Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mia82
Jag har en trikåsjal (mysak) och en ergo. Nu är jag sugen på en till sjal så att jag att jag alltid har en som jag kan använda, den behöver ju trots allt tvättas då och då. Ergon är lite stor än så länge så just nu är det sjalen som gäller. Sonen är snart tre månader och jag vill ha något som funkar ett tag. Jag är inte alls insatt i olika märken på sjalar och så men har så klart sett att det finns massa olika i varierande prisklass. Är det stor skillnad mellan olika märken? Jag vill ha en mysig, stadig sjal som funkar ett bra tag till. Den ska helst vara ganska lätt att knyta eftersom jag är ganska ny på det här med sjal. Jag vill helst ha en till trikåsjal, men funderar även på om det vore bättre att satsa på en vävd redan nu. Vilken sjal skulle ni rekommendera?
Av sjaltokan
Jag skulle rekommendera en vävd och att du väljer en du tycker om rent utseendemässigt, kanske en lite kortare typ 4,7 m om du vill bära på ryggen sen när han blir äldre.

Visst är det skillnad på olika märken men den sjalen man tycker är snygg är den som används mest.. :heart:
Användarens profilbild
Av sanna73
Jag instämmer med thowida :D
En vävd, en du tycker är snygg, gärna begagnad så den är mjuk och ingosad redan från början. Vilket märke man gillar är väldigt personligt och kan skifta över tid :roll: Ellevill sjalarna är väldigt mjuka och lättknutna, easy är också mjuka men har raka ändar vilket är en smaksak om man gillar eller inte. Funderar du över märke så är det bra att försöka gå på en sjalträff och där få klämma på lite olika märken innan man bestämmer sig. Där kan du få knythjälp också :tumup:
Användarens profilbild
Av mia82
Tack för era svar. Går det att knyta på sig en vävd sjal och sen sätta i barnet på samma sätt som med en trikåsjal? Hur länge brukar man kunna använda en trikåsjal?
Av sjaltokan
mia82 skrev:Tack för era svar. Går det att knyta på sig en vävd sjal och sen sätta i barnet på samma sätt som med en trikåsjal? Hur länge brukar man kunna använda en trikåsjal?
Nej det går inte att göra på samma sätt eftersom en vävd är mer stum.

De flesta byter vid 8-10 månader får du är de flesta bebisar för tunga för en trikå, men vill du ha en trikå med lång användning röstar jag för en wbs (wrapsody bali stretch).
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
mia82 skrev:Tack för era svar. Går det att knyta på sig en vävd sjal och sen sätta i barnet på samma sätt som med en trikåsjal? Hur länge brukar man kunna använda en trikåsjal?
Både ja och nej på första frågan om du frågar mig! :-D
Dubblet-x kan du ha färdigknutet på dig och sedan sätta i barnet.
För omslutet-x brukar jag sno in mig i sjalen först, sen sätta i barnet och till sist dra åt och knyta, men jag har även en vän som har kört med att knyta färdigt sjalen helt och sen sätta i barnet med sin vävda sjal - även om det inte "ska" gå... så nog går det om man bara vill! 8)

Man kan ju eg. använda en trikåsjal länge, men jag tyckte nog att det började kännas lite svajigt redan vid 6kg, men då hade jag ju iofs vävd sjal hemma sedan tidigare att jämföra med. Hade jag inte haft det hade den säkert hängt med ett tag till!

Sen håller jag med om att du ska välja en sjal du tycker är snygg - då blir det trevligare att använda den! :tumup:

Lycka till med sjalsökandet!
Användarens profilbild
Av mia82
Återigen, tack för era svar. Jag har tittat en hel del på wrapsody bali stretch, men aldrig sett någon "på riktigt". Den är verkligen så snygg!! :love: Är det någon som vet hur stor skillnad det är mellan den och mysak? Och ungefär hur länge man brukar kunna använda den?
Av sjaltokan
mia82 skrev:Återigen, tack för era svar. Jag har tittat en hel del på wrapsody bali stretch, men aldrig sett någon "på riktigt". Den är verkligen så snygg!! :love: Är det någon som vet hur stor skillnad det är mellan den och mysak? Och ungefär hur länge man brukar kunna använda den?
Aldrig klämt och känt på en mysak men jag har burit min lillekille i en wbs när han var över året på ryggen utan problem.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?