Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Gullan skrev:Du kan låta den "lösa" tråden ligga över maskorna där du tänker virka stolpar, virka sedan stolparna som vanligt, låt tråden "gömmas" inuti.
*äsch* jag är inte riktigt vaken än.... hoppas att du förstod?
Got it! :tumup:

Läste även i nåt mönster jag kollade på att man kan virka fast änden på den färg man börjat med på samma gång - det tyckte jag lät väldigt tidsbesparande och fint! :lol:

... nu återstår bara att se hur det går när jag väl sätter igång. Har planen att virka en trekantig sjal/halsduk... kan bli spännande... garn och virknål finns här hemma nu iaf! :wink:
Användarens profilbild
Av Key
*tass*

Vilken suverän beskrivning Bina - snart fattar tom jag :shock: ;)
Användarens profilbild
Av norkmedoo
ahaaaa!!!
nu trillade poletten ner :hellu:

bina! :urule:
Användarens profilbild
Av SoFaD
undrar om det här är nåt man kan få sambon att göra till bäbisen. han håller på o ska sluta röka o måste ha nåt att sysselsätta händerna med säger han. han har nog aldrig virkat förut, tror ni det skulle funka?
Användarens profilbild
Av Fryle
SoFaD skrev:undrar om det här är nåt man kan få sambon att göra till bäbisen. han håller på o ska sluta röka o måste ha nåt att sysselsätta händerna med säger han. han har nog aldrig virkat förut, tror ni det skulle funka?
Jag hade en arbetskamrat som just använde virkning för att ha något i händerna när hon slutade röka. Hon hade aldrig virkat innan, men var till slut jätteduktig, så sätt du garn och nål i händerna på sambon...
Användarens profilbild
Av SoFaD
Fryle skrev:
SoFaD skrev:undrar om det här är nåt man kan få sambon att göra till bäbisen. han håller på o ska sluta röka o måste ha nåt att sysselsätta händerna med säger han. han har nog aldrig virkat förut, tror ni det skulle funka?
Jag hade en arbetskamrat som just använde virkning för att ha något i händerna när hon slutade röka. Hon hade aldrig virkat innan, men var till slut jätteduktig, så sätt du garn och nål i händerna på sambon...

det låter ju bra! ska fråga honom om det är nåt han vill pyssla med. tar man tjockt garn blir det ju resultat fortare oxå :-)
Användarens profilbild
Av Fina
Puffar så att den här tråden inte faller i glömska. Säkert flera som får för sig att de vill virka en lite nu och då. :wink:
Användarens profilbild
Av zero.sara
bokmärker och ber mamma visa irl även om jag tror jag förstår... :D
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Hur har det gått? Både med virkningen o rökavslutningen. Håller tummarna för att åtminstone det senare gått bra :)
Användarens profilbild
Av SoFaD
Vi har inte kommit igång med det än..... :-( Typiskt! Men i veckan ska vi åka o köpa garn iaf. Så får vi se hur det går med båda uppgifterna han får :-)
Användarens profilbild
Av SoFaD
det blir ingen virkning av för mannen så nu tar jag tag i det istället.
en fråga:
hur många cm luftmaskor kan jag behöva göra för att få filten ca 1 meter bred (hellre bredare än smalare)??
Användarens profilbild
Av Annika80
SoFaD skrev:det blir ingen virkning av för mannen så nu tar jag tag i det istället.
en fråga:
hur många cm luftmaskor kan jag behöva göra för att få filten ca 1 meter bred (hellre bredare än smalare)??
Gör ett litet prov först med kanske 15cm luftmaskor så kan du lättare räkna ut hur många som behövs.
Jag gjorde inte det och min blev tja 30 cm bredare än den hade behövt vara :lol:
Användarens profilbild
Av sirisirius
tassar..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?