Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ni som stickat hjärtevärmare, när ska man sluta? Jag stickar på en just nu, till en god vän som ligger på sjukhuset och har det besvärligt värre, men jag har så svårt att veta när det är nog. Hur många "hål" har ni fått på ryggen, hur lång mitt bak? (Stickar på stickor 10 med en tråd mohair och en tråd entrådigt ullgarn, blir inte alltför glest.)

Och Kaffemoster, när får man se bild på den färdiga hösten?
solängel - min hjärtevärmare är rätt lång mitt bak, skulle gissa på 1,20-1,30. Orkar inte gå och leta rätt på den och mäta... :oops: Men kan du inte mäta på dig själv?
solängel skrev:Ni som stickat hjärtevärmare, när ska man sluta? Jag stickar på en just nu, till en god vän som ligger på sjukhuset och har det besvärligt värre, men jag har så svårt att veta när det är nog. Hur många "hål" har ni fått på ryggen, hur lång mitt bak? (Stickar på stickor 10 med en tråd mohair och en tråd entrådigt ullgarn, blir inte alltför glest.)

När man loggar in på ravelry..? :oops:

Kan komma bild här också vad det lider kanske.
Kaffemoster skrev:
solängel skrev:Ni som stickat hjärtevärmare, när ska man sluta? Jag stickar på en just nu, till en god vän som ligger på sjukhuset och har det besvärligt värre, men jag har så svårt att veta när det är nog. Hur många "hål" har ni fått på ryggen, hur lång mitt bak? (Stickar på stickor 10 med en tråd mohair och en tråd entrådigt ullgarn, blir inte alltför glest.)

När man loggar in på ravelry..? :oops:

Kan komma bild här också vad det lider kanske.
Bild
Men jag tycker bättre om en bild när den inte inte är klar än, för på den här bilden ser jag så tjock ut :D (Dvs, den här bilden är mera sanningsenlig :lol:)
Solängel - Antingen stickar man tills garnet är slut eller så maskar man av när man inte ids sticka längre... 8)
Näe, mer seriöst så måtta på dig själv och se om den känns räcka till! :-D

Kaffemoster - :love:

Blir jättesugen på på att sticka något mönsterstickat i Kauni, men vad? Muddar kanske? :hmm:
(måste vara något överkommligt i storlek känner jag... :roll: )
CrazyMagpie skrev:Solängel - Antingen stickar man tills garnet är slut eller så maskar man av när man inte ids sticka längre... 8)
Näe, mer seriöst så måtta på dig själv och se om den känns räcka till! :-D

Kaffemoster - :love:

Blir jättesugen på på att sticka något mönsterstickat i Kauni, men vad? Muddar kanske? :hmm:
(måste vara något överkommligt i storlek känner jag... :roll: )
En av Ruths fantastiska mössor, kanske?
http://www.garnkorgen.se/product_info.p ... ts_id=2093

Ifall det ska vara någon mening med att ta just kauni för att få färgskiftningarna tror jag att muddar är lite för smått för att det ska bli någon effekt.
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:
MuuM skrev:Hmmm... Jag har kommit ca 12 cm på Anatolia och jag vet inte om jag är så nöjd... Jag har bilder i telefonen, ska försöka lägga upp dem imorgon så ni får se.
Varför inte nöjd? Pga av det avvikande garnet?
Dels det avvikande garnet men också färgkombinationerna... De är inte lika... mjuka som orginalet - men det fanns inte sex olika gröna nyanser. Vet inte riktigt vad jag ska göra.

Bild

Först är det resåren, mönstret börjar över den mörkgröna randen.
Av Ponyo
MuuM skrev:
Bubbi skrev:
MuuM skrev:Hmmm... Jag har kommit ca 12 cm på Anatolia och jag vet inte om jag är så nöjd... Jag har bilder i telefonen, ska försöka lägga upp dem imorgon så ni får se.
Varför inte nöjd? Pga av det avvikande garnet?
Dels det avvikande garnet men också färgkombinationerna... De är inte lika... mjuka som orginalet - men det fanns inte sex olika gröna nyanser. Vet inte riktigt vad jag ska göra.

