Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av corona
Plötsligt blev jag förvirrad...
Vad är skillnaden på ulltrikå, ullfrotté och ullinterlock?

:hmm:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Jag gör ett försök...

Ulltrikå - stickat tyg av ull
Ullfrotté - ulltrikå med froté-öglor på ena sidan och slätstickad på andra sidan
Ullinterlock - interlock har väl med sättet trikån är stickad? Att den liksom är slät på bägge sidorna? :hmm:
Av Emmiez
och då undrar jag om det finns superwash ull som tyg med, isåfall vilken sort är det.

eller är alla ulltyger handtvätts ull?
Användarens profilbild
Av Suskiv
Emmiez skrev:och då undrar jag om det finns superwash ull som tyg med, isåfall vilken sort är det.

Det mesta är superwash.
Av Emmiez
Suskiv skrev:
Emmiez skrev:och då undrar jag om det finns superwash ull som tyg med, isåfall vilken sort är det.

Det mesta är superwash.
fast ja kan väl inte tvätta ullinterlock i maskin typ 40 grader? krymper det inte då som vanlig ull?
Användarens profilbild
Av Jolin
Emmiez skrev:
Suskiv skrev:

Det mesta är superwash.
fast ja kan väl inte tvätta ullinterlock i maskin typ 40 grader? krymper det inte då som vanlig ull?
Ullprogram 30 grader om din maskin har det. annars skulle jag göra handtvätt tror jag. eller man skanske kan ställ amaskinen på 30 grader och sedan sänka centrifug farten, jag tror min gör 400 eller 800 på ull
Av Emmiez
LillGrodan skrev:
Emmiez skrev:
Suskiv skrev:

Det mesta är superwash.
Ullprogram 30 grader om din maskin har det. annars skulle jag göra handtvätt tror jag. eller man skanske kan ställ amaskinen på 30 grader och sedan sänka centrifug farten, jag tror min gör 400 eller 800 på ull
fast superwash ull kan man väl tvätta i vanlig tvätt?

ja blir förvirrad på det här med ull och ull :hmm:
Användarens profilbild
Av Suskiv
Emmiez skrev:
Suskiv skrev:

Det mesta är superwash.
pops ulltinterlock är det 40 graders tvätt på.
Av corona
Tack för svaren!!!
CrazyMagpie skrev:Jag gör ett försök...

Ullfrotté - ulltrikå med froté-öglor på ena sidan och slätstickad på andra sidan
Ullinterlock - interlock har väl med sättet trikån är stickad? Att den liksom är slät på bägge sidorna? :hmm:
:urule: :tumsup:
Av Emmiez
Suskiv skrev:
Emmiez skrev:
Suskiv skrev:

Det mesta är superwash.
pops ulltinterlock är det 40 graders tvätt på.
okej tack :D
Av corona
Följdfråga... vad använder man de olka sorterna till/för?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?