Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Emmiez
Nu blir jag förvirrad,

en overlock vet jag vad det är, den klipper och syr i kanten. och är väl oftast numera 4 trådig men gamla finns 3 trådiga?

en coverlock är det en 5 trådig overlock? klipper den och syr i kanten? och så kan man väl sy mitt på också eller?

är en coverpro bara sån som man syr täcksömar och sånt med? såg att den var 4 trådig, ja trodde att den skulle vara 5 trådig :hmm:
En overlock som bara har 3 trådar är mest till att använda istället för sicksack. Det blir inte lika hållbart att sy ihop med.
En coverlock kan sy täcksöm alltså den som ser ut ungefär som när man syr med tvillingnål. Den kan man koppla bort knivarna på så att man kan sy mitt på tyget men den går även att sy vanlig overlock med om man har kniven aktiv.

Coverpro har jag inte hört talas om men jag tycker att det låter som ett namn på en coverlock typ som att min overlock heter Pfaff hobbylock?
linafelicia skrev:En overlock som bara har 3 trådar är mest till att använda istället för sicksack. Det blir inte lika hållbart att sy ihop med.
En coverlock kan sy täcksöm alltså den som ser ut ungefär som när man syr med tvillingnål. Den kan man koppla bort knivarna på så att man kan sy mitt på tyget men den går även att sy vanlig overlock med om man har kniven aktiv.

Coverpro har jag inte hört talas om men jag tycker att det låter som ett namn på en coverlock typ som att min overlock heter Pfaff hobbylock?
här är är den
http://butik.skovdesymaskiner.se/Shop/I ... Jan_1000cp

jag trodde det var en coverlock, men den är bara 4 trådig så då blev jag förvirrad :whut:
LumLumLum skrev:Jag vill tipsa om detta blogginlägg, där får man reda på allt man undrade och en massa saker som man inte visste att man undrade. http://kokalal.blogspot.com/2008/01/lit ... ngeln.html
ja trodde jag hade koll, men inte när ja hittade coverpro som ja trodde var coverlock och så trodde jag alla coverlock var 5 trådiga.

jag har kollat den sidan, den e bra :)
Emmiez skrev:
LumLumLum skrev:Jag vill tipsa om detta blogginlägg, där får man reda på allt man undrade och en massa saker som man inte visste att man undrade. http://kokalal.blogspot.com/2008/01/lit ... ngeln.html
ja trodde jag hade koll, men inte när ja hittade coverpro som ja trodde var coverlock och så trodde jag alla coverlock var 5 trådiga.

jag har kollat den sidan, den e bra :)
läst lite mer.

coverpro är altså en enbart cover maskin altså inte klipper
overlock är bara sy i kanten
coverlock är en blandning..

nu tror jag att jag har koll
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?