Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Bowzee
Jag bestämde mig för ett tag sedan att virka mormorrutor av mina gamla akrylgarner.
och jag ångrade mig ganska snabbt. (Billigt, sticksigt, inte värt besväret)
Och när det var marknad köpte jag ett riktigt virk-garn. (Naturfärgat 200gr. )
Har även ett ljusrosa virkgarn (på typ 40-50gr) som jag tänkt ha i mitten av rutorna.
Men jag får aldrig tummarna loss! :hopmad:
Ska jag gå hem till farmor och bedja henne om att ta över min börda, eller ska jag sälja det?
eller jag ska lägga undan det och vänta ett par år, och sen kanske få tummarna loss?
Detta är livsviktiga beslut som jag själv inte kan ta just nu. :Hahaa:
Av eamane
Jag röstar för att spara det! :) Även om det inte blir något nu så kan du bli sugen att virka igen en dag och då kan du ju sätta fart på en gång :)
Användarens profilbild
Av tweed
Jag skulle tvinga mig att börja och göra några rutor, sen brukar det vara svårt att sluta :D Bra att ha något i händerna framför TVn på kvällen.
Användarens profilbild
Av Bowzee
eamane skrev:Jag röstar för att spara det! :) Även om det inte blir något nu så kan du bli sugen att virka igen en dag och då kan du ju sätta fart på en gång :)
Fast jag kan ju inte virka. :oops:
Jag ville lära mig, men jag är slö. Haha.
Nej, jag går faktiskt och lämnar det till farmor.
men tack för hjälpen iaf! :D
Användarens profilbild
Av Bowzee
kvarnvik skrev:Jag skulle tvinga mig att börja och göra några rutor, sen brukar det vara svårt att sluta :D Bra att ha något i händerna framför TVn på kvällen.
Får göra det.
Snackade med pappa och farmor klarar nog inte det.
Hon är dålig nog som det är.

Hur gör jag nu?
För garnet ligger i en härva, inte som ett nystan.
Måste jag veckla upp det och nysta det, eller det funkar ändå?
Användarens profilbild
Av tweed
Bowzee skrev:
kvarnvik skrev:Jag skulle tvinga mig att börja och göra några rutor, sen brukar det vara svårt att sluta :D Bra att ha något i händerna framför TVn på kvällen.
Får göra det.

Hur gör jag nu?
Jag skulle nog försöka nysta upp det, annars har du snart ett trassel utan ände. Veckla ut härvan så att den blir en rund ring. Sätt ihop två stolar med ryggen mot varandra och lägg härvan om sen drar du isär stolarna så att den sitter uppspänd där, sen är det bara att leta reda på änden, ta bort trådarna som den är ihopknuten med och börja nysta :D Jag hittade en film på youtube härom dagen som jag tipsade Asia i i den här tråden: http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=139973
Testa det, behöver du beskrivning på mormorsrutor så hojta till, det är lätt och roligt :tumup:
Användarens profilbild
Av Bowzee
kvarnvik skrev:
Bowzee skrev:
Får göra det.

Hur gör jag nu?
Jag skulle nog försöka nysta upp det, annars har du snart ett trassel utan ände. Veckla ut härvan så att den blir en rund ring. Sätt ihop två stolar med ryggen mot varandra och lägg härvan om sen drar du isär stolarna så att den sitter uppspänd där, sen är det bara att leta reda på änden, ta bort trådarna som den är ihopknuten med och börja nysta :D Jag hittade en film på youtube härom dagen som jag tipsade Asia i i den här tråden: http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=139973
Testa det, behöver du beskrivning på mormorsrutor så hojta till, det är lätt och roligt :tumup:
Får väl försöka få tummarna loss då! :D
Jag fick de beskrivningarna för ett tag sedan, så jag har de under favoriter! :lol:
Användarens profilbild
Av Bowzee
Elflin skrev:Ta med garnet på ons så kan jag visa dig!
Jag har lyckats virka ett par rutor, och jag kan inte komma på onsdag, men om jag får problem, så tar jag med det! :D
Användarens profilbild
Av Bowzee
Aaarg!
Nu har jag ju fått tummarna loss så pass att jag börjat på härvan. Astråkigt!
Och ännu tråkigare blev det när pappa kom och sa att farmor har en riktigt sån, "snurra" eller vad man ska kalla den. :hopmad:

Men jag har iaf provat med detta garnet och den pyttiga virknålen och det ser inte klok ut!

Så det jag försöker komma till är... Någon som vill köpa ett 200gr nystan/härva? Naturfärgat.
Och en Boye 1,5mm virknål!? :Hahaa:

Jag blir aldrig färdig med något!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?