Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
Ugglorna finns som en gratis nedladdning på ravelry :wink: Hoppas ni kan se bilden iaf så kanske den lockar er dit. Håller med de andra om att flätor är mycket svårare än det ser ut. Bara att flytta runt maskor med hjälp av en hjälpsticka (jag brukar ta en vanlig med det finns krokiga sådana att köpa).

Bild
zandrama skrev:
melon skrev:zandrama: Åååå gotländsk ull så mysigt. Vad ska det bli?
Det komer bli en luftig sjal, om ett tag, när åtminstone en av koftorna är klara. :lol:
:tumup: Låter höstigt och bra.
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev: Håller med de andra om att flätor är mycket svårare än det ser ut. Bara att flytta runt maskor med hjälp av en hjälpsticka (jag brukar ta en vanlig med det finns krokiga sådana att köpa).
Lättare än det ser ut menar du väl? :wink:
Kaffemoster - tackar för beskrivning och lugnande ord, har lagt upp och börjat lite smått på en mudd med ugglor och hitills verkar det flyta på fint och inte alls vara särskilt krångligt! :D

Bubbi - Det är ju din kofta, dessa ugglor + nåt par strumpor med vackra keltiska mönster bakpå som ändrade min syn på flätor och gjort mig sugen att testa! :tumup:

Melon - jepp, de ugglorna är det! Har sett dem på alltmöjligt, mössor, vantar, förrutom då, tröjan så de verkar rätt lätta att omplacera! :D

Muum - Tack för länken - ska kollas upp! :D
Användarens profilbild
Av melon
kvarnvik: :lol: Ja såklart. Jobbigt det där med formuleringar.

CrazyMagpie: Jo de är lätta att flytta. Bara man får klart för sig hur många maskor mönstret ligger på så är det ju lätt att applcera på annat. Jag är grymt sygen på att sticka en väst med de ugglorna på, det är mitt nästa projekt så snart alla har slutat med sina bemärkelsedagar :wink:

Muum: Det där sättet är jättebra, funkar upp till 3m som ska flyttas. Blir det mer så är svängen för snäv och det är svårt att få in stickan tycker jag.
melon, din rackare, nu lockade du mig till ravelry! :lol:

Jag har plockat hem mönstret till uggletröjan och tänker definitivt sticka den med det snaraste! Ni som gjort den - vilket garn använde ni? Och hur svårt är det egentligen - det blir första gången jag stickar efter ett mönster på engelska (det är mest det som oroar mig, själva tekniken behärskar jag).
Användarens profilbild
Av tweed
leonie skrev:melon, din rackare, nu lockade du mig till ravelry! :lol:

Jag har plockat hem mönstret till uggletröjan och tänker definitivt sticka den med det snaraste! Ni som gjort den - vilket garn använde ni? Och hur svårt är det egentligen - det blir första gången jag stickar efter ett mönster på engelska (det är mest det som oroar mig, själva tekniken behärskar jag).
Du vet väl att det finns en SB-grupp på ravelry :lol:
Av Ponyo
CrazyMagpie skrev:Bubbi - Det är ju din kofta, dessa ugglor + nåt par strumpor med vackra keltiska mönster bakpå som ändrade min syn på flätor och gjort mig sugen att testa! :tumup:
Och här trodde jag att jag kom med något nytt :lol:
Senast redigerad av Ponyo den ons aug 26, 2009 18:24, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av tweed
leonie skrev:
kvarnvik skrev: Du vet väl att det finns en SB-grupp på ravelry :lol:
:shock:

Men blir inte det lite dubbelt...? :hmm:
Det är kul med ett stick-snackställe där man kan prata i kategorier också, här försvinner ju saker i mängden, liksom 8) Vad heter du där? Så kan jag skicka en inbjudan till dig.
Av Umma
kvarnvik skrev:
leonie skrev:

Det är kul med ett stick-snackställe där man kan prata i kategorier också, här försvinner ju saker i mängden, liksom 8) Vad heter du där? Så kan jag skicka en inbjudan till dig.
roligt att se vad sjalbarnarna håller på med på Ravelry också tycker jag :tumup:
kvarnvik skrev:
leonie skrev:

Jag heter yrian på ravelry!
Tackar för inbjudan! :dansar:
Användarens profilbild
Av tweed
leonie skrev:
kvarnvik skrev:
leonie skrev:

Fixat :tumup:
kvarnvik skrev:
leonie skrev:
kvarnvik skrev:
leonie skrev:

Fixat :tumup:
I´m in! :app:

Nu hoppas jag på hjälp med min uggletröja! Först måste jag bara bestämma mig för vilket garn jag vill ha...
  • 1
  • 152
  • 153
  • 154
  • 155
  • 156
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?