Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Smultronbarn
Jäsikens vad fina ni är!!!! :love:
Nu är jag jättesugen på att uppdatera familjens medeltidsgarderob, men vi går ju nästan aldrig på sånna tillställningar nu för tiden.... :oops: Fast lilleman måste ju ha en ny särk förståss! :tumup:
Av Smultronbarn
jazoo skrev:Åh vad fint! Jag blir också avis, nu har jag inte varit på mtv på flera år (sist var nog när jag var gravid med Alice, dvs 2004, http://hjelmer.se/ det är jag längst till vänster), men det suger i medeltidstarmen när jag ser era fina kläder!

Tänk att få sitta på kapitel i skuggan under träden med en skänktallrik och ett krus kapitelöl, eller flädersaft för den delen, och bara vara mitt i allt det underbara. Jag kan riktigt känna hur fötterna ömmar av långa promenader på kullersten i läderskor med tunna sulor, doften av brända mandlar, höra klonket av rotting mot metall från kämpalekarna i Nordergravar. Solen som går ner i havet. Rosorna längs med husväggarna som blommar mer överdådigt än någon annan stans. Och överallt människor man känner (färre och färre för varje år, men ändå). Ja, det är allt väldigt speciellt med medeltidsveckan.

Nu har jag tyvärr ett jobb som gör att jag typ aldrig kommer att kunna åka dit, vi har alltid uppstart och kickoff den veckan. Jag får nog byta jobb helt enkelt, det här funkar ju inte. :roll:
Men hallå! :shock: Världen är sååå liten ibland! :lol: Jag klickade på länken, och såg Lena. :D Hon bodde i Gbg innan, och då var vi med i samma medeltidsförening.

Och vad sugen jag blir på att åka, när du skriver så där om MTV...fast jag var ändå glad att vi inte skulle åka i år, iom färjeolycken...huga.
Av legenden29
Vilken fin bild! Jag har en vacker linneklänning som jag skulle ha på en happening men vi blev sjuka o fick stanna hemma så nu hänger den bara i garderoben.... Borde ha sålt den inför veckan...
FINA är ni i alla fall!
Användarens profilbild
Av Apiaria
Kul att ni också gillar Kapitel :heart:

Men nu är medeltidsveckan slut, känns alltid lika skönt och alltid lika vemodigt.
Användarens profilbild
Av mammagumman
Apiaria skrev:Kul att ni också gillar Kapitel :heart:

Men nu är medeltidsveckan slut, känns alltid lika skönt och alltid lika vemodigt.
Men hallå där? Har vi setts någonstans veckan som gått? Massa sjalar och bärselar överallt! :tumup:
Av Smultronbarn

Vem gillar inte Kapitel....? :lol: :tumup: Ungstrull och flädersaft! :mums:
Användarens profilbild
Av Apiaria
Marit skrev:mammagumman, jättefina kläder! Skulle vilja se närbilder på allt med lååånga texter!!!
'

Du har inte möjligtvis inflytande över när veckan äger rum? Den ligger ju mitt i brinnande skörd! Vi bönder har ju inte en chans! :hopmad:
Förstå då hur Torneamentum-killarna känner, nästan allihop är bönder, OCH rider tornerspel varje kväll i vecka 32.

Men nej, den veckan är fastlagd för tid och evighet tror jag.

Mammagumman, jag rörde mig likt ett giftbesprutat bi mellan Kapitelhusgården och stora marknaden, för det mesta bärandes på Sorken i en beige Ergo (inte så medeltida, jag vet, men det blev för VARMT med sjal tyckte både han och jag)
Användarens profilbild
Av zandrama
Synd att vi missade er! Vi var ju också där. Fina var ni iaf! :)
Tyvärr är våra bilder gigantiska och jag orkar inte fixa det nu, annars hade du kunnat få se oss också.
Av Smultronbarn
mammagumman: jag måste förresten fråga, vad har ni haft för mönster/inspiration till era fina kläder på biden? :D Blir ju så sysugen... :tumup:
Användarens profilbild
Av mammagumman
Smultronbarn skrev:mammagumman: jag måste förresten fråga, vad har ni haft för mönster/inspiration till era fina kläder på biden? :D Blir ju så sysugen... :tumup:
Oj! Många års harvande i medeltiden :D.

Men årets nyhet för mig var en ordentlig klänning med över och underklänning och där fick jag lite råd av Myralea. Mannen har nysydd kjortel och av sonen ärvad byxor och struthätta. På marknaden köpte jag sedan en huvudbonad efter medeltida mönster för en hundring.

Sönerna har utvecklat sina kläder under flera års tid och inspiration är dels från andra dom sett på medeltidsveckan samt tex http://www.proknekt.se/. De är klädda i brokor (kallingar), hosor (byxben), pösskjortor och handsydda yllejackor, babymössa (coif) och skor inköpta på tidgare marknader samt en massa tillbehör hängande i bältet osv.

Storasyster har tunn underklänning eller särk samt fantasiöverklänning.

Lilla syster har särk samt en liten hätta.

Det mest är sytt enligt fyrkantsmönstermodellen med kilar och i linnetyg. Mer korrekt ska överkläderna vara sydda i ylle. Men jag fyndade linnetyg för 59 kr/m på IKEA vilket gjorde att vi kunde sy en himla massa för inte så mycket pengar. Jag skulle tex vilja ha en mantel men fick hålla tillgodo med en stor yllesjal som jag redan hade i gömmorna.

Nu ska det köpas kylskåp men jag återkommer gärna i ämnet! :D
Av Smultronbarn
mammagumman skrev:
Smultronbarn skrev:mammagumman: jag måste förresten fråga, vad har ni haft för mönster/inspiration till era fina kläder på biden? :D Blir ju så sysugen... :tumup:
Oj! Många års harvande i medeltiden :D.

Men årets nyhet för mig var en ordentlig klänning med över och underklänning och där fick jag lite råd av Myralea. Mannen har nysydd kjortel och av sonen ärvad byxor och struthätta. På marknaden köpte jag sedan en huvudbonad efter medeltida mönster för en hundring.

Sönerna har utvecklat sina kläder under flera års tid och inspiration är dels från andra dom sett på medeltidsveckan samt tex http://www.proknekt.se/. De är klädda i brokor (kallingar), hosor (byxben), pösskjortor och handsydda yllejackor, babymössa (coif) och skor inköpta på tidgare marknader samt en massa tillbehör hängande i bältet osv.

Storasyster har tunn underklänning eller särk samt fantasiöverklänning.

Lilla syster har särk samt en liten hätta.

Det mest är sytt enligt fyrkantsmönstermodellen med kilar och i linnetyg. Mer korrekt ska överkläderna vara sydda i ylle. Men jag fyndade linnetyg för 59 kr/m på IKEA vilket gjorde att vi kunde sy en himla massa för inte så mycket pengar. Jag skulle tex vilja ha en mantel men fick hålla tillgodo med en stor yllesjal som jag redan hade i gömmorna.

Nu ska det köpas kylskåp men jag återkommer gärna i ämnet! :D
Tack för ditt svar! :vågen: Ja återkom gärna i ämnet,och lycka till med kylskåpet. :tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?