Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Nickis
Har sett att det finns Quickfix-knytningar där man kan ha sjalen färdigknuten och bara "sno" den om sig. Och att med vissa knytningar kan man ta barnet i och ur sjalen utan att behöva knyta om.
Går detta med en sjal som är 4.7? Vilka knytningar fungerar detta med?
Har försökt knyta och sedan få den på mig i olika knytningar, men lyckas alltid få sjalen vriden hur jag än gör. Spelar det någon roll?
I instruktionerna står ju ofta att man ska se till att tyget inte blir vridet utan ligger rakt.
Vad gör jag för fel?
Det vore skönt om man använder långsjal utomhus att slippa knyta om varje gång sonen vill ner en stund. Vill ju inte släpa sjalen i smutsen!
Annika.
Användarens profilbild
Av Anso
Prova Dubbel X - finns nu på förstasidan att se hur man knyter. Då kan man ta i och ur barnet. Med Quick Fix så får man vara noga så att det inte snurrar sig för då avlastar det inget bra.
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Omslut-X-II (som omslut-X, men man stoppar X-et innanför smokingbältet) knyter man ju först och stoppar i barnet sedan. Borde gå bra att "återanvända" även efter att man lyft ur barnet. Stadigare än bara dubbel-X.
Användarens profilbild
Av April
Du kan även göra ett BasX - även denna knytning hittar du på första sidan (på SjalBarn) under rubriken "Knyta".

Kram
Användarens profilbild
Av melles mamma
tidigar använde vi oss av dubbelt-X när melle vill i och ur några ggr sedan han blev äldre och han nästan bara åker korta sträckor för att mest gå så är det absolut smidigast med ryggsäck (att knyta om alltså)
hur gammal är din lilla?
Av Annamamman
Jag knyter alltid min Hoppiz innan vi går hemmifrån, omslutetX2 eller dubbelX. Sedan plockar jag bebis i och ur beroende på vad vi gör, kan bli ganska många gånger om vi ska lämna på dagis och sedan handla eller så. Jag har inte provat Quick Fix, utan knyter som vanligt.
Av Nickis
Melle: Min son är snart tre år. Väger väl bortåt 14 kilo. Om han överhuvudtaget vill åka i sjalen blir det väl mest på ryggen eller höften, kan jag tänka mig. Den där omslut-X-II låter intressant, den får jag kolla in.
Tack för era svar!
Får försöka övertala sonen att komma överens med sjalen. Han har inte velat sitta i den än. Han har ju inte åkt sjal förut. Men han vill ganska ofta bli buren och det börjar bli tungt att kånka på honom, särskilt som jag är gravid.
Annika.[/quote]
Användarens profilbild
Av tinaw
Det låter mer som att du skulle bära honom på höften eller ryggen i den åldern. Höftkryss kanske. Det kan man plocka i och ur oxå.

/Tina
Användarens profilbild
Av melles mamma
nikis- då skulle jag absolut byta till en kortare sjal (ca 3,7) och köra "ryggsäck. snabt smidigt och då släpar inte tyget i marken vid knytning. Det blir heller inte mycket tyg att bära omkring på i tex väskan :D
Användarens profilbild
Av melles mamma
.... med "ryggsäck behöver du heller inta ha tyget runt magen , korsa tyget fram så blir det riktigt bekvämt...lycka till!
Användarens profilbild
Av Helena
Jag läste i något tidigare inlägg att du tyckte sjalen kändes lång. Men det beror säkert på att du har ett så stort barn. Då är det jobbigt med långa sjalar, men till en liten bebis är en lång sjal inget problem tycker jag, de sitter ju så långa stunder i sjalen, så det lönar sig att knyta.

Quick-fix knytningarna är nog säkert också lättare med en kortare sjal, annars blir det ju mycket ändar övar som man måste stoppa in.

Jag skulle nog bara bära en tre-åring på ryggen, eventuellt på höften, men även det blir nog tungt i längden. Annars är ju en sele ett alternativ, det finns ju t ex Patapum toddler till stora barn.

Annars, ifall du inte orkar bära, så skulle jag nog säga till honom "att mamma orkar inte bära", och så får du ha honom i knät och mysa på andra sätt. Kan tänka mig att det är lite tungt att bära ett 14 kilos barn när man är gravid.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?