Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vilket av följande vill du byta i aug/sept månads GDS-byte?

Förkläde
10
48%
Sockar/Vantar
11
52%
ok, önskemål
Jag gillar naturmaterial, är väldigt förtjust i ull men tycker det är ok om det är förstärkt med lite akryl. Starka färger är min grej på vantar och sockar, gillar inte rosa, lila och pasteller *rys* Även svart och brunt är ok. Behöver både vantar och sockar, så har inga preferenser.
Fotstorlek är strl 39. Händerna vet jag inte alls storlek på, men mäter från handlov till pekfingerspets 19½cm. Normalbreda händer. De flesta köpevantar brukar ha för korta tummar!
Brukar vintertid vara väldigt frusen både om händer och fötter så tycker detta bytet är toppen! :app:
Jag har ju gett bort ett par ännu ostickade vantar i present hinner jag klart ett projekt till innan september är slut tro?

Nu har jag bestämt mig för att inte delta i bytet, bättre att sticka något till mig själv utan tidspress efter presenten just nu.
Senast redigerad av Humle den ons aug 26, 2009 22:31, redigerad totalt 1 gånger.
Kom på att storlek kanske kan vara bra att veta :oops: På fötterna 36-37, de har visst blivit lite större efter två barn :lol: händerna mäter ca 16½-17 cm, jag har korta händer, men förhållandevis rätt breda, damköpehandskar, såna fingerhandskar i skinn, brukar vara väl så smala. Åsså vill jag ha nåt vackert :love: :wink:
Tycker absolut att man kan sy om man inte gillar att sticka/virka! :tumup:

Ursäkta dröjsmålet med utlottningen av bytisar, somnade igårkväll i soffan :roll: och den här dan ahr gått vääldigt fort. Men innan kvällen är slut så! :D
Frågor på förekommen anledning:

* Finns det någon som helst vill ha vantar eller sockor till sitt barn, eller vill alla helst ha till sig själv?

* För dem som hellre vill sy sitt pyssel: vilka tyger är INTE ok (typ fleece, ull mm)? (Vet inte riktigt vad det kan tänkas att man skall använda, så kanske det är lättare om man säger nåt man inte gillar).
ja anmälde mig :)

info kanske e bra.

storlek 39-40 på fötter
händerna handled till långfiner 20 cm, bredd nästan 10 cm.

jag gillar naturmaterial, gärna ull, men det går bra med annat garn eller tyg också.
färger gillar jag, färgglatt eller naturnära, helst inte brunt själv, men blandat med annat är brunt okej.
Senast redigerad av Emmiez den tor aug 27, 2009 20:17, redigerad totalt 1 gånger.
Smultronbarn skrev:Frågor på förekommen anledning:

* Finns det någon som helst vill ha vantar eller sockor till sitt barn, eller vill alla helst ha till sig själv?

* För dem som hellre vill sy sitt pyssel: vilka tyger är INTE ok (typ fleece, ull mm)? (Vet inte riktigt vad det kan tänkas att man skall använda, så kanske det är lättare om man säger nåt man inte gillar).
Jag är så egotrippad att jag vill ha till mig själv... Och när det gäller tyg tycker jag allt som känns skönt och är funktionellt är ok, även fleece. Det är bara stickat och virkat i 100% akryl som ger mig rysningar, Ullblandningar med mindre än hälften akryl går bra för min del.
Jag vill helst ha till mig själv, resten av familjen stickar ju jag till... :roll: :wink:

Vad gäller syntet... tja, helst inte, faktiskt. Jag blir så statisk av det... men lite syntetblandning i garn kan ju, som jag skrev tidigare, vara rätt funktionellt, ffa när det gäller sockar. Men jag :love: ull... That´s me :lol:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?