Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av gnurf
Helene skrev:
gnurf skrev:Frågan är bara hur de ska lyckas sälja sin gamla sele nu, vilka argument ska de använda?
Den här är ju till för den som vill bära sitt lite större barn längre stunder! :wink:

Till skillnad från deras gamla sele som är till för dem som vill bära sitt lite mindre barn korta stunder :wink:
Användarens profilbild
Av sanna73
Härligt att bb äntligen kommer med på banan när det gäller bärkomfort. :app:

Det är ju trotts allt så att många har ett väldigt förtroende för detta märke när det gäller bärselar och då är det ju kul om de kan leva upp till det förtroendet och leverera en sele som faktiskt är allt det som de hävdar att den gamla är, ergonomisk, bekväm osv. :tumup:
Användarens profilbild
Av Marina
ett steg i rätt riktning men inte bra nog av dem...

http://www.babybjorn.com/sv/Svenska/pro ... t-Carrier/

Här ser man ju att för ett större barn är den inte ergonomisk - de skriver dessutom att den är FRÅN 6 kg och 55 cm så då tvingar de ju dessutom föräldrar att köpa TVÅ av deras selar.. Varför kan man nu inte använda den från början kan man ju undra???
Användarens profilbild
Av Helene
Marina skrev:ett steg i rätt riktning men inte bra nog av dem...

http://www.babybjorn.com/sv/Svenska/pro ... t-Carrier/

Här ser man ju att för ett större barn är den inte ergonomisk - de skriver dessutom att den är FRÅN 6 kg och 55 cm så då tvingar de ju dessutom föräldrar att köpa TVÅ av deras selar.. Varför kan man nu inte använda den från början kan man ju undra???
Självklart!
De har ju bara gjort en större version av den gamla selen och sytt dit ett höftbälte!
Användarens profilbild
Av Helene
noranora skrev:Fast titta igen på den här länken http://www.babybjorn.com/sv/Svenska/Fra ... r-viktiga/ så ser man att man kan ha den som en vanlig BB eller med bredare sittdel.
JO, men i Marinas länk har de den definitivt "bredare" men den är smal ändå för ett större barn!
Användarens profilbild
Av Suskiv
Det är ju synd att den är så dyr och inte funkar till nyfödda för den är snygg och skulle vara ett bra komplement till ergon till min man som föredrar sele framför sjal. Men, det är BB förlust, vi köper en babyinsats till ergon istället och efter ca 3-4 månader komemr bebis kunna sitta i ergon utan insats.
Användarens profilbild
Av zink
IED skrev:
Din mamma skrev:
Elin skrev:undrar om den funkar på ryggen?

Sen funderar jag på varför de envisas med att man ska bära barnet framåt
För att vissa barn (t ex mitt eget mellan ca 3 och 4 månader) skriker om de blir burna annat än rakt framåt.
Min dotter är knappt 2 månader gillar inte längre att sitta mot mig när hon är vaken. Du lutar hon sig bakåt o illvrålar, hon kan ju missa något :lol:
Sonen hade en sådan period men nu minns jag inte när, under halvåret. Han ploppade ur sjalen i iver att liksom vända på sig... Jag bar därför sedan i svajande trikå framåtvänt på försök. Eller lika grenhängande i en gammal BB. Men i Patapumen trivdes han finfint mot magen igen. Hm!
Användarens profilbild
Av zink
sanna73 skrev:Härligt att bb äntligen kommer med på banan när det gäller bärkomfort. :app:

Det är ju trotts allt så att många har ett väldigt förtroende för detta märke när det gäller bärselar och då är det ju kul om de kan leva upp till det förtroendet och leverera en sele som faktiskt är allt det som de hävdar att den gamla är, ergonomisk, bekväm osv. :tumup:
Helt klart. För de som köper BB (undertecknad som så många andra inne på SB började ju så) vill ju vara nära, bära nära men vet inte om de tekniska problem s a s för barn och bärare med en BB som ju är ett känt märke. Istället för all skumma hippetygstycken ;-)

Klistrar in bilden även om länkarna finns här och var i tråden.

Bild
Användarens profilbild
Av zink
Juliusdotter skrev:
Din mamma skrev:
Juliusdotter skrev:Citat "Den ergonomiska bärselen BabyBjörn Comfort Carrier
ger bästa möjliga stöd..."
Med andra ord erkänner de då att den andra selen inte är ergonomisk...
Det finns väl inget som säger att de inte fortfarande kan hävda att den gamla är ergonomisk? Precis som Beco hävdar att både 4th gen. och butterfly är ergonomiska.
Förvisso så sant.
Fast mellan de Beco-"generationerna" är det väl inte så stor skillnad i benställningen som för gamla BB och nya BB eller :hmm:
Av IEDN
cinclus skrev:
IED skrev:
Din mamma skrev:

För att vissa barn (t ex mitt eget mellan ca 3 och 4 månader) skriker om de blir burna annat än rakt framåt.
Min dotter är knappt 2 månader gillar inte längre att sitta mot mig när hon är vaken. Du lutar hon sig bakåt o illvrålar, hon kan ju missa något :lol:
Sonen hade en sådan period men nu minns jag inte när, under halvåret. Han ploppade ur sjalen i iver att liksom vända på sig... Jag bar därför sedan i svajande trikå framåtvänt på försök. Eller lika grenhängande i en gammal BB. Men i Patapumen trivdes han finfint mot magen igen. Hm!
Här kvittar det vilka bärdon jag använder hon gillar inte att sitta mot mig när hon är vaken, ska hon somna så är det inga problem, men vaken då ska man titta sig omkring :roll:
Användarens profilbild
Av zink
IED skrev:Här kvittar det vilka bärdon jag använder hon gillar inte att sitta mot mig när hon är vaken, ska hon somna så är det inga problem, men vaken då ska man titta sig omkring :roll:
Jo, samma här! Men det var alltså bara under en period. Så vem vet!
Av Emmiez

det gör ju vissa sjalmärken också.
minns inte vilket, men där har dom alltid även framåtvända barn i sjal.
Användarens profilbild
Av Din mamma
cinclus skrev:
Juliusdotter skrev:
Din mamma skrev:
Juliusdotter skrev:Citat "Den ergonomiska bärselen BabyBjörn Comfort Carrier
ger bästa möjliga stöd..."
Med andra ord erkänner de då att den andra selen inte är ergonomisk...
Det finns väl inget som säger att de inte fortfarande kan hävda att den gamla är ergonomisk? Precis som Beco hävdar att både 4th gen. och butterfly är ergonomiska.
Förvisso så sant.
Fast mellan de Beco-"generationerna" är det väl inte så stor skillnad i benställningen som för gamla BB och nya BB eller :hmm:
Har det verkligen med saken att göra?
Användarens profilbild
Av Marina
Helene skrev:
noranora skrev:Fast titta igen på den här länken http://www.babybjorn.com/sv/Svenska/Fra ... r-viktiga/ så ser man att man kan ha den som en vanlig BB eller med bredare sittdel.
JO, men i Marinas länk har de den definitivt "bredare" men den är smal ändå för ett större barn!
Min 100 cm långa 4-åring sitter bättre i manducan än det (18månaders??) barn de visade den selen med...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?