Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Umma skrev:
Kaffemoster skrev:
Umma skrev:
Kaffemoster skrev:Kunde ni inte ha hejdat mig i tid....
Bild

Alltså, hur svårt kan det vara att lyckas med att sticka en halsduk??? *sliter mitt hår*
Förlåt men :Hahaa: !!! Jag tror dina stickor går för fort!!!
Ånä!! Just den här halsduken har jag hållit på med i över ett år! :D
Äsch vik den dubbel bara och sedan 2-3 varv runt halsen så blir det kanon :tumup: !

Jag är precis klar med en rib top till Elsa känner mig så otroligt nöjd :vågen: ! Känns bra att slutföra något!
Bild
Åh, så fin!!
Ja, jag är lite inne i ett stim där jag faktiskt har lust att ta tag i såna där projekt som blivit liggande ett tag - så jag tror att jag ska gå vidare med mina fingervantar sen ikväll när barnen sover. (Eller om jag kanske ska ta upp kors-å-tvärs-koftan som ju faktiskt också börjar närma sig avslut, om än den inte varit påbörjad så länge...)
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:
MuuM skrev:
Bubbi skrev:Eller denna. Den ser rymlig ut:
http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... =2&lang=se
Den var fin! :loving: Men lite för avancerad just nu, tror jag. Din andra idé lät bättre! En kofta med panel och en bärpanel! Låter ju fantastiskt! Lunch i veckan så du kan tala om hur jag ska göra? ;-) Och jag såg ju att Tant Kofta håller på att sätta samman ett häfte med instruktioner för sin kofta. Precis vad jag behöver!
Då kan vi äta lunch regelbundet så hjälper jag dig komma vidare. :vågen:
Fundera ut garn, så ska jag räkna.
Leta fram en tröja vars ok du gillar också. Jag skulle kunna ta med min, så kan du testa den.
:app: Perfekt! Jag funderar faktiskt på Eskimo eller liknande tjockt garn. Det går fort att sticka och det är det jag vill just nu. Dessutom är det snart vinter och jag är frusen på jobbet. Och bäbisen kommer i februari, då är det kallt ute...

Annars är ju också den här en bra idé. http://www.ravelry.com/patterns/library ... dy-sweater# men en med panel känns klockren. :-)

Lunch imorgon?
Användarens profilbild
Av melon
Hörrni, ett till viktigt beslut :lol:

Jag håller på att göra överkast till barnens nya växasängar. Dantes är snart färdigt och det är ett lapptäcke i retrotyger. Siri ska få ett i garn, men frågan är i vilken metod? Sicksackvirkning (hette det så? ni vet de där filtarna som alla gjorde förra året) eller kanske denna, "yoyo" afgansk vrikning:

Bild
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:Hörrni, ett till viktigt beslut :lol:

Jag håller på att göra överkast till barnens nya växasängar. Dantes är snart färdigt och det är ett lapptäcke i retrotyger. Siri ska få ett i garn, men frågan är i vilken metod? Sicksackvirkning (hette det så? ni vet de där filtarna som alla gjorde förra året) eller kanske denna, "yoyo" afgansk vrikning:

Bild
Ska man sy ihop varje liten rundel på den där yoyon`? Iså fall röstar jag på något annat :lol:
Av Umma
kvarnvik skrev:
melon skrev:Hörrni, ett till viktigt beslut :lol:

Bild
Ska man sy ihop varje liten rundel på den där yoyon`? Iså fall röstar jag på något annat :lol:
Jag med :whut: ! Men håller du inte på med den där fina stjärnfilten? Den gillar jag.
Av leonie
Afgansk virkning? Det är det som vi kallar krokning, eller? :hmm: *tror bestämt det*

Min uggletröja är på stark frammarsch! Kroppen upp till ugglorna är klar, och ärmarna fixade jag på resan, så nu ska jag börja på ugglorna, när som helst! :vågen:
Användarens profilbild
Av tweed
Buhu :( Jag har tappat en maska på min uppifrån och ner kofta . JAg har försökt att virka upp den men det är krångligt med räta och släta varv om vartannat. Nu ska jag sätta mig och titta i min stickbok och se om jag får några bra tips på hur jag ska göra *suck*
  • 1
  • 168
  • 169
  • 170
  • 171
  • 172
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?