Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Umma skrev:Jag håller på och stickar i ett bomullsgarn med mina Knitprostickor men vad de glider :shock: :| passar inte riktigt min lösa stickfasthet...skulle det vara bättre med ett par stickor som var mindre glatta tror ni :hmm: och i så fall har någon något tips? Metall tror jag också är för glatta.
:help:
Ekostickorna i bokträ(?) är väldigt tröga.
Av Umma
Knyttet & K skrev:
Umma skrev:Jag håller på och stickar i ett bomullsgarn med mina Knitprostickor men vad de glider :shock: :| passar inte riktigt min lösa stickfasthet...skulle det vara bättre med ett par stickor som var mindre glatta tror ni :hmm: och i så fall har någon något tips? Metall tror jag också är för glatta.
:vågen: då ska jag prova ett par! Tror att de finns i Gbg på 2 knit. :hmm:
Av leonie
Umma skrev:
Knyttet & K skrev:
Jag har några till salu annars, för 20 kr paret. Om du behöver just storlek 3,5 och 7, vill säga. :lol: Oanvända (jag hade stickkurser för något år sedan, de här blev över).
Jag går och grunnar på en idé som jag fick förra vintern. Att sticka en vinterjacka? Tror ni det går? Jag tänkte mig den typ i Lovikkagarn, och så tovar man den lite. Lovikkavantar är ju varma och bra, så jag tänkte att det skulle vara varmare med en lovikkajacka än en som är sydd i ylletyg. Och visst borstar man upp luddet på vantarna när man tovat dem? Jag skulle nog vilja ha jackan mindre luddig :lol:
Användarens profilbild
Av MuuM
Knyttet & K skrev:Jag går och grunnar på en idé som jag fick förra vintern. Att sticka en vinterjacka? Tror ni det går? Jag tänkte mig den typ i Lovikkagarn, och så tovar man den lite. Lovikkavantar är ju varma och bra, så jag tänkte att det skulle vara varmare med en lovikkajacka än en som är sydd i ylletyg. Och visst borstar man upp luddet på vantarna när man tovat dem? Jag skulle nog vilja ha jackan mindre luddig :lol:
Fodra den så det inte blåser rätt igenom? Det låter som en skoj idé iallfall!
Användarens profilbild
Av ellla
MuuM skrev:
Bubbi skrev:Någon här inne som vill sälja en nystare till mig :roll: :D
*hihi* Nä, tyvärr. Hade jag fått Elllas hade du kunnat låna. Jag har en nystvinda, dock. Men det hjälper inte så mycket.
Hejhej! Nu är jag i Storstaden, MEN nystsnurran hittade jag inte när vi packade ihopp från ume. *rackarns då* Jag vet att den ligger på ett bra ställe, men vilket kommer jag inte riktigt ihåg just nu. När jag kommer hem så skickar jag den helt enkelt till dig! (vilket det alså hade varit smidigast att göra på en gång, men nu när jag ändå skulle till sthlm så tyckte jag att det skulle vara lättare att ta med den. as if...)
Användarens profilbild
Av ellla
Idag tänkte jag ta och åka in till stan och kolla på garn, vart finns bästa garn-spanet?? Det kan ju ha ändrats sen jag bodde här för fem år sedan tänker jag :roll:
Anntorps väv tänkte jag kila förbi, jag är lite sugen på mer silkesgarn... men sen då? Vad MÅSTE jag besöka? Och finns det några roliga stickkaféer eller så närmsta veckorna?
ellla skrev:Idag tänkte jag ta och åka in till stan och kolla på garn, vart finns bästa garn-spanet?? Det kan ju ha ändrats sen jag bodde här för fem år sedan tänker jag :roll:
Anntorps väv tänkte jag kila förbi, jag är lite sugen på mer silkesgarn... men sen då? Vad MÅSTE jag besöka? Och finns det några roliga stickkaféer eller så närmsta veckorna?
Igår stickade vi på Vetekatten, det var ju nedrans att jag inte talade om för dig. Tisdagar brukar det kunna vara stickkafe på Hurtigs konditori, har jag för mig. Det borde stå i kalendern på sticka.org.
Användarens profilbild
Av MuuM
ellla skrev:Idag tänkte jag ta och åka in till stan och kolla på garn, vart finns bästa garn-spanet?? Det kan ju ha ändrats sen jag bodde här för fem år sedan tänker jag :roll:
Anntorps väv ligger ju nästan vägg i vägg med mitt jobb. Lunch?

Sen ligger det en till på Österlånggatan, Sticka heter den. Och så hittade jag en skojig på Stora Nygatan häromdagen. Och Knits ligger mittemot Anntorps, de har inte så mycket garn men en del uppstickat skojigt.

Och så är det ju Marias garn på St Paulsgatan som är ett måste.
Användarens profilbild
Av ellla
MuuM skrev:

Sen ligger det en till på Österlånggatan, Sticka heter den. Och så hittade jag en skojig på Stora Nygatan häromdagen. Och Knits ligger mittemot Anntorps, de har inte så mycket garn men en del uppstickat skojigt.

Jag har redan lovat storasuster en lunch idag, OCH min mobil har laddat ur sig, så jag går inte att få tag på specciellt lätt :) (min fina katt har tuggat av väggladdaren, så nu kan jag bara ladda i bilen, inget problem i ume, men här åker jag nästan aldrig bil. kan man be busschaffören att få låna deras cigg-uttag?!?) Men, jag kommer in till stan fler gånger! Vi kan väl boka in en annan dag?

Vetekatten igår... mmm... fika... Ska kolla på sticka.org! Tack!
Användarens profilbild
Av MuuM
ellla skrev:
MuuM skrev:

Jag har redan lovat storasuster en lunch idag, OCH min mobil har laddat ur sig, så jag går inte att få tag på specciellt lätt :) (min fina katt har tuggat av väggladdaren, så nu kan jag bara ladda i bilen, inget problem i ume, men här åker jag nästan aldrig bil. kan man be busschaffören att få låna deras cigg-uttag?!?) Men, jag kommer in till stan fler gånger! Vi kan väl boka in en annan dag?

Vetekatten igår... mmm... fika... Ska kolla på sticka.org! Tack!
Absolut! Jag sitter här varje dag... :-) Bubbi går hit på några minuter också.

Just det, synd att du glömde nystvindan. Nåja. :-) Skicka går finfint, du får pengar till portot.
Av Umma
leonie skrev:
Umma skrev:
Knyttet & K skrev:
Jag har några till salu annars, för 20 kr paret. Om du behöver just storlek 3,5 och 7, vill säga. :lol: Oanvända (jag hade stickkurser för något år sedan, de här blev över).
Tack för erbjudandet! 3,5 brukar jag faktiskt använda en del, men jag vill nog helst ha rundstickor. Och det är det kanske inte?
Av Umma
Bubbi skrev:Här är den fantastiska tröja jag såg på "Gilmore Girls" i helgen:

Bild
FIn! Den ser ut att vara virkad upptill i oket? och stickad nedtill? :hmm:
Av Umma
MuuM skrev:

:notes: vill åka på garnshopping....
  • 1
  • 141
  • 142
  • 143
  • 144
  • 145
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?