Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Bowzee
Jag är ju så dum! :duh:
Sålde min symaskin, för jag satt aldrig vid den!
(Jo, det gjorde jag, men inte så ofta som jag önskat)
Och nu sitter jag här. Bebisen sover och jag vill sy! Massor.
Kattigloo och kuddfördral och en massa annat!
Jag kan inte sy för hand.
Vad gör man?
Köper en Husqvarna 2000? Vad kostar en sån?
Lånar en symaskin? Av vem isf?

Sicka problem jag har! :lol:
Av tumbler
Göra allt förarbetet och sen sy hos någon som har symaskin? Det är ändå det moment som (ofta) tar kortast tid.
Användarens profilbild
Av loppatoppa
Nästan som här då, fast min symaskin la av :(
Vill ha en ny, men vilken??? Tips mottages tacksamt! Syr väl inte så jättemycket än, men hoppas kunna mer! Har fått låna mammas jättegamla tillsvidare, men den syr typ raksöm o zickzack.
Av Marine78
Och jag sittter här med ett helt gäng maskiner :oops: Det är så att man får skämmas lite. Rena symaskiner har jag två utav...och den mekaniska används välan i minsta laget just nu...
Användarens profilbild
Av Bowzee
Marine78 skrev:Och jag sittter här med ett helt gäng maskiner :oops: Det är så att man får skämmas lite. Rena symaskiner har jag två utav...och den mekaniska används välan i minsta laget just nu...
Det blir ju lite långt om jag skulle komma och låna en av dig. :D
Kanske billigare att köpa en egen. :lol:

Eller du kanske rent av menade att du kunde sälja en? 8)
Senast redigerad av Bowzee den mån aug 10, 2009 15:21, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Bowzee
Sagas mamma skrev:Göra allt förarbetet och sen sy hos någon som har symaskin? Det är ändå det moment som (ofta) tar kortast tid.
Jo, det är klart.
Fast mina alternativ är ju inte de bästa...
Farmor. Eller fd svärmor. Hmm. :roll:
Användarens profilbild
Av Bowzee
loppatoppa skrev:Nästan som här då, fast min symaskin la av :(
Vill ha en ny, men vilken??? Tips mottages tacksamt! Syr väl inte så jättemycket än, men hoppas kunna mer! Har fått låna mammas jättegamla tillsvidare, men den syr typ raksöm o zickzack.
Jag fick en Husqvarna 400 computor av min mamma. Den tröttnade jag på snabbt.
Undertråden tog slut skitsnabbt, bla.
Och så bytte jag in den och köpte en Toyota ES121, och det skulle jag aldrig gjort.
Den var jobbig. Och motorn vibrerade så mycket att jag fick lock för öronen i flera dagar efteråt.
Sen har jag ju lånat min svärmors Husqvarna 2000 ett par gånger. Underbar snabb, lätträdd och enkel maskin.
Jag vill iaf ha en mekanisk.
Av tumbler
Bowzee skrev:
Sagas mamma skrev:Göra allt förarbetet och sen sy hos någon som har symaskin? Det är ändå det moment som (ofta) tar kortast tid.
Jo, det är klart.
Fast mina alternativ är ju inte de bästa...
Farmor. Eller fd svärmor. Hmm. :roll:
Nej, det var ingen bra idé. :roll:
Av Marine78
Njae :oops: vill nog ha dem kvar...så bra när en är på service att kunna ha en annan då. Men jag är frälst på PFAFF. Overlocken och båda hushållsmaskinerna är PFAFF. Tycker deras övermatning på hushållsmaskinerna är super och har stortrivts med maskinerna från första stund. Overlocken har jag aldrig haft några problem med och är det något som mot förmodan strular är det enkelt att felsöka och finns alltid en naturlig förklaring till varför den inte sköter sig som den skall (slarv från den som sitter vid maskinen är vanligaste felet ;-)).
Bowzee skrev:
Marine78 skrev:Och jag sittter här med ett helt gäng maskiner :oops: Det är så att man får skämmas lite. Rena symaskiner har jag två utav...och den mekaniska används välan i minsta laget just nu...

Användarens profilbild
Av Bowzee
Haha, ingen fara! :D
Marine78 skrev:Njae :oops: vill nog ha dem kvar...så bra när en är på service att kunna ha en annan då. Men jag är frälst på PFAFF. Overlocken och båda hushållsmaskinerna är PFAFF. Tycker deras övermatning på hushållsmaskinerna är super och har stortrivts med maskinerna från första stund. Overlocken har jag aldrig haft några problem med och är det något som mot förmodan strular är det enkelt att felsöka och finns alltid en naturlig förklaring till varför den inte sköter sig som den skall (slarv från den som sitter vid maskinen är vanligaste felet ;-)).
Bowzee skrev:

Kollade på ett par sidor.
Fanns en Singer Tradition för 1500:- Bra pris, för mig iaf.
Någon som har erfarenhet av dem/den?
Användarens profilbild
Av rithelo
Om jag vore du skulle jag ta mig till närmaste loppis/Kupan eller liknande och fynda en gammal jäkel. Det kan visa sig vara så att du gjort klippet.
Troligtvis behöver du ju bara bassömmar för det mesta ändå, eller kan man alltid improvisera.
Och skulle det vara så att det behövs en service, så har du ju ändå tjänat på det ett tag i alla fall.
Sen säljer du den på Blocket när du hittat en du verkligen vill ha och har råd med. :tumup:

Själv sitter jag och syr på en gammal-gammal Husquarna som är snyggt grönmetallic och går som en dans. :mrgreen:
Användarens profilbild
Av Bowzee
rithelo skrev:Om jag vore du skulle jag ta mig till närmaste loppis/Kupan eller liknande och fynda en gammal jäkel. Det kan visa sig vara så att du gjort klippet.
Troligtvis behöver du ju bara bassömmar för det mesta ändå, eller kan man alltid improvisera.
Och skulle det vara så att det behövs en service, så har du ju ändå tjänat på det ett tag i alla fall.
Sen säljer du den på Blocket när du hittat en du verkligen vill ha och har råd med. :tumup:

Själv sitter jag och syr på en gammal-gammal Husquarna som är snyggt grönmetallic och går som en dans. :mrgreen:
Min dröm är ju en sån maskin! de är helt underbara.
Min fd svärmor och hennes mor har varsin.
Jag har lånat dem båda ett par ggr, men båda hade behövt en service.
Och det är de för snåla för att betala. :roll:
Det finns ingen sån här i Sjöbo som har symaskiner. tror jag iaf.
Men det ger mig ju en anledning att gå ner och se efter. Finns ju alltid annat kul där :lol:

Men det har kanske, kanske löst sig. :vågen:
Användarens profilbild
Av loppatoppa
rithelo skrev:Om jag vore du skulle jag ta mig till närmaste loppis/Kupan eller liknande och fynda en gammal jäkel. Det kan visa sig vara så att du gjort klippet.

En sådan grön gammal husquarna ligger i min container nu efter att den sa *poff* o bolmade ut svart rök i förra veckan :( Så länge den gick var den en pärla!

Nu har jag lånat mammas gamla gråa PFAFF, tur att hon fick en ny i julklapp :D
Av Hell Cat
Om du vill kan jag fråga min svärmor. Jag vet att hon har en maskin ståendes, jag vet inte om hon vill sälja den men kanske hon kan låna ut den till dig? :heart:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?