Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
6 meter hampakypert...(hampa ramie)
ska bli sjal! Hoppas verkligen det är ett skönt tyg... (tur att man annars kan sy mycket av ett sjaltyg, det är ju inte så att man klipper det i tusen bitar direkt :lol: )

Kanske vill jag sälja hälften om nån är intresserad?

Sen beställde jag ett till tyg som bara är 90 brett, hoppas det räcker med 2m till en tröja med raglan där :hmm: inte van vid så smala tyger...

så nu är bb förbrukat innan det ens kom :shock: (kanske dumt....)
men om jag best nu, hinner jag sy i helgen och då kan jag prova sjalen nästa v i stugan, annars får jag gå i stugan och vanka och vilja hem till mitt tyg :Hahaa: :roll:
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
Alecsandra skrev:Vad skulle priset bli om du säljes?
mina 6m kostade 600kr, så 300kr + frakt till dig. Har en annan intresserad som pmat...
Användarens profilbild
Av anxy
spännande!!! vill gärna veta vad det blir, jag funderar också på dom där tygen som du vet :wink:
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
det är spännande! Hoppas de kommer innan v är slut, så kan jag nog hinna sy sjalen i helgen! :app:
tröjan vill jag ju ha overlock till :evil:
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
I fredags kom tyget! Tur! (så jag slapp sura hela helgen) Nu är det tvättat, delat på längden... det blev 6,25 har jag för mig efter tvätt (hon gav mig 6.50 trots best 6m)
Delad i två delar om vardera 78x6,25

har zickzackat min nu och sneddat kanterna, tog ner min längd till ca 5m inkl ena änden, om man tar med båda ytterligare ca 20cm. Nytvättad då, tror den töjer sig en del. ska provbära i morrn, och sen fålla,fålla,fålla i 1000år :wink:

tyget känns bra. tror det kan vara ett bra sjaltyg. Ev kommer den kännas bred. efter fållning hamnar den nog på 74cm. Didyn är ju på 70... vet inte om det gör nån större skillnad?

Det andra skrynkeltyget såg helt mongo ut innan tvätt, så nu är det med pappan på nattjobb och skall tvättas och tumlas så skrynklet kommer fram. Det var på fullbredd nu innan tvätt dvs 150 kommer bli 90 efter tvätt :whut: så en hel del stretch finns i det. Ska bli mamma/amningströja! :app:
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
Bild

här är sjalen in action... ofärgad.

Jag gillar den! :heart:
Den känns stadig, men inte tjock och klumpig. Där jag knyter in barnet där sitter han, dvs han åker inte ner om jag knytit honom högt. Tyget glider inte mot sig själv. Stummare än tex indion, och tätare vävt, men tycker inte att den känns stum att bära i. Har knytit höft, thowidas och vrikkesikker. Lyckades få till min skönaste vrikkesikker nånsin då jag plockade lingon med F i sjalen. Tyget är inte så känsligt som tex indion, (för att trådar skall gå upp)
Känns som en slitvarg. Blir skrynklig i tyget vid användning (inte så mycket som en skrynkelgås) Om man vill ha en flanellmjuk sjal så är det inte denna. Men vill man ha en stadig trotjänare som tål en del så tror jag på den. Den har heller inte känts varm.
Vet inte om jag kommer färga.. kan inte bestämma färg så den vår vara au naturell så länge.

Har heller inte bestämmt om jag ska sälja det tyg som blev över. Men det skulle vara spännande att höra Thowidas utlåtande. Jag kan ju inte jämföra med fler än indio, gås och trikå (ringo gills inte, men tyget är tunnare än ringotyget.)

gillar ramien mer än bomullsindion, men ullindion är fortfarande nr 1! :love:

skulle nog välja en mysigare sjal till en nyfödd än ramien, men till ett större och tyngre barn så känns tyget finfint!

sydde ändarna lika som på indion. 5,5m gjorde jag min.
Användarens profilbild
Av anxy
jätteintressant läsning, tack för att du delade med dig :tumup: ...

det blir nog en likadan hos oss så småningom
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
anxy skrev:jätteintressant läsning, tack för att du delade med dig :tumup: ...

det blir nog en likadan hos oss så småningom
om du vill så kan du få vara nr 3 i kö på 6m tyg för 300 kr. eller köp mindre om du vill :wink: så blir det över lite till mig med!
Av legenden29
Emmamedhunden skrev:Bild
här är sjalen in action... ofärgad. Jag gillar den! :heart:
Vilken underbar sjal! :loving:
Varifrån var det du beställde nu igen? (Ska absolut inte beställa nåt för jag har ju mer än tillräckligt men tangentbordet börjar torka nu så det är kanske dags att hitta nåt att dregla över....)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?