Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helena
När jag gör tibetanen (som jag visserligen är rätt dålig på), så får jag så lite kvar av tyget att jag knyter fram med de avsmalnande ändarna, och då känns det inte som en massa tyg fram på bröstet, som det känts tidigare.
Med en Easy på 3,6 hade jag säkert inte kunnat knyta någon tibetansk knytning alls, iallafall inte den här varianten.
Användarens profilbild
Av maimiti
Så det funkar såpass länge alltså? Har är ju ändå två år.
Jag har nämligen funderat på det själv, att skaffa en 3,6 stork men så pratade jag med Bina och hon undrade om den inte skulle bli för kort när grabben är större.... det kanske den inte blir då?

Som det är nu så får jag över en meter över på 4,6 Inkan när jag knyter tibetan. Gör jag vanlig ryggsäck så får jag vira ändarna tre varv runt magen... det känns ju som ett väldigt överflöd.

Hur lång är Miles och hur mycket väger han?
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Jag har precis skaffat en Easy 3.7m. Det är på näppen att den räcker till tibetan, hade gärna haft ett par avsmalnande ändar.... Emil är 69cm, 8 kg. Jag 164, 38/40. Går inte att knyta, man får stoppa ändarna innanför sig själva :wink:
Användarens profilbild
Av maimiti
lwinroth skrev:Jag har precis skaffat en Easy 3.7m. Det är på näppen att den räcker till tibetan, hade gärna haft ett par avsmalnande ändar.... Emil är 69cm, 8 kg. Jag 164, 38/40. Går inte att knyta, man får stoppa ändarna innanför sig själva :wink:
En 3,6m Stork är ju i praktiken 4m iom att den har de avkapade ändarna om ca 20cm vardera... Det gör förmodligen klart mer än man tror.
Användarens profilbild
Av Ezereht
Jag tänker mig att 4.1 skulle vara en ganska bra längd för ryggknyt?
Användarens profilbild
Av Alven
Ezereht skrev:Jag tänker mig att 4.1 skulle vara en ganska bra längd för ryggknyt?
Ja, det tycker jag iaf. Min på 4,1 meter är perfekt till allt!
Användarens profilbild
Av maimiti
Alven skrev:
Ezereht skrev:Jag tänker mig att 4.1 skulle vara en ganska bra längd för ryggknyt?
Ja, det tycker jag iaf. Min på 4,1 meter är perfekt till allt!
Om man knyter omknutet så är den säkert perfekt, men för ryggsäck blir den lite för lång... Jag knyter aldrig omslutet utan enbart enkel ryggsäck eller tibetan. Tycker omslut är så bökigt att få till utan hjälp.
Användarens profilbild
Av zmurfan
Jag gillar cinnamons didymos Lisa på 4.2 som jag fått låna. Den är lagom lång till en tibetan och att stoppa undan ändarna under axelbanden.
Min egen inka på 4.6 får jag stoppa undan ändarna under axelbanden och sen får jag stoppa in dem under armhålan typ. Så den blir lite fär lång.
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Min Inka 4.6 drar jag bak ändarna igen "i samma spår" som de kom upp, och knyter på ryggen.
Användarens profilbild
Av Helena
maimiti skrev:Så det funkar såpass länge alltså? Har är ju ändå två år.
Jag har nämligen funderat på det själv, att skaffa en 3,6 stork men så pratade jag med Bina och hon undrade om den inte skulle bli för kort när grabben är större.... det kanske den inte blir då?

Som det är nu så får jag över en meter över på 4,6 Inkan när jag knyter tibetan. Gör jag vanlig ryggsäck så får jag vira ändarna tre varv runt magen... det känns ju som ett väldigt överflöd.

Hur lång är Miles och hur mycket väger han?
Jag vet inte riktigt vad han väger, cirka 12 kilo kanske, längden är nog inte avgörande, det är nog mer hur tjocka de är kanske?
Jag gillar 3,6 för den är så bra till höft-x också, då slipper man ju vira sjaländarna runt midjan. Men min favorit är ju egentligen x-omslut rygg och till det behöver jag ju en 4,2.
Men Miles sitter ju så korta stunder i sjalen, så det känns lite onödigt att göra x-omslut, när han ofta vill ner nästan genast igen.
Användarens profilbild
Av tinaw
Barnets storlek gör ingen större skillnad. Det handlar om 10 cm hit eller dit, ungefär, och det är på omslutetknytningar. Jag kan bära min sexåring och bebis med i princip samma längd tyg över på sjalen. Var bara tvungen att prova, jag brukar inte gå runt med sexåringen :wink:
Användarens profilbild
Av Helena
Kom på att jag provade tibetanen inomhus. Ifall vi båda hade haft ytterkläder på oss hade nog sjalen varit för kort.
Användarens profilbild
Av Helena
lwinroth skrev:Jag har precis skaffat en Easy 3.7m. Det är på näppen att den räcker till tibetan, hade gärna haft ett par avsmalnande ändar.... Emil är 69cm, 8 kg. Jag 164, 38/40. Går inte att knyta, man får stoppa ändarna innanför sig själva :wink:
Hur stoppar du in dem då?
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Jag trär sjalen utifrån och in under axelbanden (mot kroppen alltså), sedan stoppar jag ändarna innanför det sjal-X den kom ifrån (äsch vad svårt att förklara!!). Kanske att man kan sno ett varv till runt axelbandet :idea: kom jag att tänka på, måste prova det sedan.

Idag har jag fått låna en 3.6m Ulli av Ingrid. Ska prova om den är mera rätt längd för ryggknytningar till mig.
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Haha, 3.6m Ulli är alldeles perfekt till tibetanen :lol: Provade idag med en tunn fleecetröja på mig, och en liten jacka på sonen. Shoppa, shoppa :twisted:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?