Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Maddemoa
Jag och en kompis provade att gjuta med betong i sommar. Jag blev totalt betongbiten och har sedan dess gjort en hel del. Tänkte att ni kanske ville se! De är inte perfekta på något vis men det är det som är lite av charmen med det hela tycker jag.

Bild
Mitt första rabarberblad! Stort och härligt.

Bild
Ett zucciniblad. Perfekt som skål eller ljusfat på matbordet.

Bild
Jag gjorde ett hundratal hjärtan och använde till dukningen vid bröllopet. Alla gäster fick också ett att ta med hem.

Bild
I morgon ska vi på grillkväll till vänner och jag gjorde två skålar av lönnlöv. Hoppas det blir en uppskattad värdinnegåva.

Mer betongbilder finns här:http://virkfroken.blogspot.com/
Användarens profilbild
Av Maddemoa
naimiez skrev:Fina! Vet du vad ett stort löv kostar i butik? Vad var det :hmm: 6-800 kr....
Ja, vi stod och tittade på ett sådant, jag och min kompis och jag sa som jag brukar: det där kan jag göra billigare själv. För en gångs skull gjorde jag det också!
Användarens profilbild
Av naimiez
Maddemoa skrev:
naimiez skrev:Fina! Vet du vad ett stort löv kostar i butik? Vad var det :hmm: 6-800 kr....
Ja, vi stod och tittade på ett sådant, jag och min kompis och jag sa som jag brukar: det där kan jag göra billigare själv. För en gångs skull gjorde jag det också!
:tumup:
Av eamane
Vad fina! Visade maken med och han håller med ;)
Användarens profilbild
Av Zai
Vi älskar betong :love:
Sambon gjuter en del. Nån bänk har det blivit och senast blev det en bordsskiva med spetsmönster!
Av squeezetoy
Ååh, fint!

Betong har jag varit sugen på att prova på men det har inte blivit av. Det där med hjärtana var ju en jättebra idé. Tror jag apar efter till vårt bröllop nästa år om du inte misstycker?
Användarens profilbild
Av Maddemoa
squeezetoy skrev:Ååh, fint!

Betong har jag varit sugen på att prova på men det har inte blivit av. Det där med hjärtana var ju en jättebra idé. Tror jag apar efter till vårt bröllop nästa år om du inte misstycker?
Själklart inte! Bara roligt att kunna inspirera!
Användarens profilbild
Av Fryle
Jättefina!
Här har vi en betongstol i trädgården som maken gjutit.
Användarens profilbild
Av teres
såg en bild från en trädgård där de använt gjutna rabarberblad som gångsteg i grus, jättesnyggt.
:love:
Av Nettan
Jättefina
Är det vanlig gjutbetong eller någon specialvariant man använder?
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Nettan skrev:Jättefina
Är det vanlig gjutbetong eller någon specialvariant man använder?
Finbetong heter det. Köps i 25kg säckar på vilken bygghandel som hellst.
Användarens profilbild
Av Ketronya
Vad använde du för form till hjärtanen? Jag har några i mjuk plast från IKEA som är till för iskuber, undrar om det skulle kunna funka?
Av belinda
wow!! hur gör du?? Eller rättare, behöver man tusen grejer i utrustning? Blir jätteinspirerad av dina fina saker :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?