Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Marine78
*skratt* tja grundmönstret är Meedom & Meedom, men det är inte mycket kvar utav grunden ;-). Fickorna har jag klippt ut helt och hållet på fri hand efter eget huvud och detaljerna har liksom kommit till allt eftersom. Så svaret är: det finns inget komplett färdigt mönster, utan det är slumpen som har fått styra...
little_me skrev:Superfina byxor! :love:

Tjatar lite till.. var får man tag på mönster?? :wink:
Användarens profilbild
Av little_me
Marine78 skrev:*skratt* tja grundmönstret är Meedom & Meedom, men det är inte mycket kvar utav grunden ;-). Fickorna har jag klippt ut helt och hållet på fri hand efter eget huvud och detaljerna har liksom kommit till allt eftersom. Så svaret är: det finns inget komplett färdigt mönster, utan det är slumpen som har fått styra...

Misstänkte nästan det! vad duktig du är!! :tumup:
Jag söker mönster generellt eftersom jag vill börja sy lite grann.. (har alltså nästan inget).. Rekommenderar du Meedom? Jag tycker jag har haft svårt att hitta bra och fina mönster när jag googlat...
Av Marine78
Leta mönsterböcker på biblioteket är mitt tips. Då framför allt Elsebeth Gynther samt Hanne & Sofie Meedom. Det är jättebra mönster att utgå ifrån. Dock måste man tänka på att storlekarna är stora. För det första var storleksfilosofin npå 70-talet den att man skulle kunna använda stl 80 FRÅN det att barnet var ca 80 cm långt och uppåt. Idag verkar storlekssystemet vara annorlunda eftersom köpekläder oftast är urvuxna när barnet är lika långt som centilongen anger. Så det gäller att mäta och jämföra, då blir det bra.
little_me skrev:
Marine78 skrev:*skratt* tja grundmönstret är Meedom & Meedom, men det är inte mycket kvar utav grunden ;-). Fickorna har jag klippt ut helt och hållet på fri hand efter eget huvud och detaljerna har liksom kommit till allt eftersom. Så svaret är: det finns inget komplett färdigt mönster, utan det är slumpen som har fått styra...

Misstänkte nästan det! vad duktig du är!! :tumup:
Jag söker mönster generellt eftersom jag vill börja sy lite grann.. (har alltså nästan inget).. Rekommenderar du Meedom? Jag tycker jag har haft svårt att hitta bra och fina mönster när jag googlat...
Av Emmiez
Marine78 skrev:Leta mönsterböcker på biblioteket är mitt tips. Då framför allt Elsebeth Gynther samt Hanne & Sofie Meedom. Det är jättebra mönster att utgå ifrån. Dock måste man tänka på att storlekarna är stora. För det första var storleksfilosofin npå 70-talet den att man skulle kunna använda stl 80 FRÅN det att barnet var ca 80 cm långt och uppåt. Idag verkar storlekssystemet vara annorlunda eftersom köpekläder oftast är urvuxna när barnet är lika långt som centilongen anger. Så det gäller att mäta och jämföra, då blir det bra.
funderade lite på det, kan det vara så att Danmark har dom storlekarna? För dom är väl danskar Hanne och Sofie?
Av Marine78
Kan nog tänkas att de är kvar i samma tänk i Danmark fortfarande. De flesta danska klädmärkena är ju med våra mått stora i storlek. Du har nog en poäng där ;-)
Emmiez skrev:
Marine78 skrev:Leta mönsterböcker på biblioteket är mitt tips. Då framför allt Elsebeth Gynther samt Hanne & Sofie Meedom. Det är jättebra mönster att utgå ifrån. Dock måste man tänka på att storlekarna är stora. För det första var storleksfilosofin npå 70-talet den att man skulle kunna använda stl 80 FRÅN det att barnet var ca 80 cm långt och uppåt. Idag verkar storlekssystemet vara annorlunda eftersom köpekläder oftast är urvuxna när barnet är lika långt som centilongen anger. Så det gäller att mäta och jämföra, då blir det bra.
funderade lite på det, kan det vara så att Danmark har dom storlekarna? För dom är väl danskar Hanne och Sofie?
Av Emmiez
Marine78 skrev:Kan nog tänkas att de är kvar i samma tänk i Danmark fortfarande. De flesta danska klädmärkena är ju med våra mått stora i storlek. Du har nog en poäng där ;-)
Emmiez skrev:
aha, det visste ja inte, köper inte kläder i Danmark.
Men ja ska tänka på det där med storlekarna, både att köpa kläder i Danmark och att sy från Meedom :D
Användarens profilbild
Av Bowzee
Sååå fint du syr!
Själv sitter jag hemma med det underbara kanintyget varje kväll och vågar inte klippa i det. :lol:

Edit.. Bara för att jag skrev så gick jag rakt in och började rita och har nu klippt ut mönsterdelarna. :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?