Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MuuM
ellla skrev:
MuuM skrev:
ellla skrev:
MuuM skrev:Marias garn säljer Knitpro.

Sen har jag hört att det finns liksom långa tygstycken man kan linda in bäbisar i när man går ut, och alltså bära dem så man slipper ha vagn. Kan det vara nåt, kanske? :fnissa:
Jaaa... men då måste man ju betala på bussen... :oops: Tänkte liksom ha med mig vagnen som gratisbiljett :D Man kan ju skjutsa väskan också! Det är ju praktiskt! och allt garn jag tänkte köpa...
Idag ska jag tvinga pappa att köra mig med bilen! :wink:
Marias garn alså! då får jag helt enkelt åka dit idag då! Jag behöver en ny sladd, de stickor jag behöver sitter fast i ett annat projekt.
Ah, förlåt. Glömde det... Det är ju faktiskt en bra anledning. Då får jag komma med en annan lösning: luncha med en sjalbarnare som kan bära bäbisen medan du shoppar garn. ;-)
Idag kanske?
Åker in till storstan nu, men finns på mobilen! 0739575644
Jaaa! Vi ska ju luncha och gå på sticka! sms:ar dig på en gång.
Av Ponyo
MuuM skrev:
Bubbi skrev: Jag och min kollega ska gå till sticka, och äta lunch i gamla stan.
Har lurat in henne i stickandets värld, och hon ska kolla på garn till samma kofta som jag stickar på.
Vill du hänga på? Fast vi ska gå ganska så sent, för hon kommer inte ut ur möte förrän 12.00, och sedan tar det kanske ytterligare en kvart innan vi når gamla stan.
jaaa! smsa mig när ni är på väg! Var ska ni äta?
:tumup: Hör av mig!

Vet inte var vi ska äta. Kanske indiskt. Ska höra med Helene sen.
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:
MuuM skrev:
Bubbi skrev: Jag och min kollega ska gå till sticka, och äta lunch i gamla stan.
Har lurat in henne i stickandets värld, och hon ska kolla på garn till samma kofta som jag stickar på.
Vill du hänga på? Fast vi ska gå ganska så sent, för hon kommer inte ut ur möte förrän 12.00, och sedan tar det kanske ytterligare en kvart innan vi når gamla stan.

Skoj! Ellla hänger på, hon messade precis. Indiskt åt jag igår, så finns det nåt annat är det ju ganska kul. ;-) Men det går, det med, om ni är sugna.
Av Ponyo
MuuM skrev:
Bubbi skrev:
MuuM skrev:

Skoj! Ellla hänger på, hon messade precis. Indiskt åt jag igår, så finns det nåt annat är det ju ganska kul. ;-) Men det går, det med, om ni är sugna.
Ok, trevligt!
Tack för svar om hjärtevärmaren. Jag tror den är klar snart... (= börjar bli less) Jag hade tänkt åka in till sjukhuset och hälsa på henne idag, men hon skulle göra om operationen idag, så istället får jag bara sitta och hålla tummarna. Och göra sjalen klar.

Kaffemoster: Den blev ju jättefin!!! :love: Jag har inte vågat regga mig på ravelry, har inte mer internettid över. Tack för bild här!

CrazyMagpie: Ruths mössor blir jättefina i Kauni, tror det finns nån bild på mössan jag gjorde i våras längre bak i tråden. Har precis gjort en snodd till för en mössa till mig själv, den jag gjorde fick ju syrran. Och så ska jag sticka en Norrskenssjal i regnbågsgarnet.

MuuM: Jag tycker det blir fint med det röda, jag... :oops: Men det är ju ingen mening med att lägga ner så mycket tid på något man inte blir nöjd med, så det kanske är värt att leta mer garn. Om inte annat får du ju en trevlig lunch med stickande sjalare :tumup:
Användarens profilbild
Av MuuM
solängel skrev: MuuM: Jag tycker det blir fint med det röda, jag... :oops: Men det är ju ingen mening med att lägga ner så mycket tid på något man inte blir nöjd med, så det kanske är värt att leta mer garn. Om inte annat får du ju en trevlig lunch med stickande sjalare :tumup:
Tack! Skönt att någon tycker det är snyggt! :heart:
Av Ponyo
MuuM skrev:
solängel skrev: MuuM: Jag tycker det blir fint med det röda, jag... :oops: Men det är ju ingen mening med att lägga ner så mycket tid på något man inte blir nöjd med, så det kanske är värt att leta mer garn. Om inte annat får du ju en trevlig lunch med stickande sjalare :tumup:
Och mig ska du ju egentligen inte lyssna på :hide:
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:
MuuM skrev:
Jodå, när det gäller färger och tyckande och sånt. Inte när det gäller vad V gör, för då ska vi göra tvärtom... ;-)
Av Ponyo
Ursäkta vår korta visit. Min kollega hade hjärtat inställt på Lucca-garnet, så det var bara att bege sig bort till Marias.
Där hittade hon den perfekta nyansen av grått (hon är också grafisk formgivare som jag, och väldigt petig med nyanser)
Av Ponyo
MuuM skrev:
Bubbi skrev:
MuuM skrev:
Jodå, när det gäller färger och tyckande och sånt. Inte när det gäller vad V gör, för då ska vi göra tvärtom... ;-)
Jag skulle även tycka att det skulle vara mycket fint med blågrönt till
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:
MuuM skrev:
Bubbi skrev:
MuuM skrev:
Det där hörde inte jag. ;-)
Av Ponyo
MuuM skrev:
Bubbi skrev:
MuuM skrev:
Bubbi skrev:
MuuM skrev:
Eller om du vill ha en färg som bryter av. Orange.
Fast det är väldigt noga vilket orange det blir då.
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:
MuuM skrev:
Bubbi skrev:
MuuM skrev:
Bubbi skrev:
MuuM skrev:
Eller om du vill ha en färg som bryter av. Orange.
Fast det är väldigt noga vilket orange det blir då.
Mm. Eller byta de två gröna mot andra röda. Det kan också bli fint. Nån orange och nån annan... *fundera*
Nu är hjärtevärmaren blockad och klar! Det var nog tur att jag slutade där jag slutade, annars hade den nästan blivit för stor. På sista varvet gjorde jag ett hålvarv med ett omslag, två räta ihop. Det blev en ganska fin detalj, tycker jag. Hade lust att sticka in pärlor i nederkanten, men hon är ingen pärldam, så den får räcka så här, lite enklare. Mjuk och varm blev den iaf. :heart: Nu hoppas jag bara att allt gått bra idag, hon opererades eg för två veckor sedan men fick en postop infektion så allt fick göras om. Inte bästa utgångsläget med flera kilos viktminskning och lågt hb.
Solängel - Hoppas, hoppas din väns operation gick bra! :heart:
(Att hjärtevärmaren blir en uppskattad och hjärtevärmande present tvivlar jag inte på en sekund... :tumup: )

Ska ta och kika på Ruths mössor... De har kännt så avancerade tidigare, men nu kanske jag kan våga mig på dem? ju faktiskt lyckats ro i land flera färdiga stickprojekt nu! (även om de varit rätt enkla :wink: )

...om inte annat så kan jag säkert ha användning av ytterligare en eller annan sjal/hjärtevärmare i färgglatt Kaunigarn! 8)
  • 1
  • 144
  • 145
  • 146
  • 147
  • 148
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?