Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad ska jag göra när garnet inte räcker?

Försöka hitta liknande garn och fortsätta där jag är
1
6%
Göra tummarna i avvikande färg
14
82%
Repa upp, sticka muddarna i avvikande färg och gör handen i ursprungsfärgen
1
6%
Börja om från början med nytt garn
Inga röster
0%
Annat, vad?
1
6%
Så här är det: 96-05-05 var jag i Jokkmokk och köpte ett färdigt kit för vantar innehållande mönster, ullgarn och stickor (kvittot låg i påsen så jag vet när det var...). Nu har jag glad i hågen stickat i tre dagar och blivit klar med vante nummer ett. Förutom tummen. Av någon outgrundlig anledning fick jag för mig att väga vanten och garnet som var kvar och kan bara konstatera att garnet inte kommer att räcka till tummarna! Nu vet jag inte vad jag ska ta mig till. Att hitta samma garn ser jag som näst intill uteslutet eftersom det var så länge sen jag köpte det. Ge mig förslag, jag är i nöd!
gör färdigt vantarna, vänta med bägge tummarna, och kolla först att det räcker till hela nästa vante också. isf skulle jag göra tummarna i annat garn, men räcker inte garnet till hela andra vanten så beror det på hur mycket du tycker om garnet du har? antingen repa upp och sticka muddarna i avvikande, eller släng allt och börja om. Alternativt gör du det rätta - försöker via kvittot att få tag på den som du köpte garnet av och reklamera? :wink: good luck i så fall! :loving:

du kan ju också ta ett par tunnare stickor om du har hemma och göra om vantarna helt - och få garnet att räcka. men det tar ju inte bort grundfelet - att de sålt felaktiv vara till dig för snart 15 år sedan..

bra kvitto!! jag har kvitton som legat betydligt kortare än så som inte finns ett spår av text kvar på!!
Garnet är vitt 3-trådigt ullgarn, Wålstedts stickgarn. Vilket enligt beskrivningen motsvarar Bergå Exklusiv. Det är tänkt att man ska sticka med stickor 2½ men jag stickar så hårt så jag använder ett halvnummer större stickor för att det ska stämma bättre, vantarna kommer att bli för små om jag stickar med de stickor man ska ha.
Garnet är inköpt på samemuséet Ajtte, jag får väl slå en pling dit i morgon.
Britt skrev:Garnet är vitt 3-trådigt ullgarn, Wålstedts stickgarn. Vilket enligt beskrivningen motsvarar Bergå Exklusiv. Det är tänkt att man ska sticka med stickor 2½ men jag stickar så hårt så jag använder ett halvnummer större stickor för att det ska stämma bättre, vantarna kommer att bli för små om jag stickar med de stickor man ska ha.
Garnet är inköpt på samemuséet Ajtte, jag får väl slå en pling dit i morgon.
Du kan väl ringa till wåhlstedt också, http://www.walstedts.se/wtv/index.htm där finns telefonnumret. Jag vet att mamma har en del wåhlstedt garn hemma, det är för stickning. Hon har först tänkt växtfärga det så jag är ganska säker på att det inte är så nytt som från 95. Synd att jag bor så långt från mamma så jag inte kan kolla vad det är för sort och om det skulle vara matchande batch.
Alecsandra skrev:kan kolla med syster om hon kan gå dit och titta, hon brukar äta lunchen i deras restaurang.
Jag vore mycket tacksam för det! Mönstret heter Finvante efter Kristina Karlsson, Nattavaara by
Tänk, man kan få hjälp över hela Sverige :D!
Det kan ju inte vara så mycket som fattas, det är bara tummarna. Nystanet väger 1 g mindre än den stickade vanten, så det kanske inte räcker riktigt till vante två. Är det nån som har några gram över så finns en spekulant här!
Jag svarade: gör tummarna i en avvikande färg. Kan bli en kul effekt. :tumup:
I andra hand svarar jag att du försöker hitta ett likanande garn och fortsätta med det.
Jag tycker att det är jättetrist att behöva repa upp och börja om, så det röstar jag inte på... :roll:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?