Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vi har ärvt en superfin vår/höstjacka till lillan som tyvärr är väl använd och just börjat gå sönder i ärmsluten. Den är i tunn polyester/bomull fodrad med tunn frotté, och i ärmsluten sitter stickade muddar. Jag funderar på om man kan byta ut muddarna, dels är de slitna, dels behöver jag klippa bort en del av tyget som är slitet och då blir ärmarna för korta, så om det fanns lite bredare muddar att köpa...
Eller om det finns något annat bra sätt att laga, som inte är alltför krångligt (jackan är nog rätt sliten även om det mest syns i ärmsluten, så jag vill inte lägga ner massor av jobb på den om den pajar ihop snart ändå). Tyget är rynkat vid muddarna så det går inte att stryka på en lapp eller liknande.
(Ska se om jag kan hitta en bild.)
Tips mottages gärna! :)
Senast redigerad av Pétronille den sön aug 30, 2009 17:23, redigerad totalt 1 gånger.
melon skrev:Det finns finns fina muddar att köpa i sybehörsaffärer, i polyester som är bra till ytterplagg. De är utan söm och passar fint till jackor, jag har själv bytt ut muddar på ett par höstoveraller till Siri.
Jaha det låter ju bra!
Det finns så få sybehörsaffärer bara... Men jag får kolla på NK kanske.

Så här ser jackan ut i alla fall:

Bild
Pétronille skrev:
melon skrev:Det finns finns fina muddar att köpa i sybehörsaffärer, i polyester som är bra till ytterplagg. De är utan söm och passar fint till jackor, jag har själv bytt ut muddar på ett par höstoveraller till Siri.
Jaha det låter ju bra!

Bild
Jag kan kolla i min affär om du vill, ska dit nu i veckan jag tror det blir på torsdag och kolla på gardiner till barnens rum. Vill du?
melon skrev:
Pétronille skrev:
Jaha det låter ju bra!

Bild
Jag kan kolla i min affär om du vill, ska dit nu i veckan jag tror det blir på torsdag och kolla på gardiner till barnens rum. Vill du?
Ja hemskt gärna! :) :heart:
Pétronille skrev:
melon skrev:
Pétronille skrev:
Jaha det låter ju bra!

Men då kollar jag efter rosa, gröna? Eller vilka färger kan du tänka dig?
melon skrev:
Pétronille skrev:
melon skrev:
Pétronille skrev:
Jaha det låter ju bra!

Ja vad som helst som kan passa! Rosa, gröna, gula, vita... det finns många färger i tyget, även rött, ceriserosa, lila, blått... :P

Tack snälla! :vågen:
Pétronille skrev:
melon skrev:
Pétronille skrev:
melon skrev:
Pétronille skrev:
Jaha det låter ju bra!

Ja vad som helst som kan passa! Rosa, gröna, gula, vita... det finns många färger i tyget, även rött, ceriserosa, lila, blått... :P

Tack snälla! :vågen:
Bra, det borde bli lätt att hitta någon färg som passar. Det är lugnt, jag ska ju ändå dit! :tumup:
Pétronille skrev:
melon skrev:De ligger på lådan nu! :vågen:
Super! :vågen:
Man måste alltså bo i Borås för att ha tillgång till riktiga sybehörsaffärer? (Eller i Paris, men det är ju ännu längre... :wink: ) I Stockholm har de stängt en efter en... :roll:
Man tycker ju att en stor stad som Stockholm borde ha bättre utbud. Konstigt. Men här finns ganska mycket i tygväg, och Furulunds som jag var på har nästan allt. Men priserna är bättre på andra ställen i stan. Jag saknade affärerna i Borås när jag bodde i Karlstad, där fanns inte lika mycket. En gardinaffär liksom :roll: Men garnaffären var toppen!

Du får höra av dig om det är nåt mer du behöver :lol: :tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?