Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Visst har det funnits en bytestråd för stickor, virknålar och sånt? Eller låg de bytena med allmänt prylbytande? :hmm:

Nåväl, i väntan på att den rätta tråden, om en sån finns, ska dyka upp skapar jag en här! :tumup:

Jag har:
Virknål nr 6 (Inox, plast oöppnad i förpackning fortfarande)
Jumperstickor nr 10 (drops design, plast)
Strumpstickor i metall nr 2,5 och nr 3 (2½orna är ett helt jämt och fint set, men 3orna har en sticka som är liiiiiite liiiite böjd vilket väl inte märks medans man stickar men kan kännas när man har alla stickorna i handen tillsammans)

...som jag skulle vilja byta mot något i pysselväg! :D
(kan även slänga med en eller annan egenskapad stickmarkör om det kan vara av intresse)

Byter gärna mot något från symfoniewoods/knit pro, ett stickmått, strumpstickor av bambu eller trä (nr 2½, 4, 4½) eller syrafri dubbelhäftande tejp, men det mesta inom skapande är av intresse... :wink:
Senast redigerad av CrazyMagpie den tis jul 07, 2009 09:34, redigerad totalt 3 gång.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Åh vad bra :vågen:

Jag har en rundsticka i metall, stl 3,5 40 cm. Kanske några jumperstickor i metall också. Jag har inte helt bestämt mig för om jag ska göra mig av med dem, men jag använder ju bara knitpicksen nu.

Sen har jag blöjbyxgarn från Minimundus som jag gärna byter bort. Jag tror att det är ett halvt nystan ljusbrunt och ett nystan mörkbrunt. Jag väger om någon är intresserad.

Önskas: Stickmarkörer, virknålar, Knitpro-kablar, ullgarnsrester
Användarens profilbild
Av ellla
Åh! jag byter gärna blöjbyx-garn mot annat ullgarn Knyttet!

Annars har jag en hel del stickor och virknålar och garn jag gärna byter bort!
Ska kolla storlekar när jag kommer till ume nästa helg.
Av Nettan
Byter gärna till mig stickor, är mest intresserad av strumpstickor och rundstickor.
Rundsticka 3 mm, strumpstickor 4,5 mm, 5,5 mm och uppåt är det som behövs här.

Kan byta bort lingarn, ullgarn (har jättemjukt som blir underbara ullbyxor och lite annat), har även ull allt från endast klippt till tvättad och kardad eller om man vill spunnen.
Tyger byter jag gärna också men det kanske det inte är tänkt i denna tråden att man skall göra. :hide:
Senast redigerad av Nettan den tis jul 07, 2009 14:17, redigerad totalt 1 gånger.
Av Nettan
Alecsandra skrev:Jag har massa rundstickor, metall med plast emellan. Byter gärna några mot tyg eller garn
Vilka stolekar på stickor har du och vad för tyg och garn söker du?
Känns som om jag har alla storlekar och i alla möjliga längder. Är väl mest sugen på lingarn att göra disktrasor av men även ull till strumpor och blöjbyxor. Tyger så är allt av intresse bara man kan sy kläder av dem :)
Användarens profilbild
Av sofiutane
Knyttet & K skrev:Jag söker Visjö och Drops Alpaca i olika färger. Vi snackar rester alltså, inte nödvändigtvis hela nystan även om det också kan vara intressant. Köpes eller bytes mot annat garn/material
Jag har en massa yttepyttesnuttar av ganska många olika färger Drops Alpaca. Gjort 4 filtar med säkert 10-15 färger totalt. Men då beror det ju hur stora bitar du behöver.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
sofiutane skrev:
Knyttet & K skrev:Jag söker Visjö och Drops Alpaca i olika färger. Vi snackar rester alltså, inte nödvändigtvis hela nystan även om det också kan vara intressant. Köpes eller bytes mot annat garn/material
Jag har en massa yttepyttesnuttar av ganska många olika färger Drops Alpaca. Gjort 4 filtar med säkert 10-15 färger totalt. Men då beror det ju hur stora bitar du behöver.
Hur yttepyttiga? Jag vill sticka en multirandig kofta åt Agnes. Stl 92 alltså. Det kan blir lite smala ränder men man bör ju kunna sticka tre fyra varv kanske?
Användarens profilbild
Av Bowzee
Jag har typ 10-15 nystan i 100% akryl 50 eller 100gr (minns inte). Olika färger.
Skänker bort dem, om någon vill ha?

Finns vitt, blått, grönt, rosa, svart, melerat i rosa och melerat i blått även ett jeansfärgat.
Säkert fler.
Användarens profilbild
Av Elflin
Bowzee skrev:Jag har typ 10-15 nystan i 100% akryl 50 eller 100gr (minns inte). Olika färger.

Finns vitt, blått, grönt, rosa, svart, melerat i rosa och melerat i blått även ett jeansfärgat.
Säkert fler.
mjukt eller stickigt? Är lite osäker på om det at mjuk nog att virka något till barn av?
Användarens profilbild
Av Bowzee
Elflin skrev:
Bowzee skrev:Jag har typ 10-15 nystan i 100% akryl 50 eller 100gr (minns inte). Olika färger.

Säkert fler.
mjukt eller stickigt? Är lite osäker på om det at mjuk nog att virka något till barn av?
Det känns mjukt. Iaf som nystan.
Har inte lyckats sticka något av det, eftersom jag tappar inspirationen.
Jag hade iaf inte stickat något till mig eller dottern av det för jag är livrädd för sticksighet. :whut:

Jag har prövat att virka mormorrutor av det, men det kändes som slöseri.
Dels för att jag var rädd för att den inte skulle bli mysig och dels för att det kändes som ett för stort projekt med billigt akrylgarn.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?