Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mamma Eli
En bekant vill sy en egen trikåsjal. Hur lätt/svårt är det att hitta rätt kvalitet på trikåtyg? Någon som har tips på inköpsställe? Kan man skarva en trikåsjal? Vissa har ju panel mitt fram, är de bara påsydda eller ihopsydda? Sade själv till henne att tyget inte får ge med sig för mycket. Har känslan att många trikåtyger gör det om de används till sjal. Det stämmer va?

Såg helt plötsligt chansen att köpa in mig på halva bredden. :wink:
Användarens profilbild
Av tinaw
Om turkost kan passa har jag ett tyg på 5,5 meter liggande här som jag inte kommer att behöva och en cerise bit sopm räcker till en sjal (halvbredd) på 4,5 m. Att hitta trikåtyg som passar är inte jättelätt, men du kan ju kolla rosa huset. Jag har inte superkoll på stoff och stil, men de har inte haft förr om åren. Fillefanten kanske har, har inte tittat in på ett tag men jag tror det.

Jag skulle inte skarva en trikåsjal, inte för att det inte går, men för att det kan bli lite klumpigt. Och om man köper ett tyg på helbredd och delar på två behöver man ju inte skarva!
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
tinaw skrev:Om turkost kan passa har jag ett tyg på 5,5 meter liggande här som jag inte kommer att behöva och en cerise bit sopm räcker till en sjal (halvbredd) på 4,5 m. Att hitta trikåtyg som passar är inte jättelätt, men du kan ju kolla rosa huset. Jag har inte superkoll på stoff och stil, men de har inte haft förr om åren. Fillefanten kanske har, har inte tittat in på ett tag men jag tror det.

Jag skulle inte skarva en trikåsjal, inte för att det inte går, men för att det kan bli lite klumpigt. Och om man köper ett tyg på helbredd och delar på två behöver man ju inte skarva!
Hmmm, intressant men måste ju kolla med henne först om det passar! Vad ska du ha för tygerna?
Användarens profilbild
Av Fina
tinaw skrev:Det turkosa får man ut tre 5,5 m sjalar av. 550 kr.

Det cerisa är bara till en 4.5 m sjal. 250?
http://saljes.files.wordpress.com/2009/ ... =300&h=225[/img]
Vad är det för typ av trikå? Interlock? Eller nått annat? Material? :nyfiken:

Jag har precis köpt på mig bomullsinterlock och hoppas att det ska funka bra till sjal, men jag har egentligen ingen aning. :hellu:
Användarens profilbild
Av tinaw
Josefina skrev:
tinaw skrev:Det turkosa får man ut tre 5,5 m sjalar av. 550 kr.

Det cerisa är bara till en 4.5 m sjal. 250?
http://saljes.files.wordpress.com/2009/ ... =300&h=225[/img]
Vad är det för typ av trikå? Interlock? Eller nått annat? Material? :nyfiken:

Jag har precis köpt på mig bomullsinterlock och hoppas att det ska funka bra till sjal, men jag har egentligen ingen aning. :hellu:
Ja det är en sorts interlock, en typ som kallas milano. Sedan kan ju olika interlocker ha olika kvalitet och grepp, men rent generellt brukar trikåsjalar vara gjorda i just interlock. Lycka till med syendet!
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
tinaw skrev:Den här veckan är lite körd iom att jag jobbar natt resten av veckan och då blir allt lite knasigt såhär i föräldramötestider. Kanske lördag? Ska jag komma förbi dig eller orkar du?
Orkar nog! Lördag då. Eftermiddag om du jobbar natt?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?