Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
Vet ni vad jag lyckades med? :D
Jag lyckades byta 5 härvor 100 gr garn hos Marias Garn, trots att jag bara hade kvitto för 3. (de var av olika sort)

Så jag kom hem med 5 härvor megalila garn. Som jag ska sticka denna med (fast inte lika kort om magen)
Bild
Bubbi skrev:Vet ni vad jag lyckades med? :D
Jag lyckades byta 5 härvor 100 gr garn hos Marias Garn, trots att jag bara hade kvitto för 3. (de var av olika sort)

Så jag kom hem med 5 härvor megalila garn. Som jag ska sticka denna med (fast inte lika kort om magen)
Bild
Oj, den var snygg :love: Jag brukar ogilla polokrager, men man kanske skulle ge det en chans till? Är mönstret från Marias Garn?
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi - jättesnygg! Stickas runt, gissar jag? Var har du hittat den?
Av Ponyo
Knyttet, MuuM - Tyvärr. Det finns inget mönster. Tröjan har jag hittat på Åhlens. Den är en Karin Wester (guldknappenvinnaren i år). På måndag ska jag se om jag kanske kan ta en närbild på hur resåren är stickan. :D
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:Knyttet, MuuM - Tyvärr. Det finns inget mönster. Tröjan har jag hittat på Åhlens. Den är en Karin Wester (guldknappenvinnaren i år). På måndag ska jag se om jag kanske kan ta en närbild på hur resåren är stickan. :D
Haha, om du läser mitt inlägg igen så ser du att jag (vis av erfarenheten) inte frågar var du hittat mönstret utan var du hittat tröjan. ;-) Den var jättesnygg! Jag får se hur du gör och kanske göra en själv nån gång... Tjockt garn?
Användarens profilbild
Av MuuM
:-( Jag har helt tappat sugen på min Anatolia. Är inte nöjd med färgerna och har ingen lust att sticka vidare. Supertrist. Kanske ska jag göra den som en enkel tröja som Bubbi gjorde i KAL:en som jag inte hängde med på. Då kanske färgerna funkar.
Av Ponyo
MuuM skrev:
Bubbi skrev:Knyttet, MuuM - Tyvärr. Det finns inget mönster. Tröjan har jag hittat på Åhlens. Den är en Karin Wester (guldknappenvinnaren i år). På måndag ska jag se om jag kanske kan ta en närbild på hur resåren är stickan. :D
Haha, om du läser mitt inlägg igen så ser du att jag (vis av erfarenheten) inte frågar var du hittat mönstret utan var du hittat tröjan. ;-) Den var jättesnygg! Jag får se hur du gör och kanske göra en själv nån gång... Tjockt garn?
Det har du så rätt i :lol:
Du kan mig vid detta laget.

4-5 stickors garn skulle jag tro. Ska kanske ta med mig måttband till affären och mäta stickfasthet :lol:
Av Ponyo
MuuM skrev::-( Jag har helt tappat sugen på min Anatolia. Är inte nöjd med färgerna och har ingen lust att sticka vidare. Supertrist. Kanske ska jag göra den som en enkel tröja som Bubbi gjorde i KAL:en som jag inte hängde med på. Då kanske färgerna funkar.
Ja, gör en randig!
Tröjan ovan ska jag sticka enligt upp-och-nerprincipen.
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:
MuuM skrev::-( Jag har helt tappat sugen på min Anatolia. Är inte nöjd med färgerna och har ingen lust att sticka vidare. Supertrist. Kanske ska jag göra den som en enkel tröja som Bubbi gjorde i KAL:en som jag inte hängde med på. Då kanske färgerna funkar.
Ja, gör en randig!
Tröjan ovan ska jag sticka enligt upp-och-nerprincipen.
Ja, och så kan jag kanske göra den lite utställd/A-formad så att den passar en något större mage. :-) Får dock vänta tills vi flyttat, har ingen lust att börja på nåt nu när jag bara väntar på att få flytta.
Ja, det hade väl jag också kunnat räkna ut när jag tänker efter :lol:

Nu behöver jag lite hjälp av er som stickat tantkoftor. Jag har kommit igång med min och håller på med första delen av oket.
Ska jag sticka 10 cm totalt innan jag ändrar ökningstakten eller är det 10 cm från halskanten?
inte har jag en aning om hur det gick till, jag har ju köpstopp :hmm: men idag kom jag konstigt nog hem med en hel kasse garn... :roll: det är farligt att gå på stan med ellla när det är garnrea :lol:

men när de har rowans country för 20:- nystanet, då är man nästan tvungen att köpa, va? kommer bli en snygg tröja till käre u. Sedan blev det visst några nystan tomterött yllegarn som ska bli tomteluva med vitt pälsgarn till. och ett lilamelerat pälsgarn till sockkanter...
Av Umma
Nu tänker jag äntligen ta itu med Baby Surprise jacket...tänkte använda lite tjockare garn och hoppas den passar min 1,5-åring. Men vilket och hur mycket behöver man? Det står stilla i min hjärna. Funderar på Alaska, har aldrig klämt på det och jag måste i så fall beställa. Eller M&K Eco-ull som jag vet jag gillar, Multivarianten randar sig ju och det blir nog snyggt på BSJ eller hur? Men annars såg jag att det nu finns färgad Eco-ull :love: ...men beroende på hur mycket som behövs kan det bli dyrt :hmm: ... :help:
Tillägg nu blev det bild på baby-ullen men även den vanliga ullen finns färgad :wink:
Bild
Någon som stickat i garnet Lucca Fino?
Jag hade tänkt sticka en kofta till Agnes + en bäbiskofta i Vissjögarn, men funderar på detta istället. Är det bra kvalitét? Noppar det sig mycket? 3stickor har 20% på hela sitt sortiment så det blir ju bra pris på det.
Av Ponyo
Knyttet & K skrev:Någon som stickat i garnet Lucca Fino?
Jag hade tänkt sticka en kofta till Agnes + en bäbiskofta i Vissjögarn, men funderar på detta istället. Är det bra kvalitét? Noppar det sig mycket? 3stickor har 20% på hela sitt sortiment så det blir ju bra pris på det.
Jag har stickat i Fino, och även om jag gillar "vanliga" bättre så är det ändå väldigt fint garn. Mjukt till tusen. V har fått en tröja i fino, och den får man knappt ta av honom
  • 1
  • 154
  • 155
  • 156
  • 157
  • 158
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?