Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
en garnaffär här i stan skulle slå igen, så köpte lite garn :mums: ett bambu/ull 50/50 som ska få bli ilägg till tygisarna i mosstickning bara. Ett handfärgat brunt ullgarn som ska bli ullblöjbyxor med långa ben. Tänkte sticka på rundsticka (köpte sån med) eftersom jag inte tyckte det blev så snyggt sist då jag stickade på benen efterhand (mina enda med ben så kan bero på vana/brist på teknik med)
Men hur gör man då man kommer till benen? :hmm: är dålig på att följa mönster, det blir mest att jag improviserar tilllslut ändå.
men då man kommer till grenen måste man väl sy där?

någon som kan förklara eller länka till beskrivning, helst på svenska.
Av lilla trasdockan
Finns jätte bra beskrivning på tygisar.se eller va de vikisar.se minns inte men sök på samuells ullbyxa
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
Alecsandra skrev:Finns jätte bra beskrivning på tygisar.se eller va de vikisar.se minns inte men sök på samuells ullbyxa
ja därifrån stickade jag förut, men inte på rundsticka... får kolla igen om det fanns rundsticke mönster. Tygisar.se är det! tror det finns mönster på minimundus eller ruskovilla med...
Användarens profilbild
Av Ebboba
Om du vill sticka så att du inte behöver sy ihop benen behöver du antingen sticka på strumpstickor eftersom det är så liten omkrets, eller använda dig av magic loop.
Grenen behöver du sy ihop, sen plockar du upp maskor för benen i efterhand.
Pink green har massa länkar till stickade ullbyxor, www.pinkgreen.se
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
Ebboba skrev:Om du vill sticka så att du inte behöver sy ihop benen behöver du antingen sticka på strumpstickor eftersom det är så liten omkrets, eller använda dig av magic loop.
Grenen behöver du sy ihop, sen plockar du upp maskor för benen i efterhand.
Pink green har massa länkar till stickade ullbyxor, http://www.pinkgreen.se
Tack! :D hittade på mimmis eller mimis med! fast inte så utförlig...vet inte om jag förstår... ska man lägga upp maskorna på vanliga stickor och sen föra över?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?