Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Sandrines
Jag fick betala 3911 kr totalt för min 744 för en dryg månad sedan. Bärväska, saxar, trådar och nålar på köpet. Rekomenderar som sagt stället!
Användarens profilbild
Av ZaZi
Sandrines skrev:Jag fick betala 3911 kr totalt för min 744 för en dryg månad sedan. Bärväska, saxar, trådar och nålar på köpet. Rekomenderar som sagt stället!
Känns bra att veta för

jag har just lagt in en beställning på en 744D! :eld:
Hoppas att leveransen kan gå smidigt. jag bor ju i huvudstaden, och Schenker borde ju rimligen ha ärende i trakten typ dagligen. :lol:

Men den där tråden som medföljer - det är väl inte overlocktråd? *nyfiken på vad som egentligen väntar mig* :wink:
Användarens profilbild
Av zandrama
Oh, jag vill också beställa. Själv är jag sugen på Pfaff 4842, det skulle gå på ca 6000 kr, men först vill jag veta vad det går på i Sverige. Och så vill jag ha mina födelsedagspengar först. :roll: +
Användarens profilbild
Av Sandrines
Men den där tråden som medföljer - det är väl inte overlocktråd? *nyfiken på vad som egentligen väntar mig*
Jag är ju nybörjare på overlock, men det går väl med vanlig tråd? Det är fem lådor tråd med 10 rullar i varje. Två svarta lådor, två vita lådor och en natur/beige. Jag har ännu inte testat tråden för maskinen är trädd när man får den och det är iaf så mycket på dessa rullar att jag inte behövt byta tråd än. Har iofs inte hunnit sy så mycket. Kan inte stänga in mig med symaskinerna hela tiden när mannen har semester...

Tråden verkar iaf vara likadan som den jag fick med min symaskin, men då var det en låda med blandade färger.
Användarens profilbild
Av ZaZi
Sandrines skrev:
Men den där tråden som medföljer - det är väl inte overlocktråd? *nyfiken på vad som egentligen väntar mig*
Jag är ju nybörjare på overlock, men det går väl med vanlig tråd? Det är fem lådor tråd med 10 rullar i varje. Två svarta lådor, två vita lådor och en natur/beige. Jag har ännu inte testat tråden för maskinen är trädd när man får den och det är iaf så mycket på dessa rullar att jag inte behövt byta tråd än. Har iofs inte hunnit sy så mycket. Kan inte stänga in mig med symaskinerna hela tiden när mannen har semester...

Tråden verkar iaf vara likadan som den jag fick med min symaskin, men då var det en låda med blandade färger.

Oj! Är maskinen trädd! Så trevligt! :D
(Lilla otåliga jag vill att maskinen ska komma, helst nu!!!! :lol: )

zandrama skrev:
Oh, jag vill också beställa. Själv är jag sugen på Pfaff 4842, det skulle gå på ca 6000 kr, men först vill jag veta vad det går på i Sverige. Och så vill jag ha mina födelsedagspengar först. +
Jag har egentligen inte heller råd. Men så fick jag ju tillbaka på skatten nu och de pengarna hade jag tänkt använda för att finansiera höstens studier som nu inte blir av pga för få kursdeltagare. :? Nu måste jag försöka muntra upp mig själv med något både roligt, kreativt. Så jag tar mig råd helt enkelt...
Användarens profilbild
Av Kaja
zandrama skrev:Oh, jag vill också beställa. Själv är jag sugen på Pfaff 4842, det skulle gå på ca 6000 kr, men först vill jag veta vad det går på i Sverige. Och så vill jag ha mina födelsedagspengar först. :roll: +
8000 tog de hos min ÅF för Pfaffen. Jag testade den och en Janome 644 och jag har svårt att motivera i princip det dubbla priset för 4842 i stället för 644. Pfaffen kändes lite rejälare kanske, men i övrigt... Nix. På sysidan är det många som håller Janomen högt.

När jag pratade med Pfaff så sa de att det är i princip samma grundstomme på alla overlockar. Det är så få tillverkare av delar att det inte är någon större skillnad på dem om man håller sig till de "stora märkena".

//Kaja
Användarens profilbild
Av Pruttisens mamma
sewingmachines sidan som någon tidigare la en länk till har jag hört bra om. Du kan gå in på sysidan .se annars och höra där. Toppenbra forum om sömnad och just maskiner
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?