Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Emmiez
sydde ett par hängslebyxor från meedoms mönster i storlek 62 :shock:
Amanda har 86 hon kan ha 80 men jag tycker bättre om att ha 86.

nu sydde jag ett par hängslebyxor i 62.
det känns inte riktigt rimligt.
visst är dom lite i minsta laget, men inte som ett par byxor i storlek 62 :hmm:
okej hon har ingen blöja, men så mycket gör väl ändå inte blöjan :hmm:

Bild
Bild

jag hade inte ens tänkt testa dom, jag gjorde ju liten storlek för att jag använder inte hängslebyxor på så stora barn, men ville provsy ett par med hängslen. men hon ville ha dom o så va dom ju nästan lagom :siishah: :hmm:
Av Emmiez
legenden29 skrev:Fina! :love:
Men det var knepigt med skillnad i storlek sådär. Att det skiljer lite är man ju van men sååå mycket...
tack :rodna: :D

ja det är ju det som e skumt, visst vet jag att storlekarna är lite stora i boken, men inte trodde jag att ett barn som har storlek 86 på kläder ens kan få på sig om det är storlek 62.
men men där ser man.
Användarens profilbild
Av teres
Meedoms storlekar är stora, räkna en storlek större minst. så om du sytt en 62 motsvarar det iallafall en 68/74. Tar du sedan bort blöjbaken så tjänar du in minst en storlek till, om inte helt i benlängd. Då är du uppe i kankse i motsvarande 74/80? Hennes mönster är ganska breda till att börja med. låter inte riktigt lika hårresande?

Lillan här hemma brukar ha 92 (viss98) har ofta byxor strl 74 om hon inte har blöjor på sig, eftersom den rumpan blir så liten då, iofs sitter byxorna lite chikt :D korta då.

Men man får mäta, det är myket sällan ett mönster passar helt oavsett var detkommer ifrån, till min stora tjej fick jag ofta använda strl 110 på längden och 92/98 på bredden, eftersom hon var en smalis.
Av Emmiez
teres skrev:Meedoms storlekar är stora, räkna en storlek större minst. så om du sytt en 62 motsvarar det iallafall en 68/74. Tar du sedan bort blöjbaken så tjänar du in minst en storlek till, om inte helt i benlängd. Då är du uppe i kankse i motsvarande 74/80? Hennes mönster är ganska breda till att börja med. låter inte riktigt lika hårresande?

Lillan här hemma brukar ha 92 (viss98) har ofta byxor strl 74 om hon inte har blöjor på sig, eftersom den rumpan blir så liten då, iofs sitter byxorna lite chikt :D korta då.

Men man får mäta, det är myket sällan ett mönster passar helt oavsett var detkommer ifrån, till min stora tjej fick jag ofta använda strl 110 på längden och 92/98 på bredden, eftersom hon var en smalis.
Okej, jag har ju märkt innan att dom e stora, men inte såå stora..
dessa är inte lika extrema, dom känns mer som om dom är 98 istället för 92. (jag använder 86 eller 92 på henne, därför ja gjorde 92)
Ska nog göra minst en storlek mindre då iallafall.
Bild
Användarens profilbild
Av LumLumLum
Med Meedom är det väl så att (jag har inte boken själv och har inte sytt efter deras mönster, men har förstått det efter att ha läst andra diskussioner i ämnet) att tex stl 92 är menat att användas från det att barnet är 92cm till skillnad från köpekläder där man använder 92 fram tills dess att barnet är 92 cm. Ungefär. Det vill säga, deras stl 92 ska motsvara en "köpes" 98:a.

Edit: Stavfel
Av Emmiez
LumLumLum skrev:Med Meedom är det väl så att (jag har inte boken själv och har inte sytt efter deras mönster, men har förstått det efter att ha läst andra diskussioner i ämnet) att tex stl 92 är menat att användas från det att barnet är 92cm till skillnad från köpekläder där man använder 92 fram tills dess att barnet är 92 cm. Ungefär. Det vill säga, deras stl 92 ska motsvara en "köpes" 98:a.

ja de e klart, och storlek 62, hon är ju faktiskt mer än 62 cm :roll: :fnissa:
Av Emmiez
Emmiez skrev:
LumLumLum skrev:Med Meedom är det väl så att (jag har inte boken själv och har inte sytt efter deras mönster, men har förstått det efter att ha läst andra diskussioner i ämnet) att tex stl 92 är menat att användas från det att barnet är 92cm till skillnad från köpekläder där man använder 92 fram tills dess att barnet är 92 cm. Ungefär. Det vill säga, deras stl 92 ska motsvara en "köpes" 98:a.

ja de e klart, och storlek 62, hon är ju faktiskt mer än 62 cm :roll: :fnissa:
jag tyger det känns okej när jag sydde 92 som blev 98 men inte när jag sydde 62 som går att använda på ett barn som har 86 det var det som va så lustigt :hmm:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?