Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
Bubbi skrev:
melon skrev:kvarnvik: Ju just det, jag har inte vant mig vid det än. Då är det ju ingen panik iaf :lol: Jag skriver ut diagram nu så får vi se om barnen går med på att jag stickar.

Jag måste lägga ut ett WOW för Bubbi (visst var de Bubbi jag hittar inte inlägget nu) som hann sticka uppskattningsvis 6 timmar på en dag! :shock: :app: Det är verkligen inte dåligt. Har du några hemliga tips?
Man skaffar ett barn som Ville. Om jag mot förmodan inte stickar när jag umgås med honom så går han och hämtar min stickning och säger "här!"
Men det gäller bara stickning. Surfar jag på telefonen så säger han argt "lägg bort telefonen mamma!"
:lol: :lol: Vilket barn!! :app: Mina barn kan leka hur bra som helst när jag sitter bredvid men tar jag upp en stickning så ska någon av dem alltid plöstligt upp i knät :wink:
Användarens profilbild
Av melon
kvarnvik skrev:
melon skrev:Jag har provstickat och får det till att fungera bra med antal maskor. Jag släppte inte alls det dubbla omslaget, hittar inte den informationen?? Jag har stickat enligt chart 1 right side och chart 1 left side. Den gula mittenmaskan finns egentligen inte, den är bara markerad för att illustrera mitten. Det kanske är den som ställer till det?

Varv 1 och 2: 4 r
Varv 3: 2r 2 omslag 2 r (6m)
Varv 5: 2r, omslag, 1r, omslag MITTEN omslag, 1r, omslag 2r (10m)

Jag har stickat upp till varv 19, det stämmer än :wink:
Jag fattar inte hur korkad jag är :hmm: Fast det känns inte som att vi gör samma sjal. Och när jag tittar på vad du gör så tror jag att det är gail du håller på med :roll: För på tree of light finns inget chart 1 right och left side, är det detta du stickar efter? http://freenet-homepage.de/haramis17/Ch ... attern.pdf
Men var det inte gail :roll: :duh: Vem är det som är korkad egentligen.

hahaha. Kollar på det nya mönstret. :Hahaa: :Hahaa:
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
kvarnvik skrev:
melon skrev:Jag har provstickat och får det till att fungera bra med antal maskor. Jag släppte inte alls det dubbla omslaget, hittar inte den informationen?? Jag har stickat enligt chart 1 right side och chart 1 left side. Den gula mittenmaskan finns egentligen inte, den är bara markerad för att illustrera mitten. Det kanske är den som ställer till det?

Varv 1 och 2: 4 r
Varv 3: 2r 2 omslag 2 r (6m)
Varv 5: 2r, omslag, 1r, omslag MITTEN omslag, 1r, omslag 2r (10m)

Jag har stickat upp till varv 19, det stämmer än :wink:
Jag fattar inte hur korkad jag är :hmm: Fast det känns inte som att vi gör samma sjal. Och när jag tittar på vad du gör så tror jag att det är gail du håller på med :roll: För på tree of light finns inget chart 1 right och left side, är det detta du stickar efter? http://freenet-homepage.de/haramis17/Ch ... attern.pdf
Men var det inte gail :roll: :duh: Vem är det som är korkad egentligen.

hahaha. Kollar på det nya mönstret. :Hahaa: :Hahaa:
JAg har en Gail på G också 8) , men hon ligger och vilar sig eftersom jag inte får till henne heller efter att ha kommit så långt att jag ska börja repetera mönstret :roll:

JAg tror att jag har fått den andra att funka nu, men jag kan säga att om det är som jag tror, så är inte mönsterförfattaren den skarpaste kniven i lådan och jag ska nog rita om det till mig själv om jag ska fortsätta...
Användarens profilbild
Av melon
Ni pratade ju om Gail i samma inläggg som denna, så jag måste blandat ihop det. :mrgreen:
kvarnvik skrev:Nu har jag stickat så att jag är på första raden på diagrammet. Jag har 9 maskor när jag börjar. Sen stickar jag; tre räta, omsl, avig, rät (mittmaska, c) avig. Då är jag framme vid omsl som är sist i diagrammet. Om det nu var så att jag skulle sticka diagrammet spegelvänt härifrån så skulle jag väl göra omsl, sedan avig, rät (mittmaska, c) avig, omsl, tre räta. Problemet är att jag bara har tre maskor kvar i det läget, alltså funkar det inte att göra så :hmm:
:help:
mönstret finns här om ni har glömt bort vad det gäller 8) http://freenet-homepage.de/haramis17/Ch ... attern.pdf
Jag fick ihop det på mina 9m :hmm:

Alltså 3rm, omslag, 1a, 1r (c), 1a, dubbelomslag, 3r: 9m + 3 omslag : 12m på stickan nu :hmm:
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:Ni pratade ju om Gail i samma inläggg som denna, så jag måste blandat ihop det. :mrgreen:
kvarnvik skrev:Nu har jag stickat så att jag är på första raden på diagrammet. Jag har 9 maskor när jag börjar. Sen stickar jag; tre räta, omsl, avig, rät (mittmaska, c) avig. Då är jag framme vid omsl som är sist i diagrammet. Om det nu var så att jag skulle sticka diagrammet spegelvänt härifrån så skulle jag väl göra omsl, sedan avig, rät (mittmaska, c) avig, omsl, tre räta. Problemet är att jag bara har tre maskor kvar i det läget, alltså funkar det inte att göra så :hmm:
mönstret finns här om ni har glömt bort vad det gäller 8) http://freenet-homepage.de/haramis17/Ch ... attern.pdf

