Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Keke skrev:Jättefin :love:

Var det svårt att sy? Blir oxå faster i dagarna :app:
tycker inte det var så svårt faktiskt. men den har ju inte blivit provad än... vi väntar och väntar :loving:

sittdelen är i dubbel trikå.
axelband och midjebälte i nån typ av vävt tyg med lite stretch i.
jag har en gammal gammal grön huskvarna och har kört smal zz till sömmarna så det blir lite giv till tyget.
sen har jag ju svängt sidorna en aning och dragit lite i tyget så att det spänns lite mer här redan från början.
(hade en ide om att kanske lägga in en remsa tyg här för att stabilisera eller kanske förstärka med en bit resår, mest ifall trikån skulle bli lite slapp efter ett tag)
axelbanden har jag först veckat på en bit tyg så de inte ska slita i trikån i onödan.

några tankar bara...
annars var det inte så svårt ;)
Jättefin. Blir så inspirerad att sy en egen MT och onbag. Finns det ett bra mönster någonstans med lite mått och sånt?
June skrev:Jättefin. Blir så inspirerad att sy en egen MT och onbag. Finns det ett bra mönster någonstans med lite mått och sånt?
jag skrev en liten beskrivning till min andra emma-mth här, på sidan 2.
det är ungefär samma men sittdelen i trikå-mt:n är mindre... och i trikå.

men det finns säkert många fler mönster. kanske på förstasidan under "sy"?

onbagen finns det nån jättetråd om, med mönster, översättning, bilder och allt, nånstans? sök på onbag! :D
norkmedoo skrev:
June skrev:Jättefin. Blir så inspirerad att sy en egen MT och onbag. Finns det ett bra mönster någonstans med lite mått och sånt?
jag skrev en liten beskrivning till min andra emma-mth här, på sidan 2.
det är ungefär samma men sittdelen i trikå-mt:n är mindre... och i trikå.

men det finns säkert många fler mönster. kanske på förstasidan under "sy"?

onbagen finns det nån jättetråd om, med mönster, översättning, bilder och allt, nånstans? sök på onbag! :D
Får kolla in den tråden också. Och tråden om onbagen. Ska bli kul att se om det blir något sytt. Måste i alla fall först skaffa tyg.
Jennelii skrev:Ungefär vad har du för mått på sittdelen? Eller vad kan passa till en månadsgammal bebis tro?
den är så väldigt inpackad just nu... mindre än den andra kan jag bara säga.
och kanske kan jag lova att ta mått när den där bebisen, som den liksom är till, kommer ut nån gång ;)
Senast redigerad av norkmedoo den ons aug 19, 2009 10:58, redigerad totalt 1 gånger.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?