Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av MittNyaJag
Klurar på att sy en MT till en vän som ska ha barn i januari och funderar lite.
Jag har inte provat bära i MT förrens nu när sonen är halvåret gammal så jag har ingen erfarenhet hur de fungerar med de riktiga småttingarna.
Kikade lite på BB-tai, där finns det ju en spädisinsats, hur har de löst det? Den verkar ju vara löstagbar? Någon som har klämt på en som kan förklara?
Kan man bära i MT från början? Tänkte låna ut min trikåsjal till vännen oxå men vill gärna ha lite kött på benen i MT-användandet oxå!

Några andra tips att tänka på?
Vill gärna att de ska kunna använda MT'n länge så jag vill inte sy en "renodlad" spädisMT (som den supersöta i trikå som vem-det-nu-var gjort. :) ).
Användarens profilbild
Av June
Jag beställde precis min BB-tai, får den säkert denna vecka så jag skriver igen när jag klämt lite.
Av MittNyaJag
Jättebra June!! :D

Disavi; Jo, det känns ju som det skulle fungera. Jag bar liten i manducan när han var liten skrutt och då tyckte jag mest att insatsen var ivägen, han satt egentligen lika bra uta bara genom att "groda" ihop sig med benen. De kan ju sitta "M" medbenen utan insatsen oxå...

Väntar lite på Junes observation innan jag bestämmer mig helt om "ge bort"-mt'n. Tänkte sy en till emellan iallafall och försöka få kläm på hur jag ska få till ett huvudstöd på ett bra sätt. :)
Av Gerbera
Jag bar min dotter i MT från att hon var 5 dagar. Hade köpt en MT med smalare sits här på SB, tror den är 28 cm. Den funkar ca upp till 8 månader. Om du skall sy kan du ju sy en bäbisstorlek och byta upp dig till större senare!
Användarens profilbild
Av mica
Först bar jag med bebisarnas ben helt inne. Som groda fast ihop inne. Sen när benen började hänga utanför så vek jag ihop MTn sittdelen där nere så den blev smalare. Kanske att jag höll ihop det med ett kraftigt gummiband också? :hmm: Det funkade fint ialla fall.
Användarens profilbild
Av June
MittNyaJag skrev:Jättebra June!! :D

Disavi; Jo, det känns ju som det skulle fungera. Jag bar liten i manducan när han var liten skrutt och då tyckte jag mest att insatsen var ivägen, han satt egentligen lika bra uta bara genom att "groda" ihop sig med benen. De kan ju sitta "M" medbenen utan insatsen oxå...

Väntar lite på Junes observation innan jag bestämmer mig helt om "ge bort"-mt'n. Tänkte sy en till emellan iallafall och försöka få kläm på hur jag ska få till ett huvudstöd på ett bra sätt. :)
Nu har klämt lite och kommit fram till att bb-taien överlag är väldigt skön att bära i. Den har dock i min mening inget huvudstöd utan snarare ett nackstöd som dock fungerar utmärkt när min tio månaders sover på min rygg. Jag har således inte provat insatsen, men den fästes med kardborre längs sidorna på bb-taien, en bit upp från midjebältet. Sidorna verkar vara fordrade, fram till kardborret, dvs 1dm foder, därefter kardborre (1dm) för insatsen och sedan kanske 5cm kvar av sidan på bb-taien. MammaBarn har en bra bild där det syns tydligt

Bild

Axelbanden tycker jag dock kunde vara några decimeter längre, kanske ca 2m istället för 1,75m. Annars en mycket bra meitai.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?