Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av ing0065
Min trikåsjal har nog gjort sitt tillsammans med sonen, så nu börjar jag fundera på lämplig vävd sjal. Eftersom vi bor i en varm lägenhet så vill jag gärna ha en sjal som är lite svalare. (Till skillnad från tricot-slenen).

En annan faktor är att sonen är rätt stor och tung för sin ålder, 69 cm o 8,5 kg vid 5,5 månader! Jag själv är 1,65 m lång och drar 44 i byxor. Några mer parametrar som behövs för att kunna få hjälp att hitta den optimala sjalen? :lol:
Användarens profilbild
Av katha
ing0065 skrev:Min trikåsjal har nog gjort sitt tillsammans med sonen, så nu börjar jag fundera på lämplig vävd sjal. Eftersom vi bor i en varm lägenhet så vill jag gärna ha en sjal som är lite svalare. (Till skillnad från tricot-slenen).

En annan faktor är att sonen är rätt stor och tung för sin ålder, 69 cm o 8,5 kg vid 5,5 månader! Jag själv är 1,65 m lång och drar 44 i byxor. Några mer parametrar som behövs för att kunna få hjälp att hitta den optimala sjalen? :lol:
Jag är väl i samma storlek och tycker att de flesta sjalar är lika tjocka men det finns undantag.
Jag tycker INTE att du ska satsa på en tunn sjal som Gås eller WBB eftersom ditt barn redan är så tungt som det är, annars är de ideala när man är hottisar.

Jag skulle rekommendera ellevill zara/ jade eller en didymos ex.indio. Det finns supertunna hoppediz. Sen har du ju de allra dyraste sjalarna som det finns blandmaterial i, såsom siden, kasjmir,hampa,bambu.
Om jag vore dig skulle jag kika på säljes och köpa en begangnad tunnsliten sjal till rimlig peng för att prova.
Av IEDN
ing0065 skrev:Tackar för hjälpen! Hur lång sjal rekomenderas?
Det beror på vilken knytning o vart du vill ha knuten. Jag som är 160 lång har 5.2 sjalar för magbärning för att jag vill ha knuten fram och 4,2 sjalar främst för ryggbärning.
Användarens profilbild
Av katha
ing0065 skrev:Tackar för hjälpen! Hur lång sjal rekomenderas?
Jag har en i varje längd. Det beror helt på vilken knytning du vill göra.
Vanlig ryggsäck krävs bara 4,2 m. 4,7 m har jag i zara för dom har himla långa ändar. Om du ska göra vrikkesikker så krävs det nog en 5,2 metare.
Det är svårt att bestämma längd men ju bättre du blir att knyta desto kortare längd behöver du. Jag kan göra omslut på magen med 4,2 m indio så jag är duktig! :wink: :lol: :Hahaa: Nej, skämt åsido, jag rekommenderar en zara i 5,2 m. Det är en perfekt nybörjarsjal. :tumup: Hoppediz är också en sjal som knyter sig själv men dom är relativt tjocka..
Av ing0065
katha skrev:
Jag har en i varje längd. Det beror helt på vilken knytning du vill göra.
Vanlig ryggsäck krävs bara 4,2 m. 4,7 m har jag i zara för dom har himla långa ändar. Om du ska göra vrikkesikker så krävs det nog en 5,2 metare.
Det är svårt att bestämma längd men ju bättre du blir att knyta desto kortare längd behöver du. Jag kan göra omslut på magen med 4,2 m indio så jag är duktig! :wink: :lol: :Hahaa: Nej, skämt åsido, jag rekommenderar en zara i 5,2 m. Det är en perfekt nybörjarsjal. :tumup: Hoppediz är också en sjal som knyter sig själv men dom är relativt tjocka..
Det låter som att jag ska leta efter en Zara 5,2 m! Dags att söka på begagnatmarknaden!
Av linamh
Jag har inte testat så många olika sjalar, men när jag provknöt en Zara så blev jag väldigt förtjust. Jag blir nog aldrig världens bästa sjalknytare, så jag gillar lättknutet! Rekommenderas alltså.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?