Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
ellla skrev:Men alså, kan du köpa ett garn utan att genast provsticka lite i det??
Men det gör jag alltid. :lol:
Jag köper bara garn om jag har stickat klart föregående projekt, och vet exakt vad jag ska göra.
Ojojoj, jag har knappt hunnit sticka nåt. Uppifrånochner-koftan kom av sig under flytten, samma sak med rutkoftan, plus att jag hittade en till påbörjad kofta som jag hade glömt bort. Men nu kanske jag kan sticka lite igen, till och från skolan och sådär. Nånting borde bli gjort. En virkad disktrasa att ge bort har det blivit under hela juli och augusti, plus mängder av meddeltida sydda kläder förvisso.
Användarens profilbild
Av melon
Igen ang antal projekt: Jag har alltid flera igång samtidigt. Ett stort/svårt projekt som jag gör hemma utan barn som stör och ett mindre lätt som man inte behöver räkna så mycket så man kan åka bil och prata samtidigt 8) Det blir många sjalar och pulsvärmare som småprojekt.

Hunden är klar!!! :vågen: :vågen: Jag ska bara sticka ett litet band som ska sitta under magen och hålla fast täcket så är den helt färdig för att packas in. Hon fyller ju inte förräns imorgon så det är ju gott om tid :Hahaa: Som vanligt är jag klar i sista minuten.

Det värsta minnet ang ofärdiga presenter var när jag kom på dagen före julafton att vi glömt bort Siris låtsaskusin så jag bestämde mig för att snabbt sticka ett par pulsvärmare till henne. Men mitt i stickandet så började jag må illa, hade fått matförgiftning av pizzan vi åt tidigare på kvällen. Så, jag låg på toan hela natten och höll på att spy ut en tjugoveckors Dante ur magen, och var lagom fräsch på julaftons morgon. Men eftersom det ju var julafton var jag tvungen att äta en macka och åka med. Jag stickade klart det sista i bilen, kom dit och spydde, och åkte hem igen. Soffan hela julafton. :| Men kusinen fick iaf sin julklapp och hade blivit jätteglad. Siri och pappa hade det mysigt och kom hem sent på kvällen. Då kunde jag stå upp igen.
min kusin håller på och stickar en halsduk och har frågat mig om hjälp med mönstret men jag fattar inte heller riktigt. Det ska stickas med björnbärsstickning (drops 109-26) och det är såhär:

Sticka 3 m i 1 m så här: 1 am, 1 omslag, 1 am
Sticka 3 am tills, dra åt tråden

Vi får inte ihop det så antalet maskor blir detsamma som innan.
:help:
Användarens profilbild
Av tweed
ericah skrev: Sticka 3 m i 1 m så här: 1 am, 1 omslag, 1 am
Du ska sticka 1rm, 1 am, 1 rm i samma maska. Man släpper alltså inte den maska man stickar i, utan fortsätter att sticka i samma maska tre ggr.
kvarnvik skrev:
Du ska sticka 1rm, 1 am, 1 rm i samma maska. Man släpper alltså inte den maska man stickar i, utan fortsätter att sticka i samma maska tre ggr.
:hmm: hänger inte riktigt med... ska det vara rm istället för aviga???

3 aviga tillsammans är väl som det låter - sticka ihop 3m helt enkelt
Användarens profilbild
Av tweed
ericah skrev:
kvarnvik skrev:

Antingen står det fel i just din beskrivning eller så har du läst fel :lol: Jag har stickat denna http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... 28&lang=se med björnbärsmönster och det funkade att sticka så som jag beskriver. :D Jag ska kolla den beskrivningen du anger, återkommer
Användarens profilbild
Av tweed
kvarnvik skrev:
ericah skrev:
kvarnvik skrev:

Antingen står det fel i just din beskrivning eller så har du läst fel :lol: Jag har stickat denna http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... 28&lang=se med björnbärsmönster och det funkade att sticka så som jag beskriver. :D Jag ska kolla den beskrivningen du anger, återkommer
Jag tror att det är felskrivet i den beskrivningen du tittar på. Jag har försökt göra den mössan en gång och då funkade det inte för mig heller. Men om du gör som på beskrivningen jag länkade till så blir det rätt :D Titta och jämför beskrivningarna.
  • 1
  • 149
  • 150
  • 151
  • 152
  • 153
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?