Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sSARAa
Min make vill helt plötsligt bära Loke i något, helst i sele.
Problemet är att han har väldigt ont i höften om han belastar den för mkt.
Han gillar att bära i Ergon men de fungerar inte långa stunder i ca 10min går de bra sen så haltar han typ.

Han svor åt mig när jag sålde Babybjörnen, för den belastar hans kropp bäst.
(han har gryma axelmuskler)
Men jag kan inte tillåta honom bära Loke eller någon annat barn i den.

Vad ska man köpa till honom.
Han är väldigt tveksam mot MT och sjal.
Känns som de inte finns någon mer att välja på.

Någon som har något tips??

(kanske ska nämna att han går hos naprapat regelbundet fast de hjälper inte helt)

//Sara
Användarens profilbild
Av sagogrynet
Jag har rygg och höftproblem och en vävd sjal ger absolut den bästa avlastningen.
Användarens profilbild
Av ZaZi
Kanske kan du köpa en kortsjal till honom och lära honom knyta ryggsäck? För just den knytningen tycker jag inte belastar höfterna så mycket. (dvs, den knytningen passar mig inte eftersom jag gärna vill ha ner så mycket tyngd som möjligt på höfterna)
Av Enid
Vi har en Japansk sele från 70-talet som låter som det ni letar efter. Sambon(tm) är helt frälst i den och vill helst inte bära i något annat och jag trivs bra med att han bär i den eftersom A verkar sitta ungefär som i sjal i den. Det är iaf en sittplatta som motsvarar den på MT'n men istället för midjeband sitter två stora D-ringar och axelbanden är så långa att man först lägger de i kors i ryggen, sen genom dringarna i var sida i midjehöjd och sen knyter ihop dom i bak. Oj vad förvirrat det där säkert låter... ska se om jag inte hittar någon bild på den.

Den borde iaf inte vara specielt svår att sy tänker jag, det är ju en MT men med D-ringar istället för midjeband.
Användarens profilbild
Av sSARAa
Jag får nog ta och köpa en nya sjal och tvinga honom att pröva.
Har sagt många gånger till han att de bästa är en sjal med en ryggknytning.
Jobbigt att man precis sålt av alla sjalar för jag bär nästan bara i mt el ringsjalen.

Liten vus: Om du kan hitta en bild på de selet vore de toppen.
Jag tror jag fattar efter din beskrivning men kul att se på bild.
Kanske man får ta och damma av symakinen :-)

//Sara
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Liten vus skrev:Vi har en Japansk sele från 70-talet som låter som det ni letar efter. Sambon(tm) är helt frälst i den och vill helst inte bära i något annat och jag trivs bra med att han bär i den eftersom A verkar sitta ungefär som i sjal i den. Det är iaf en sittplatta som motsvarar den på MT'n men istället för midjeband sitter två stora D-ringar och axelbanden är så långa att man först lägger de i kors i ryggen, sen genom dringarna i var sida i midjehöjd och sen knyter ihop dom i bak. Oj vad förvirrat det där säkert låter... ska se om jag inte hittar någon bild på den.

Den borde iaf inte vara specielt svår att sy tänker jag, det är ju en MT men med D-ringar istället för midjeband.
Är inte det en sakara? eller tänker jag helfel nu? Kanske det var det där outtalbara på o som du just beskrivit. *teflonhjärna*
Användarens profilbild
Av Elin G
Kaffemoster skrev:
Liten vus skrev:Vi har en Japansk sele från 70-talet som låter som det ni letar efter. Sambon(tm) är helt frälst i den och vill helst inte bära i något annat och jag trivs bra med att han bär i den eftersom A verkar sitta ungefär som i sjal i den. Det är iaf en sittplatta som motsvarar den på MT'n men istället för midjeband sitter två stora D-ringar och axelbanden är så långa att man först lägger de i kors i ryggen, sen genom dringarna i var sida i midjehöjd och sen knyter ihop dom i bak. Oj vad förvirrat det där säkert låter... ska se om jag inte hittar någon bild på den.

Är inte det en sakara? eller tänker jag helfel nu? Kanske det var det där outtalbara på o som du just beskrivit. *teflonhjärna*
Nej, det är inte en sakara, det är en ombuhimo.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Elin G skrev: Nej, det är inte en sakara, det är en ombuhimo.
Ah, det outtalbara på o, alltså. :D.
Användarens profilbild
Av amöba
Långsjal och tibetansk ryggsäck är väl perfekt om man har örnstarka axlar?! Busenkel knytning dessutom ;)
Användarens profilbild
Av sSARAa
Jo de får nog blir en ny sjal -hehe-

Kan ni tipsa om en diskret färgad sjal, Maken vill typ ha en svart(iaf en mörk), jag älskar färg. :S
Användarens profilbild
Av sSARAa
Ullegulle78 skrev:
Kaffemoster skrev:
Jag har en bild på en Onbuhimo i mitt bildgalleri på FL.
http://www.familjeliv.se/hem/ullegulle78/galleri.php
Superbekväm! :D
De bör ju inte vara allt för svårt att sy en själv.
Men "midjebandet" hamnar högre upp? Eller man kanske kan bestämma de själv.
Användarens profilbild
Av Ullegulle
sSARAa skrev:
Ullegulle78 skrev:
Kaffemoster skrev:
Jag har en bild på en Onbuhimo i mitt bildgalleri på FL.
http://www.familjeliv.se/hem/ullegulle78/galleri.php
Superbekväm! :D
De bör ju inte vara allt för svårt att sy en själv.
Men "midjebandet" hamnar högre upp? Eller man kanske kan bestämma de själv.
Nejdå, midjebandet behöver inte hamna så högt upp, fast det är ganska mysigt att ha det så... :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?