Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:
MuuM skrev:
Absolut! :tumup: Säg till när du är i närheten.

Skoj att det blev bra! Hade du köpt tröjan av designermärket hade den kostat dubbelt så mycket, tror jag. Så se det som att du sparade en massa!
Nej, den är haute couture, så vi snackar 5-6 ggr så mycket som färdig. Plus svår att få tag på.
Du ser! Se nu till att sticka den i smyg också. :-)
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:Nu upptäckte jag att jag dessutom hade mina knit pros med mig till jobbet. Så jag kan börja på en äkta provlapp redan nu.
:app:
Av Ponyo
MuuM skrev:
Bubbi skrev:Nu upptäckte jag att jag dessutom hade mina knit pros med mig till jobbet. Så jag kan börja på en äkta provlapp redan nu.
Åttor är stoooora stickor. Ganska så klumpiga. Ska nog testa sjuor också.
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:
MuuM skrev:
Vanesak, tror jag. ;-)
Av Umma
:vågen: nu blockar jag min lilla pilespidstop från Børnestrik-boken som jag tjatar om! Hoppas den rättar till sig lite :roll: . Först hade jag tänkt sticka en klänning men det tog evigheter så det blev en top istället :lol: .
Användarens profilbild
Av tweed
Jag har just blockat för första gången, en rätstickad trekantssjal i Evillas regnbågsgarn som blev över när jag stickade min mössa. Sjalen blev typ dubbelt så stor :shock: :app: Vilket var bra, för garnet tog slut lite tidigare än jag ville :D Ska se om den blir bloggad under kvällen så lägger jag in en bild här.
Jag har ett ganska stort nystan av Evilla som skiftar från svart till ljusgrått också, som jag borde göra nåt av. Jag skulle nog vilja sticka en sjal med nåt lite enklare spetsmönster av det, nån som har något bra tips?
Användarens profilbild
Av melon
Bubbi skrev:
MuuM skrev:
Åttor är åror :wink:

Garnvindor har jag sett billigt på loppisar annars :tumup: Jag fick beställa min i en garnaffär så det tog minst lika lång tid som att springa på en på loppis.
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
Bubbi skrev:
MuuM skrev:
Åttor är åror :wink:

Garnvindor har jag sett billigt på loppisar annars :tumup: Jag fick beställa min i en garnaffär så det tog minst lika lång tid som att springa på en på loppis.
JAg såg tre på en loppis vi stannade på på väg till Karlstad på semestern, men ingen var riktigt komplett. Det här inlägget hjälpte dig jättemycket va? :wink: :lol:
Efter att ha haft totalt uppehåll i allt vad stickande och virkande heter i snart ett halvår så har en smygande lust att sticka disktrasor i bomull ( eller kanske lin ) börjat infinna sej :D
Det finns ju mängder av mönster men jag vill helt enkelt göra en sån här:

Bild

Det står i butiken att den är ribbstickad i bomull.
Och ribbstickning är lika med resår eller hur? (jag behöver visst fräscha upp stickminnet :mrgreen: )
Åh, beslutsångest. Jag vet inte om jag riktigt gillar garnet jag tänkt sticka uppifrånochnerkoftan av. Det känns som ett stort och onödigt projekt om jag inte blir nöjd med slutresultatet. Eller ska jag sticka den ändå? Det kanske får bli en bolerokofta om jag inte känner mig nöjd när jag stickat en bit :lol:

Sen undrar jag om det är någon som har rester av Drops alpaca att sälja till mig? Eller byta mot något annat. Jag tänkte sticka en multirandig barnkofta och tänkte att alpacan är mjuk och skön. Eller ska jag lyxa och köpa lite olika färger av visjögarn?
Hur mycket tror ni man behöver om man ska sticka både en bäbiskofta och en barnkofta? Och är det någon som har vissjörester att byta/sälja?
Användarens profilbild
Av tweed
Knyttet & K skrev:Åh, beslutsångest. Jag vet inte om jag riktigt gillar garnet jag tänkt sticka uppifrånochnerkoftan av. Det känns som ett stort och onödigt projekt om jag inte blir nöjd med slutresultatet. Eller ska jag sticka den ändå? Det kanske får bli en bolerokofta om jag inte känner mig nöjd när jag stickat en bit :lol:

Sen undrar jag om det är någon som har rester av Drops alpaca att sälja till mig? Eller byta mot något annat. Jag tänkte sticka en multirandig barnkofta och tänkte att alpacan är mjuk och skön. Eller ska jag lyxa och köpa lite olika färger av visjögarn?
Hur mycket tror ni man behöver om man ska sticka både en bäbiskofta och en barnkofta? Och är det någon som har vissjörester att byta/sälja?
Jag har nästan ett helt nystan ljusrosa alpaca och ett nystan mörkgrått. Jag gillar inte alpacan så det gör jag mig gärna av med, kan tänka mig någon fin tygbit eller nåt :lol:
  • 1
  • 137
  • 138
  • 139
  • 140
  • 141
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?