- tor jul 16, 2009 21:00
Hjälp mig spåna lite.
Jag köpte en trikåsjal av tinaw som är lindgrön och 4,5 meter lång. Vilket i praktiken egentligen är för kort för mig om jag ska knyta något omslutet.
Men planen har hela tiden varit att jag ska skarva den. Tanken var att dela den precis på mitten och sy in en mönstrad bit trikå mellan ändarna. Nu har jag inhandlat tyget och tråd. Men sen då?
Hur syr jag ihop det?
Jag har bara en vanlig symaskin som klarar raksöm och zig-zag.
Så hur syr jag bäst ihop tygerna?
En sak till, det mönstrade tyget är bara mönstrat på ena sidan, men det är en aning tunnare än det andra tyget. Ska jag ha det mönstrade dubbelt då? Så gör det inget hur man vrider och vänder sjalen?
Kan försöka fota tygerna ihop så ni får se vad jag valt för något.
Jag köpte en trikåsjal av tinaw som är lindgrön och 4,5 meter lång. Vilket i praktiken egentligen är för kort för mig om jag ska knyta något omslutet.
Men planen har hela tiden varit att jag ska skarva den. Tanken var att dela den precis på mitten och sy in en mönstrad bit trikå mellan ändarna. Nu har jag inhandlat tyget och tråd. Men sen då?
Hur syr jag ihop det?
Jag har bara en vanlig symaskin som klarar raksöm och zig-zag.
Så hur syr jag bäst ihop tygerna?
En sak till, det mönstrade tyget är bara mönstrat på ena sidan, men det är en aning tunnare än det andra tyget. Ska jag ha det mönstrade dubbelt då? Så gör det inget hur man vrider och vänder sjalen?
Kan försöka fota tygerna ihop så ni får se vad jag valt för något.
Mina älskade barn:
Linnea 29/9-2003
Oscar 15/3-2005
Rickard 18/1-2010
Linnea 29/9-2003
Oscar 15/3-2005
Rickard 18/1-2010