla att bära henne och med becon är det ju lätt att bara byta bärare.

Jag brukar känna mig så lätt sen när jag kommer hem och lyfter ur henne ur selen!

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?