Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag ska bli mormor i december och ska köpa sjal till föräldrarna. Min dotter är ganska kort, 1,58 lång och har stl 38/40 ungefär, hennes man är 1,85 lång och "normalsmal" eller vad jag ska kalla det. Inte spinkig, och inte det minsta överviktig. Vilken längd på sjal ska jag köpa för att de ska kunna ha den bägge två?
Senast redigerad av Annika E den ons aug 12, 2009 09:10, redigerad totalt 1 gånger.
Av IEDN
:Hahaa: Nu har jag haft jättekul och provtestat på min man :Hahaa: Han kan inte knyta sjal :Hahaa:

Om de kan gå med på att ha knutet bak så räcker det med en 4,7:a men vill de ha knutet fram säger jag 5,2:a

:rofl:

edit: Glömde säga grattis :oops:
Av sjaltokan
Grattis, :heart:

Ska hon bära mest räcker 4,7 m men ska de bära båda två lika mycket 5,2 m det kommer bli svans över för henne dock.
Användarens profilbild
Av Annika E
Tack för era svar och grattisar! :) Då vet jag.

Om man ska köpa en sele till dem då, vilken passar bra till dem båda...?
Användarens profilbild
Av katha
Annika E skrev:Tack för era svar och grattisar! :) Då vet jag.

Om man ska köpa en sele till dem då, vilken passar bra till dem båda...?
Jag instämmer på thowidas svar ovan.

När det gäller sele skulle nog jag spontant säga manduca, helt baserat på att jag upplever den som kortast i ryggpanelen och om man är kort (jag är 165 cm) så är den bäst i längden.
Jag har provat i stort sett alla selar (utom 2)och de flesta blir så långa i ryggpanelen så det känns som om man måste stå helt rak i ryggen och med uppdragna axlar för att ryggpanelen inte ska knyckla ihop sig och inte stödja barnet. Jag har fått proffshjälp en gång och då sa den tjejen att det är nog beco 4th eller en action babycarrier som är bäst om en är liten och en är lite längre. Nu har jag inte provat just de två men skulle tro att det stämmer bra.
Sjal eller mt är betydligt mycket bättre om man är kort eller om det skiljer mycket i längd på föräldrarna. Jag skulle nog investera i en fin mt som man kan vika midjebandet några ggr om man är kort i ryggen , vilket jag får göra.
Oj, va långt det blev! :oops:
Grattis!
Tack för svaret! Den blivande pappan är väldigt konservativ när det gäller kläder/färger så jag tror nog att sele är det som han kan tänka sig använda utomhus. I alla fall om den är enfärgad i nån tråkig färg. ;)
Jag är kort och har svårt att ha ergo och manduca då man inte kan dra in axelbanden så mycket att selen sitter bra. Den angelpacken jag har går för både mig och min syster men är på gränsen till för stor. Jag är 155 cm och min syster en nätt 153 cm kvinna. (storlek 34). Selen fungerar för både min make och min syster make men de är inte så stora max 180 cm men båda är smala. Nu är ju din dotter närmare 160 cm så det är möjligt att de selar som är för stora för oss skulle fungera för din dotter.
Grattis igen!

Jag tycker manducan är för stor för mej när jag bara har "innekläder" på mej, med ytterkläder går det dock bra, så jag är lite på gränsen, 162cm och 38-40 upptill. Om ni vill kan ni prova vår sele på nån träff!

Sen tycker jag att sele passar bättre när bebis blivit lite större.

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?