- lör sep 12, 2009 11:51
Hej hej!
Jag har en liten skrutt på 4½ månad som jag bär i trikåsjal. Nu börjar han bli lite tyngre
och jag känner att sinon inte längre avlastar så jättebra. Någon som har något bra tips på hur sjutton man gör för att knyta vävd långsjal bra. Är ju så smidigt med trikåsjalen för det är så enkelt ur och i. Har testknutit vävd sjal ett par gånger.....och ja, han sitter ju i men det känns löst och ser lite grand ut som det man kan hitta under tyget när symaskinen trasslar om ni förstår vad jag menar
. Vet ju hur jag ska knyta, det är ju inte det, men jag fattar inte hur jag ska få det hela att sitta åt ordentligt. Behöver få lite snurr på det också för storebror på 21 månader tycker inte det är sådär jättekul att vänta på långsamma mamma + lillebror. Bar ju storebror i manduca, men känner att jag vill pröva vävd den här gången. Avlastar ju ruggigt bra och mysigt helt enkelt. Alla tips och råd mottages tacksamt 
Jag har en liten skrutt på 4½ månad som jag bär i trikåsjal. Nu börjar han bli lite tyngre

Mamma till stora A (-07), lilla A (-09) och mini-O (-13)
Bär i Easycare öken & lagun, Girasol Metamorphosis, Didymos Nepomuk, Ellevill Zara tri-green & tri-yellow, "stork" Leo rouge, Bebina regnbåge, BB tai, Boba 2G, Oh snap
Bär i Easycare öken & lagun, Girasol Metamorphosis, Didymos Nepomuk, Ellevill Zara tri-green & tri-yellow, "stork" Leo rouge, Bebina regnbåge, BB tai, Boba 2G, Oh snap