Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Jag har precis fått hem min Hoppediz London som jag tänkt sy ringsjalar av, och inser att det är ju bara storkar på ena sidan av tyget.

Hur skulle ni göra? Ha den möntrade sidan så att det är mönster framåt på svansen, eller att det är mönstrat på den del av tyget som är runt dig och barnet?
Användarens profilbild
Av Anso
Jag sydde ju en sån åch då var svansen med avigan framåt så att säga. Storkarna syntes på min rygg och axel och det var så fint så. :D
Användarens profilbild
Av Anso
BILD:
Bild

Hanna och morfar i Londonringsjalen.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Ja, det är nog bäst. Svansen kan ju fladdra lite också, så då syns storkarna där med, medans det är svårt att få syn på avigan på det tyg som är runt en själv...
Användarens profilbild
Av annikar
Den såg ju helsnygg ut!

Måste passa på att fråga om vikning om man syr ringsjal av en hoppediz. Jag sydde en ringsjal med din anso-vikning i ett tunnt bomullsyg, men den satt inte alls skönt över axeln på mig, skavde på halsen och skar in lite överallt. Så jag sydde om den till helt ovikt och den passar bättre.
Men hur är det när man syr med ett kraftigare tyg som en hoppediz? Blir det "för mycket" tyg över axeln om man inte viker den? Ska förstås sy med stora ringar, men om nån har goda råd tar jag tacksamt emot!
Användarens profilbild
Av Anso
Jag skulle nog vika tyget på något sätt, gillar inte att bara sy rakt över för det blir svårt att få den att avlasta bra i alla fall på mig.

När jag har gjort "Anso"-vikningen så har jag inte sytt så väldans nära ringarna utan kanske en 10-15 cm ut ifrån dem och det hindrar ju tyget ifrån att breda ut sig så fort och kanske ifrån att skära in i halsen också.

Kan vara så att det blir lite tjockt att sy i Hoppistyg bitvis om man gör "Anso-vikningen" men sy försiktigt så går det eller prova att vika på något annat sätt. Prova, prova! :D :D
Senast redigerad av Anso den tor okt 13, 2005 20:01, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Alven
Jag gjorde en Sannavikning med min halva Gorasol, och den blev superskön! Jag tror Hoppis och Girasol är rätt lika i tjocklek och kvalitet.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Vad är Sannavikningen, finns den beskriven här någonstans?
Användarens profilbild
Av annikar
Tack för tips! Ska testa lite.

Sanna-vikningen är väl den som finns på sjalbarns förstasida under "sy själv". Vad jag förstått är den rättså lik ringo-vikning.
Användarens profilbild
Av Alven
annikar skrev:Sanna-vikningen är väl den som finns på sjalbarns förstasida under "sy själv". Vad jag förstått är den rättså lik ringo-vikning.
Ja precis. Den är ganska lik Ringon, men snäppet bättre iaf om man som jag har lite beniga axlar.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?