Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
Knyttet & K skrev:Åh, beslutsångest. Jag vet inte om jag riktigt gillar garnet jag tänkt sticka uppifrånochnerkoftan av. Det känns som ett stort och onödigt projekt om jag inte blir nöjd med slutresultatet. Eller ska jag sticka den ändå? Det kanske får bli en bolerokofta om jag inte känner mig nöjd när jag stickat en bit :lol:

Sen undrar jag om det är någon som har rester av Drops alpaca att sälja till mig? Eller byta mot något annat. Jag tänkte sticka en multirandig barnkofta och tänkte att alpacan är mjuk och skön. Eller ska jag lyxa och köpa lite olika färger av visjögarn?
Hur mycket tror ni man behöver om man ska sticka både en bäbiskofta och en barnkofta? Och är det någon som har vissjörester att byta/sälja?
Hur gammalt är barnet?
Till Ville (som är stor som en treåring) har jag precis fått gå upp till 5 nystan (50 g garn) om jag stickar en kofta.
Av Ponyo
I förrgår köpte jag ju garn till sambons kofta. Den är så snabbstickad att jag redan är klar med en ärm.
Det gillas. Då hinner jag med andra projekt också. :vågen:
Så mycket att sticka, så lite tid.
Av Umma
Bubbi skrev:I förrgår köpte jag ju garn till sambons kofta. Den är så snabbstickad att jag redan är klar med en ärm.
hear hear!!
Av Ponyo
Umma skrev:
Bubbi skrev:I förrgår köpte jag ju garn till sambons kofta. Den är så snabbstickad att jag redan är klar med en ärm.
hear hear!!
Ja, och då stickar jag ändå i snitt tre timmar om dagen. Eller mer.
Bubbi skrev:
Umma skrev:
hear hear!!
:shock: du har inte en halvtimme att låna ut till mig?
Av Ponyo
Knyttet & K skrev:Nu håller jag på med ett raglanprov till min kofta (jag har bestämt mig för att sticka den) men jag funderar över ökningarna efter markeringen. Hur osynliga ska de vara? Det blir ett litet hål, gör jag fel eller ska det vara så?
Jag fick inget hål. Har du kollat hennes filmer. De är grymt bra.
Mina ökningar blev verkligen osynliga.
Bubbi skrev:
Knyttet & K skrev:Nu håller jag på med ett raglanprov till min kofta (jag har bestämt mig för att sticka den) men jag funderar över ökningarna efter markeringen. Hur osynliga ska de vara? Det blir ett litet hål, gör jag fel eller ska det vara så?
Ja, jag har kollat på dem. Jag får kolla igen, jag gör nog nåt fel då.
Av Ponyo
fröken_zombie skrev:
Bubbi skrev:
Umma skrev:
hear hear!!
Nja, jag tycker ju att även det är för lite. :roll:
Jag är nördigaste mamman i hela lekparken. Jag brukar passa på att sticka medan V leker.
Nu har mitt hundgarn kommit! Jag glömde säga att jag ville ha det nystat, så då har jag lite att göra. :roll: Nu längtar jag lite tills jag ska börja jobba, så jag kan sticka på bussen. :D

Bild
Morris träffar sig själv :lol:
Av Ponyo
gurkan76 skrev:Nu har mitt hundgarn kommit! Jag glömde säga att jag ville ha det nystat, så då har jag lite att göra. :roll: Nu längtar jag lite tills jag ska börja jobba, så jag kan sticka på bussen. :D

Bild
Vad häftigt!
Bubbi skrev:
fröken_zombie skrev:
Bubbi skrev:
Umma skrev:
hear hear!!
Nja, jag tycker ju att även det är för lite. :roll:
Jag är nördigaste mamman i hela lekparken. Jag brukar passa på att sticka medan V leker.
På spårvagnen brukar jag passa på :lol: många höjda ögonbryn...

Får kanske börja gå med sonen ut och se på när han leker, risken är bara att han blir vansinnig då
Knyttet & K skrev:
Bubbi skrev:
Ja, jag har kollat på dem. Jag får kolla igen, jag gör nog nåt fel då.
Nu har jag kollat igen och jag gör rätt. Det är alltså inge stort hål, utan det blir ju ett litet under den nya maskan. Men det kanske beror på garnet att det syns lite.
En fråga till. Jag har stickat det Tant Kofta kallar effektfull raglan nu, men jag tror inte jag ska göra det utan ha smalare rand vid ökningarna. På ett av inläggen om raglanökningen skriver hon att hon har två maskor mellan ökningarna men i ett annat inlägg ser det ut som att hon bara har en markör i varje hörn och skriver att man ska öka innan/efter markören? Ska man ha två maskor emellan eller ska man öka åt båda hållen direkt efter varandra?
gurkan76 skrev:Nu har mitt hundgarn kommit! Jag glömde säga att jag ville ha det nystat, så då har jag lite att göra. :roll: Nu längtar jag lite tills jag ska börja jobba, så jag kan sticka på bussen. :D

Bild
Coolt.
Vad skall det bli av garnet?
  • 1
  • 138
  • 139
  • 140
  • 141
  • 142
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?