Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Umma skrev:
solängel skrev:
Umma skrev:SOLÄNGEL-Vilken fin present! :tumup: Vad är en norrskenssjal?
Tack!

Det är ett finskt mönster, heter Revontuli. Titta här
Tack :D ! Fin!
Den är underbar säger jag som sett den live. Fast jag vet inte när jag ska våga börja...
solängel skrev:
Umma skrev:
solängel skrev:
Tack!

Den är underbar säger jag som sett den live. Fast jag vet inte när jag ska våga börja...
Varför skulle du tveka att börja? Jag har stickat två, de är trevliga att sticka :D
Kaffemoster skrev:
solängel skrev:
Umma skrev:
solängel skrev:
Tack!

Varför skulle du tveka att börja? Jag har stickat två, de är trevliga att sticka :D
Det känns så stort... och jag har så många projekt. Först måste jag fixa en höstmösa till U.
Usch.. jag har en barntröja som är nääästan färdig. Det saknas några cm på ena ärmen.

MEN sen måste jag göra något åt halshålet. Trots att jag följt mönstret slaviskt så går det med nöd och näppe att få på mina barn tröjkroppen, som jag har sytt ihop axlarna med kitchner stitch... och då har mina barn väldigt små huvudet :oops:

Men jag är inte säker på att jag ens KAN sprätta axelsömmen för att sticka på lite mer vid axlarna och få större ringning, så jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att få den färdig. I alla fall är den inte direkt rolig att sätta sig med.... :(
Användarens profilbild
Av tweed
:help: Nu behöver jag lite hjälp att komma vidare med min spetssjal. Jag har stickat mig upp till sista varvet på diagrammet och ska nu börja repetera. Det står att man ska upprepa varv 3-33, men sedan står det i kommentarerna på ravelry att man ska upprepa varv 21-35, att det är lättare om man är nybörjare. Jag fattar inte hur jag ska göra :hmm:
Mönstret ligger på ravelry, så om någon som är medlem där vill hjälpa mig och kolla så skulle jag vara jätteglad: http://www.ravelry.com/patterns/library ... nightsongs
Av Umma
kvarnvik skrev::help: Nu behöver jag lite hjälp att komma vidare med min spetssjal. Jag har stickat mig upp till sista varvet på diagrammet och ska nu börja repetera. Det står att man ska upprepa varv 3-33, men sedan står det i kommentarerna på ravelry att man ska upprepa varv 21-35, att det är lättare om man är nybörjare. Jag fattar inte hur jag ska göra :hmm:
Mönstret ligger på ravelry, så om någon som är medlem där vill hjälpa mig och kolla så skulle jag vara jätteglad: http://www.ravelry.com/patterns/library ... nightsongs
Jag har kollat men kan inte säga att jag blev klokare än du. :whut: :hmm: Kryptiskt skrivet att om man upprepar 3-33 så är inte alla delar man behöver sticka med i mönstret, nähä och hur ska man komma på det då? :think: Jag hade nog provat det lättare sättet, kollat hur det blev och kört på det om det såg bra ut. Antagligen klarnar det då hur de menar, man får en bättre känsla för mönstret när man har stickningen framför sig. Berätta hur det går! :tumup:
Användarens profilbild
Av tweed
Umma skrev:
kvarnvik skrev::help: Nu behöver jag lite hjälp att komma vidare med min spetssjal. Jag har stickat mig upp till sista varvet på diagrammet och ska nu börja repetera. Det står att man ska upprepa varv 3-33, men sedan står det i kommentarerna på ravelry att man ska upprepa varv 21-35, att det är lättare om man är nybörjare. Jag fattar inte hur jag ska göra :hmm:
Jag har kollat men kan inte säga att jag blev klokare än du. :whut: :hmm: Kryptiskt skrivet att om man upprepar 3-33 så är inte alla delar man behöver sticka med i mönstret, nähä och hur ska man komma på det då? :think: Jag hade nog provat det lättare sättet, kollat hur det blev och kört på det om det såg bra ut. Antagligen klarnar det då hur de menar, man får en bättre känsla för mönstret när man har stickningen framför sig. Berätta hur det går! :tumup:
JAg har testat nu och jag får det inte att stämma. Det blir maskor över. Det är väl meningen att man ska sticka mönstret från kant till kant på diagrammet och sen upprepa när nu sjalen är bredare än diagrammet? Snart repar jag upp skiten och börjar på nåt annat :gaah:
Användarens profilbild
Av MuuM
Maken och svärfar städar hos fastern. Jag var med på morgonen och tog en kartong garn, det jag visste fanns. Ratade en kartong tunt bomullsgarn i färger jag inte gillar.

Åkte in till stan med R för att träffa en kompis och gå på Bokbord på Drottninggatan. Maken ringer. I förrådet vi bara tittat i har han hittat 4-5 kartonger garn! :shock: Bomull, ull, angora... Hur mycket som helst. Snäll som han är tar han det åt mig. :heart:

oj, vad här ska stickas. :D
Användarens profilbild
Av tweed
MuuM skrev:Maken och svärfar städar hos fastern. Jag var med på morgonen och tog en kartong garn, det jag visste fanns. Ratade en kartong tunt bomullsgarn i färger jag inte gillar.

Åkte in till stan med R för att träffa en kompis och gå på Bokbord på Drottninggatan. Maken ringer. I förrådet vi bara tittat i har han hittat 4-5 kartonger garn! :shock: Bomull, ull, angora... Hur mycket som helst. Snäll som han är tar han det åt mig. :heart:

oj, vad här ska stickas. :D
Du kommer ju aldrig mera få uppleva njutningen i att köpa nytt härligt garn :Hahaa:
Någon som har tips på var jag hittar beskrivning till en snygg stickad tunika/kort klänning?
Rotade runt på Garnstudios hemsida men hittar inget jag fastnar för där.

Vill ha något att höstmysa i och impa med på jobbet :lol:
  • 1
  • 145
  • 146
  • 147
  • 148
  • 149
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?