Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag ser nästan fram emot att få fixa till med mönstren, blir det tråkigt väder sker det till helgen. För snacka om att det förtar syglädjen när man hysteriskt måste leta mönster först!

Utifrån era tips tror jag att jag gör såhär:

Det blir fyra pärmar. En för överdelar, en för underdelar, en för vuxenkläder och en för övrigt (typ tygblöjor och mjuka leksaker). I pärmarna skall jag ha plastfickor med ett A4-ark som beskriver var mönstret kommer ifrån, storlek och annat värt att veta, typ ändringar. Det skall nog bli bra!

Tack för tipsen! :vågen:
Användarens profilbild
Av teres
Enligt min åsikt är allt bättre än det vanliga mönsterpappret! :evil:

Finns ett litet dyrare mönsterpapper som påminner om mellanlägg, fast tunnare, också ok.
Av Marine78
man ser igenom.
melon skrev:Det där mellanläggstyget från S&S, ser man igenom när man ska rita eller blir det två moment för att rita ut en mönsterdel?
Användarens profilbild
Av Grönöga
Min textillärare propsade på att så fort vi började göra ett nytt mönster så sydde vi ihop två a4, ritade vad för mönster det var utanpå och vilken storlek (t ex byxor grönögaanpassad stl 40) och hade sedan mönstret däri. Kanske något? tycker det är lätt att bläddra i pärmen då..
Humleblomstern skrev:Det är kaos bland mina mönster. Jag hittar ingenting och får ofta rita av mönstren flera gånger för att de försvunnit i högen. Och smådelar och detaljer som flyger runt och hamnar bakom bordet, det funkar ju inte.

Hur organiserar du dina mönster? Efter storlek eller typ av plagg? I pärmar, lådor, kuvert?

Hjälp mig med tips att få ordning i oredan! :help:
Dessvärre funkar det på samma sätt här....
Nu har jag börjat! Och det blir jättebra :vågen: ! Lite halvkomiskt är det att jag hittade inte mindre än fyra mönster på muddbyxa strl 62... Alltså samma mönster som jag antagligen inte hittat och fått rita av igen. Nu blir det ordning och reda. Tyvärr tog plastfickorna slut, så jag får fortsätta när jag fixat ett nytt gäng sådana.

När jag ändå var igång började jag storstäda på sybordet också. Riktigt fint blev det. Någon timma senar sitter jag i godan ro och tittarpå tv och hör ett jättebrak! Hyllan ovanför sybordet har ramlat ner och alla mina lådor med sypryttlar har spritt ut sig över bordet... Så mycket för att man städar, va? :roll:
Användarens profilbild
Av Panakeia
med ett papper i plastfickan enl coronas tips så kan man även använda fickorna till två mönster - ett på var sida om pappret! spar plastfickor!

(säger hon som aldrig orkar plocka fram mönstren utan syr på gehör om det inte är beställning...._:oops:)
Av Emmiez
Marine78 skrev:man ser igenom.
melon skrev:Det där mellanläggstyget från S&S, ser man igenom när man ska rita eller blir det två moment för att rita ut en mönsterdel?
:whut: vilka mellanlägg ska man ha?
sökte på S&S http://www.stoffochstil.se/Search_resul ... gg&x=0&y=0
det va ju massor.. var hittar ja rätt :hmm:

edit:
kan det vara mönstermellanlägg kanske? :roll:
http://www.stoffochstil.se/Katalog/Syti ... leid=14624
Användarens profilbild
Av teres
Jag har testat vitt mellanlägg m/ lim 90cm och vitt mellanlägg 25m. Så länge det går att se igenom är det bara att ta det billigast per meter.
Av Emmiez
teres skrev:Jag har testat vitt mellanlägg m/ lim 90cm och vitt mellanlägg 25m. Så länge det går att se igenom är det bara att ta det billigast per meter.
fast den är ju (väl?) bara 90 cm bred, den jag hittade när jag tittade lite till är 150 cm bred :)
Av Emmiez
teres skrev:Jag har använt det jag hade hemma utan att räkna på det eller se över det. Tror oavsett att vilken av dem som, blir bra.
låter bra, ska beställa sen :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?