Alltså 3rm, omslag, 1a, 1r (c), 1a, dubbelomslag, 3r: 9m + 3 omslag : 12m på stickan nu :hmm:
Jo, jag har också lyckats upp till varv 5 på diagrammet nu, men det som förvirrar är att diagrammet fortsätter förbi mitten s a s. För mig känns det som att det vore mer logiskt att diagrammet bara gick till den maska som heter c, alltså mitten och sedan spegelvändes, som det är nu tänkte jag att den som heter c var liksom på var sin sida av mitten som jag uppfattade var omslaget i den gula rutan. Nån som fattar hur jag menar? :rodna: Nu ska jag fortsätta en stund till och se hur det blir, den blir det upprepning av Gail om den här nya funkar 8)
Användarens profilbild
Av melon
kvarnvik skrev:
melon skrev:Ni pratade ju om Gail i samma inläggg som denna, så jag måste blandat ihop det. :mrgreen:

Jo, jag har också lyckats upp till varv 5 på diagrammet nu, men det som förvirrar är att diagrammet fortsätter förbi mitten s a s. För mig känns det som att det vore mer logiskt att diagrammet bara gick till den maska som heter c, alltså mitten och sedan spegelvändes, som det är nu tänkte jag att den som heter c var liksom på var sin sida av mitten som jag uppfattade var omslaget i den gula rutan. Nån som fattar hur jag menar? :rodna: Nu ska jag fortsätta en stund till och se hur det blir, den blir det upprepning av Gail om den här nya funkar 8)
ja, jag förstår precis vad du menar. Det beror ju på att hon vill ha ett dubbelt omslag på högra sidan om mittmaskan men det hade väl varit enklare för oss :mrgreen: om hon ritade ut hela mönstret istället. Det vore ju mer logiskt.
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:Näe ikväll MÅSTE jag ta mig i kragen och våga sy ihop hunden. Siri som ska få den fyller nu på lördag och jag vill börja på nästa projekt, det kliar redan i fingrarna. :whut:
Har du redan gjort den :shock: Bild sen :this:
Var det svårt?
Användarens profilbild
Av MuuM
kvarnvik skrev:
melon skrev:Näe ikväll MÅSTE jag ta mig i kragen och våga sy ihop hunden. Siri som ska få den fyller nu på lördag och jag vill börja på nästa projekt, det kliar redan i fingrarna. :whut:
Var det svårt?
bild!!!
Användarens profilbild
Av ellla
melon skrev:
kvarnvik skrev:

ja, jag förstår precis vad du menar. Det beror ju på att hon vill ha ett dubbelt omslag på högra sidan om mittmaskan men det hade väl varit enklare för oss :mrgreen: om hon ritade ut hela mönstret istället. Det vore ju mer logiskt.
eller bara halva mönstret och skrivit att man ska sticka spegelvänt tillbaka men göra om omslaget i början så att det blir större :tumup:
Användarens profilbild
Av melon
MuuM skrev:
kvarnvik skrev:
Var det svårt?
bild!!!
Dante vaknade precis efter att jag skrivit detta och skrek och var vaken till 02, så jag hann inte mer än att montera nosen igår. Den måste ju vara klar på lördag :lol: Den var inte svår att sticka, men det var helt omöjligt att räkna maskor eller varv i själva stickningen, så jag var tvungen att notera precis varje varv jag stickade för att veta var jag var. Så lite besväligt men inte alls svårt.

Ni kan få ett par före-bilder:

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av ellla
Vilken mysig hund!

Jag har just nu fem-sex projekt på gång, vilket driver min mamma till vansinne. Har du en NY stickning??? Tjaa, tycker jag, variation förnöjer... hon vet inte om att det finns alldeles för många påbörjade projekt hemma i ume :oops:
Men eftersom mycket ska bli julklappar, så har jag ju lite tid på mig:)
ellla skrev:Vilken mysig hund!

Jag har just nu fem-sex projekt på gång, vilket driver min mamma till vansinne. Har du en NY stickning??? Tjaa, tycker jag, variation förnöjer... hon vet inte om att det finns alldeles för många påbörjade projekt hemma i ume :oops:
fem-sex... pytt, det är väl inget!

...säger hon som inte ens vågar räkna projekten... :oops:
Användarens profilbild
Av ellla
solängel skrev:

Nej, det är lika bra att inte räkna! Jag har en regel att jag inte får köpa nytt innan jag avslutat något gammalt... den efterlevs...ibland...
Av Ponyo
ellla skrev:
solängel skrev:

Nej, det är lika bra att inte räkna! Jag har en regel att jag inte får köpa nytt innan jag avslutat något gammalt... den efterlevs...ibland...

Och jag som känner mig wild and crazy som stickar två koftor samtidigt! :lol:
  • 1
  • 148
  • 149
  • 150
  • 151
  • 152
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?