Bild

Först är det resåren, mönstret börjar över den mörkgröna randen.
Du kan inte försöka hitta gröna nyanser i annat garn i annan affär. Jag tror Tt det skulle bli betydligt finare i bara gröna toner. Du kan inte köra med tre gånger två av de gröna du har?
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:En mycket grov psd-skiss:

Bild
Du håller med mig, alltså? :-)

Ja, det röda är inte helt snyggt... Din skiss var mycket bättre! Skoj! Jag får leta i andra affärer. Vad gör du på lunchen? ;-)
Av Ponyo
MuuM skrev:
Bubbi skrev:En mycket grov psd-skiss:

Bild
Du håller med mig, alltså? :-)

Ja, det röda är inte helt snyggt... Din skiss var mycket bättre! Skoj! Jag får leta i andra affärer. Vad gör du på lunchen? ;-)
Jag och min kollega ska gå till sticka, och äta lunch i gamla stan.
Har lurat in henne i stickandets värld, och hon ska kolla på garn till samma kofta som jag stickar på.
Vill du hänga på? Fast vi ska gå ganska så sent, för hon kommer inte ut ur möte förrän 12.00, och sedan tar det kanske ytterligare en kvart innan vi når gamla stan.
Jag stickar och virkar bara enkla brainless saker för tillfället. Har fått några beställningar på sjalar och mössor så jag tänkte bli färdig med dem innan jag ger mig på något roligare. Bilder på sjalarna i sarisilk finns i bloggen.

Ska börja med lurvia pixiemössor nu som beställts av en väns dotter och hennes kompis. Jag stickade sådana till deras nyfödda tvillingpar och storasyster på 8 år blev så förtjust i dem att hon och bästisen vill ha egna. Sånt är jättekul tycker jag. :-)

Om ett par veckor när vi gjort fvp och förhoppningsvis fått bra omdöme där så ska jag börja sticka en babywrap till bebisen och en overall, och mössor, och sockar och...ja ni förstår. :D
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev: Jag och min kollega ska gå till sticka, och äta lunch i gamla stan.
Har lurat in henne i stickandets värld, och hon ska kolla på garn till samma kofta som jag stickar på.
Vill du hänga på? Fast vi ska gå ganska så sent, för hon kommer inte ut ur möte förrän 12.00, och sedan tar det kanske ytterligare en kvart innan vi når gamla stan.
jaaa! smsa mig när ni är på väg! Var ska ni äta?
Funderar på om jag ska sätta mig och påbörja sprättning och upprepning av lammullskoftan jag köpte på secondhand. Köpte den enbart för att återvinna garnet. Den är jättemysig redan nu men strol XL passar inte mig riktigt.

Frågan är vad jag ska göra av garnet när jag är klar :hmm: Funderar på en "uppochner" kofta.
Användarens profilbild
Av ellla
MuuM skrev:
ellla skrev:
MuuM skrev:Marias garn säljer Knitpro.

Sen har jag hört att det finns liksom långa tygstycken man kan linda in bäbisar i när man går ut, och alltså bära dem så man slipper ha vagn. Kan det vara nåt, kanske? :fnissa:
Jaaa... men då måste man ju betala på bussen... :oops: Tänkte liksom ha med mig vagnen som gratisbiljett :D Man kan ju skjutsa väskan också! Det är ju praktiskt! och allt garn jag tänkte köpa...
Idag ska jag tvinga pappa att köra mig med bilen! :wink:
Marias garn alså! då får jag helt enkelt åka dit idag då! Jag behöver en ny sladd, de stickor jag behöver sitter fast i ett annat projekt.
Ah, förlåt. Glömde det... Det är ju faktiskt en bra anledning. Då får jag komma med en annan lösning: luncha med en sjalbarnare som kan bära bäbisen medan du shoppar garn. ;-)
Idag kanske?
Åker in till storstan nu, men finns på mobilen! 0739575644
  • 1
  • 143
  • 144
  • 145
  • 146
  • 147
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?