Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ellla
Eftersom Arvid VÄGRADE sova när det hände så mycket skoj hela tiden så blev det bara en snabbis på stan tyvärr... Så garnshoppandet har jag kvar! Hade helt glömt hur krångligt det är att åka runt i stan med barnvagn :shock: Snål-jag ville passa på att åka gratisbuss, dessutom måste jag ju ha nånstans att stoppa alla mina garnfynd.
Ska försöka kolla på garn imorgon istället!
Jo, säljs Knit-pro nånstans i sthlm?
Användarens profilbild
Av MuuM
Marias garn säljer Knitpro.

Sen har jag hört att det finns liksom långa tygstycken man kan linda in bäbisar i när man går ut, och alltså bära dem så man slipper ha vagn. Kan det vara nåt, kanske? :fnissa:
Användarens profilbild
Av ellla
MuuM skrev:Marias garn säljer Knitpro.

Sen har jag hört att det finns liksom långa tygstycken man kan linda in bäbisar i när man går ut, och alltså bära dem så man slipper ha vagn. Kan det vara nåt, kanske? :fnissa:
Jaaa... men då måste man ju betala på bussen... :oops: Tänkte liksom ha med mig vagnen som gratisbiljett :D Man kan ju skjutsa väskan också! Det är ju praktiskt! och allt garn jag tänkte köpa...
Idag ska jag tvinga pappa att köra mig med bilen! :wink:
Marias garn alså! då får jag helt enkelt åka dit idag då! Jag behöver en ny sladd, de stickor jag behöver sitter fast i ett annat projekt.
Användarens profilbild
Av MuuM
ellla skrev:
MuuM skrev:Marias garn säljer Knitpro.

Jaaa... men då måste man ju betala på bussen... :oops: Tänkte liksom ha med mig vagnen som gratisbiljett :D Man kan ju skjutsa väskan också! Det är ju praktiskt! och allt garn jag tänkte köpa...
Idag ska jag tvinga pappa att köra mig med bilen! :wink:
Marias garn alså! då får jag helt enkelt åka dit idag då! Jag behöver en ny sladd, de stickor jag behöver sitter fast i ett annat projekt.
Ah, förlåt. Glömde det... Det är ju faktiskt en bra anledning. Då får jag komma med en annan lösning: luncha med en sjalbarnare som kan bära bäbisen medan du shoppar garn. ;-)
Kaffemoster skrev:Jag har förresten kommit på en sak jag INTE gillar med kauni, och som hittills varit bättre å evilla (annars sägs ju de garnen vara helt utbytbara.)

Knutar.
Skarvar så att färgskiftningarna blir fel.

Jag vet inte om jag haft tur med evilla, eller om de bryr sig mera. För visst var det skarvar när jag stickade min regnbågströja, men de låg rätt i färgrapporterna. På de kaunigarner jag hittills stickat med byter det färg helt och hållet vid knuten :evil:
Nu ska jag nysta om mina nystan, och ta av garnet vid knutarna så att man kan få det snyggt.
Sånt är oerhört irriterande oavsett garn. Har varit med om det många ggr tyvärr. :(
Användarens profilbild
Av Fryle
Idag kom tidningen Hemslöjden i min brevlåda. Detta nummer handlar huvudsakligen om stickning, men även om virkning, krokning och annat trevligt!
Umma skrev:
leonie skrev:
Umma skrev:
Knyttet & K skrev:
Umma skrev:Jag håller på och stickar i ett bomullsgarn med mina Knitprostickor men vad de glider :shock: :| passar inte riktigt min lösa stickfasthet...skulle det vara bättre med ett par stickor som var mindre glatta tror ni :hmm: och i så fall har någon något tips? Metall tror jag också är för glatta.
:help:
Ekostickorna i bokträ(?) är väldigt tröga.
:vågen: då ska jag prova ett par! Tror att de finns i Gbg på 2 knit. :hmm:
Jag har några till salu annars, för 20 kr paret. Om du behöver just storlek 3,5 och 7, vill säga. :lol: Oanvända (jag hade stickkurser för något år sedan, de här blev över).
Tack för erbjudandet! 3,5 brukar jag faktiskt använda en del, men jag vill nog helst ha rundstickor. Och det är det kanske inte?
Nej, dessvärre inte! Finns det rundstickor med träspetsar? :hmm:
Fryle skrev:Idag kom tidningen Hemslöjden i min brevlåda. Detta nummer handlar huvudsakligen om stickning, men även om virkning, krokning och annat trevligt!
Yeay! :vågen: Den och Åter är ju husorganen här hemma! *väntar*
Av Umma
Bubbi skrev:För skojs skull räknade jag ihop antal timmar jag lyckades sticka igår.
6 timmar! :shock: :whut:
:app: det var en bedrift! Jag är glad om jag får en halvtimme då och då. I kväll planerar jag in lite sticktid :vågen: !
Av Umma
leonie skrev:
Fryle skrev:Idag kom tidningen Hemslöjden i min brevlåda. Detta nummer handlar huvudsakligen om stickning, men även om virkning, krokning och annat trevligt!
Yeay! :vågen: Den och Åter är ju husorganen här hemma! *väntar*
Upplys mig! Vad är detta för tidningar!? :D
Ja det finns absolut massa olika sorters trärundstickor, av fina träsorter som ebenholtz och rosenträ exempelvis. Har inte provat dock. Men jag tycker att långa stickor gör att jag får mer ont i axlarna.
Umma - Tidskriften Hemslöjden hittar du här. Den är lite dyr, men ack så inpirerande!

Och tidningen Åter är ju också helt oumbärlig. Den hittar du här. Den är å sin sida alldeles för billig! :lol:

Och ja, det är klart att det finns rundstickor i trä, har bara inte tänkt på det! Använder ju nästan bara mina KnitPro numera - fast de är ju i trä!
leonie skrev:Nej, dessvärre inte! Finns det rundstickor med träspetsar? :hmm:
Jodå, visst finns det. Dels knit pro, som ju har bygg-din-egen-rundsticka med träspetsar, men jag har även sett andra rundstickor med trästickor
Användarens profilbild
Av MuuM
Hmmm... Jag har kommit ca 12 cm på Anatolia och jag vet inte om jag är så nöjd... Jag har bilder i telefonen, ska försöka lägga upp dem imorgon så ni får se.
Av Ponyo
MuuM skrev:Hmmm... Jag har kommit ca 12 cm på Anatolia och jag vet inte om jag är så nöjd... Jag har bilder i telefonen, ska försöka lägga upp dem imorgon så ni får se.
Varför inte nöjd? Pga av det avvikande garnet?
  • 1
  • 142
  • 143
  • 144
  • 145
  • 146
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?