Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av AnKa
Kul att vi är några smyckespysslare :D Men jag tror nog att det finns fler här :wink:

Vad pysslar ni med just nu? Har ni några planer eller några nyfärdiga verk? Jag har faktiskt precis sålt ett halsband. En beställning på ett inte heltraditionellt bröllopshalsband. Det har varit kul att göra och bruden blev nöjd och jag också.
Användarens profilbild
Av AnKa
noranora skrev:Just nu: ingenting. Pysselbordet är nämligen ockuperat med tyger :roll: Gjorde ett gäng halsband förra månaden, men sedan dess har det inte blivit något. Men jag hoppas på inspiration här :lol:
Tyger är inte helt fel det heller :D Finns en del sådant på mitt bord också, så jag pärlar på köksbordet.
Användarens profilbild
Av zmurfan
Jag brukar pyssla med pärlor lite grann. Men nu var det ett tag sen. Skola, semester och sommarjobb har tagit lite för mycket tid. Jag hoppas på att en här terminen blir lite lugnare men det ska man väl inte ge sig attan på.
Jag pärlar! Och leker med silvertråd! Jag gör mest saker till mig själv eller i present till andra, men ganska ofta tar det ett par tre stycken färdiga ex innan det blir som jag tänkt mig och de där som inte blev som jag hade tänkt mig, men ändå fina, de säljer jag till systrar och vänner billigt som tusan. :D

Lite av det jag gör lägger jag upp i min blogg: malinmedflera.blogg.se ifall det kan vara inspiration för någon.
Användarens profilbild
Av AnKa
malinmedflera skrev:Jag pärlar! Och leker med silvertråd! Jag gör mest saker till mig själv eller i present till andra, men ganska ofta tar det ett par tre stycken färdiga ex innan det blir som jag tänkt mig och de där som inte blev som jag hade tänkt mig, men ändå fina, de säljer jag till systrar och vänner billigt som tusan. :D

Lite av det jag gör lägger jag upp i min blogg: malinmedflera.blogg.se ifall det kan vara inspiration för någon.
Aha, det var ju smart att sälja det som inte riktigt blev som tänkt. Så gör inte jag. Jag gör om och gör om och gör om tills jag är helt nöjd. Jag har också svårt att skiljas från något som jag inte tycker är helt bra. Lite perfektionist är jag nog.

Jag tittade på din blogg. Vad mycket fint du gör.
Jag har också en del smycken på min blogg, adressen finns här nedan.
AnKa skrev: Aha, det var ju smart att sälja det som inte riktigt blev som tänkt. Så gör inte jag. Jag gör om och gör om och gör om tills jag är helt nöjd. Jag har också svårt att skiljas från något som jag inte tycker är helt bra. Lite perfektionist är jag nog.

Vilket fint lila halsband du hade på bloggen! De var fina båda, men det korta var min favorit. Jag önskar jag var bättre på att sy också, har tagit hem symaskinen, och laddar för att ge mig i kast med ett projekt, men jag har en förmåga att fastna i trådspänningsproblem... :?
Användarens profilbild
Av AnKa
malinmedflera skrev:
AnKa skrev: Aha, det var ju smart att sälja det som inte riktigt blev som tänkt. Så gör inte jag. Jag gör om och gör om och gör om tills jag är helt nöjd. Jag har också svårt att skiljas från något som jag inte tycker är helt bra. Lite perfektionist är jag nog.

Vilket fint lila halsband du hade på bloggen! De var fina båda, men det korta var min favorit. Jag önskar jag var bättre på att sy också, har tagit hem symaskinen, och laddar för att ge mig i kast med ett projekt, men jag har en förmåga att fastna i trådspänningsproblem... :?
Trådspänningsproblem jag vet :hopmad:
Sydde på mammas maskin nu i sommar och jag tror att inköp av ny symaskin bör prioriteras. Inga trådspänningsproblem alls på hennes lite nyare och bättre maskin.
Användarens profilbild
Av marlene
jag har gjort nått halsband. Fick ju till och med sjalbarnshjälp med wire (stavas det så?) och klämpärlor :heart:

Men idag fick jag ett så fint halsband av florin (fast det är hennes sambo som har gjort det) :heart:

Det femte på andra raden från vänster på det här kortet :D (tror det är det åtminstone, eller så är det ett liknande) http://2.bp.blogspot.com/_tMxMFM1EgNY/S ... bda7_b.jpg jag fick välja och gissa om det var svårt :siishah:
Boadicea skrev:Jag är sur. Skulle göra halsband i går, av grejor jag köpte härom dagen. Men det visade sig att hålen i pärlorna är för små för tråden jag ville använda. :( Blä!
Grymt irriterande!! För min del har såna upplevelser slutat i att jag har en jättestor byrålåda full med pärlor och olika trådar och wire. :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?