Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av norabella
Jag tycker inte att det funkar bra att bära med Ergon på ryggen. Har inte den nya modellen. Den skär in i magen, hasar ner på rumpan och drar med sig byxorna så man får värsta hänget. Axelbanden känns långa så barnet hänger ut och det går ju inte att spänna hur hårt som helst. Ja, fy vilket gnäll :-) Men hur funkar det för er? Gör jag något fel?
Användarens profilbild
Av Anso
Har inget svar tyvärr men hakar på också kanske vi får något bra svar till slut.

Är inte den vadderade delen på axelremmarna längre på Ergon än vad de är på Patapum? Och det gör att om man är rätt smal så kommer man inte att kunna justera Ergons remmar lika mycket som Patapumens? (Och då kommer barnet inte tillräckligt nära) Och tvärtom om man är lite större så tycker man att Patpumens axelremmar inte är vadderade tillräckligt lång bit.
Av norabella
Åh, det låter som en bra förklaring, att jag skulle vara för smal! :-) Hm... tyvärr är det nog inte orsaken
Användarens profilbild
Av marlene
norabella skrev:hasar ner på rumpan och drar med sig byxorna så man får värsta hänget.
Så var det för mig också med den gammla, men inte alls med den nya ERGOn
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Nu är det ju ett bra tag sen jag använde ERGOn (gamla modellen) men skulle man inte sätta höftremmen rätt långt ner... typ nedanför magen och sen dra åt ordentligt. Fast jag bar ju en 2-åring, en bebis kanske kommer för långt ner?

Men om man sätter den längre ner så går ju mer av axelremmarna åt också och då kanske det går att dra åt mer... Fast ni kanske redan gör så, det vet ju inte jag :roll: :wink:
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
norabella skrev: Axelbanden känns långa så barnet hänger ut och det går ju inte att spänna hur hårt som helst.
Nu har jag iofs inte en ergo utan en patapum, men jag tyckte att det inte gick att dra åt axelbanden ordentligt när jag bar på ryggen först. Men sen kom jag på att jag var tvungen att dra åt bakåt, när jag spände remmarna, och inte bara neråt. Det är inte så lätt att fixa problemet för dig också?
Användarens profilbild
Av Anso
Kom på en sak:
Och barnet sitt med rumpan lite lägre/ som en groda?
Annars kan det ju också bli lite för mycket av axlebande kvar. Prova att sätta barnet en bit ut i "sittyget" och inte för nära inpå din rygg - om det går.
När barnet sitt för nära när man bär fram så börjar avbärarbältet att tippa lite ut från kroppen och barnet sitter lite mer på avbärarbältet än på sittyget.
Av norabella
Tack, ska testa era tips. Kaffemoster, vad menade du med dra bakåt?
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Usch, att det ska vara så svårt att beskriva en rörelse i ord!

Men att man när man drar åt axelremmarna drar nedåt/bakåt. För om man bara drar nedåt eller nedåt/framåt så låser spännena sig och det känns som om man redan har dragit åt maximalt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?