Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Maddemoa
Till hjärtanen har jag använt en iskubsform från IKEA. Det går bra med vilka formar som hellst. Men de som är mjuka är ju lättare att få bort det gjutna ur. Man kan olja in formen lite innan också så släpper det lättare.

Annars är det inte svårt. Jag bygger upp små sandkullar som jag lägger bladen, med baksidan upp, på, så de får formen av en uppochnervänd skål. Ställer fram formar och förbereder bladen innan jag blandar betongen. Betongen blandar jag som en lös gröt. Den får inte vara för fast och inte heller rinna av bladen. Sedan kletar jag på betong på bladen och fyller formarna. Ett tips är att använda gummihandskar då betongen inte är snäll mot händerna. (vis av erfarenhet, tror jag använde en hel tub handkräm innan det blev bättre :roll: )Täcker med plast och låter det stå minst ett dygn. Sedan vänder jag försiktigt bladen och trycker ur formarna. Fixar till dem lite, borstar av grus och bladrester som fastnat osv.( en gammal tandborste är suverän!) Och så får det torka till det är helt torrt.
Användarens profilbild
Av Ketronya
Precis en sån iskubsform som jag menade :tumup:
Användarens profilbild
Av jazoo
Så fint! :vågen:

Jag vill också, men finns det några blad kvar att använda nu, månntro? :hmm:
Av Jenny
Tokfint! Min pappa och hans fru gjuter också en hel del, jag har ett litet fågelbad på min trapp och ett gigantiskt som de använt två blad till som stort fågelbad på baksidan, eller fågelbad och fågelbad, mest är det mina och grannens katter som dricker vattnet!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?