Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av lilla trasdockan
Lider brist på pul just nu då allt går till blöjor åt lilltjejen så nu har jag lite frågor, kan man använda plastadfrotté istället för pul. Kan man sy lösa vingar och lös binda för att sedan kunna sätta ihop på nå snart sett? Har nämligen så jag kan göra binda utan vingar och typ små ringar, visst skulle jag kunna skarva men de blir ju inge snyggt. Sen undrar jag lite över hur många lager microfiber som kan vara lämpligt i en nattbinda. Kommer säkert mer frågor under tiden jag syr men vi börjar med dessa :
Användarens profilbild
Av Ketronya
Tygbindeforumet, är sällsamt inaktivt, synd tycker jag.

Du kan ju använda fleece som spärrskikt annars, inte riktigt lika tätt, men bra ändå!
Plastad frotte, går säkert, men det blir nog väldigt varmt och kanske lite för instängt.

Angående seperat binda och vingar så kan du ju sy en binddel utan vingar och sen ett tunt tygstycke med vingar som du liksom lägger ovanpå och knäpper runtom binddelen för att hålla den på plats, förstår du hur jag menar?

Hur mycket microfiber du behöver beror ju väldigt mycket på hur mycket du blöder, jag blöder inte jättemycket och för mig räcker det med två lager flanell och ett lager frotte eller microfiber.
Av lilla trasdockan
Tygbindeforumet har jag inte varit inne på, på ett tag för att de e så dött :-S förstår inte riktigt hur du menar med vingarna. Och flecce får jag nog utesluta. Behöver ett säkert spärrskickt. Får helt enkelt ta lite blöjtyg från lilla a :)
Användarens profilbild
Av Shuna76
Det kommer ett paket tyg till dig idag :wink: Av stuvar kan man sy pocketbindor, men jag blöder mkt så jag tycker det känns säkrare med vanliga. Jag har sytt lite olika, men de jag använder då jag blöder mest har i lager bambu & 2 lager microfiber. Du får hojta om du behöver mer pul :)
Av lilla trasdockan
Wiee, jag älskar paket :) måste betala allt till dej innan jag kan köpa mer. Får ju inga pengar nu när anna går på dagis så nu är det fattigt i vårt hus :(
Tack för erbjudanden om stuvbitar men som nämnt ovan är ekonomin inte så bra. Kan inte handla mer förän om typ 2-3månader eller så om jag inte får sålt lite av de tyg jag har. Måste bara försöka fixa in bilder
Av lilla trasdockan
Jag blir snart tokig. Det går bara inte att sy pul+fuskmocka på min maskin, det bubblar och drar sig och blir skit fult. Det går inte heller att ställa om pressarfotstrycket. Kan man bara göra en overlockad kant runt eller håller inte det? Om man kan, kan man även använda det när man syr pocketblöjor då? HJÄLP!
Användarens profilbild
Av Shuna76
Overlocka tygbindor går alldeles utmärkt & det tror jag det gör på blöjorna oxå :)
Av lilla trasdockan
Overlockade bindor och det blev ju snyggt :) ska testa på blöjor imorgon
Användarens profilbild
Av argentum
Har du PULen underst när du syr? Annars fungerar det inte för mig.
Användarens profilbild
Av äpple
Har du provat att lägga typ smörgåspapper över och under, som du sen river bort då du sytt klart? Alternativt en remsa tunt bomullstyg? Då slipper du att tyget suger fast mot maskinen. Jag brukar använda vattenlösligt brodermellanlägg, men det är för att jag har det hemma :-) (har symaskin med broderienhet).
Av lilla trasdockan
Tack för tipsen. Ja nu får de bli vanlig maskin för ena nålen gick sönder på min overlock. Är det nån speciell nål man ska ha?
Användarens profilbild
Av teres
Kan bero på märke på overlock, står i instruktionsboken. vissa overlockar kräver specialnålar.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?