Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Sanfora
Trots förkylning/huvudvärk och pluggande har jag lyckats både påbörja och slutföra (nästan ;-)) mitt senaste kuddprojekt. Tyget är rea-på-rea-paneler från Åhléns, en hundring tror jag de kostade. 25:-/st för sådan fina kuddar, det är överkomligt, eller hur? Nu gör det inte så mkt att soffan är blå och tråkig :-D

Jag ska bara fundera ut hur jag ska göra i glipan/överlappet - tyget räckte inte till så stor omlott som jag egentligen vill ha, jag avskyr när det glipar... Min maskin är dålig (eller är det jag :hmm: ) på knapphål, så det går nog bort. Och jag är rädd att misslyckas med mammas gamla tryckknappar (banka-på-modell), att jag ska förstöra tyget. Kanske knytband...?

Bild
Bild
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jättefina!
Det finns ju tryckknappar som man syr fast också, om du inte vill slå i knappar. Eller så sätter du vanliga knappar och så gör du en ögla istället för ett knapphål. Eller kardborre, fast det blir lite tjockt tycker jag.
Användarens profilbild
Av Sanfora
Knyttet & K skrev:Jättefina!
Det finns ju tryckknappar som man syr fast också, om du inte vill slå i knappar. Eller så sätter du vanliga knappar och så gör du en ögla istället för ett knapphål. Eller kardborre, fast det blir lite tjockt tycker jag.
Jag var dum nog att göra öppningen i kanten och inte mitt bak... Funderade på kardborr, men tänker att det syns lite väl mkt och inte blir så snygg? Knapp med ögla tänker jag blir "för luftigt", att det inte håller ihop så som jag tänkt mig, vissa av överlappen är kanske bara ca 5 cm breda... Eller, det kanske är likvärdig knapphål..? Tryckknappar som sys, de har jag faktisk massor (men väldigt små, tror jag), kanske det...

Tack för tips!
Användarens profilbild
Av Be-Linda
Kanske kan funka med kardborrband? :hmm:

Hur som helst: FINA kuddar!!! :love:
Av Smultronbarn
Man blir glad av dina kuddar! :vågen:

En sak jag inte hade valt som stängning är nog kardborre. Jag gillar inte när man fastnar i kuddarna när man gosar med dem, men om man kan gömma kardborren väl kan ju det också funka förståss. :tumup:
Användarens profilbild
Av Droppen
Åh vad snygga! :D

Önskar jag också kunde sy...håller på att leta färdigkuddar istället. :roll:
Användarens profilbild
Av Sanfora
Jag hittade några stora tryckknappar, som sys på - jag ska testa med dem. De är ju lätta att avlägsa utan att det syns så värst, om de inte passar, inbillar jag mig :-D
Av Marine78
Det tjusiga tyget där i bakgrunden känner jag allt igen ;-) Har ett eget "trädtyg" som skall få bli en fin tygtavla här hemma så snart jag bara kan komma på hur jag skall få till det riktigt bra ;-)

Finfina kuddar också så klart :oops:
Användarens profilbild
Av Sanfora
Marine78 skrev:Det tjusiga tyget där i bakgrunden känner jag allt igen ;-) Har ett eget "trädtyg" som skall få bli en fin tygtavla här hemma så snart jag bara kan komma på hur jag skall få till det riktigt bra ;-)

Finfina kuddar också så klart :oops:
Tack!

Angående trädtyget - jag gav upp försöken att få det riktigt bra, då skulle jag aldrig få upp det ;-)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?