- tis aug 18, 2009 10:52
Vi har ärvt en superfin vår/höstjacka till lillan som tyvärr är väl använd och just börjat gå sönder i ärmsluten. Den är i tunn polyester/bomull fodrad med tunn frotté, och i ärmsluten sitter stickade muddar. Jag funderar på om man kan byta ut muddarna, dels är de slitna, dels behöver jag klippa bort en del av tyget som är slitet och då blir ärmarna för korta, så om det fanns lite bredare muddar att köpa...
Eller om det finns något annat bra sätt att laga, som inte är alltför krångligt (jackan är nog rätt sliten även om det mest syns i ärmsluten, så jag vill inte lägga ner massor av jobb på den om den pajar ihop snart ändå). Tyget är rynkat vid muddarna så det går inte att stryka på en lapp eller liknande.
(Ska se om jag kan hitta en bild.)
Tips mottages gärna!
Eller om det finns något annat bra sätt att laga, som inte är alltför krångligt (jackan är nog rätt sliten även om det mest syns i ärmsluten, så jag vill inte lägga ner massor av jobb på den om den pajar ihop snart ändå). Tyget är rynkat vid muddarna så det går inte att stryka på en lapp eller liknande.
(Ska se om jag kan hitta en bild.)
Tips mottages gärna!

Senast redigerad av Pétronille den sön aug 30, 2009 17:23, redigerad totalt 1 gånger.